Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czy to turbo?


RonM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam klubowiczów :>

Autko zaczeło mi więcej palić i dzisiaj zauważyłem że w tłumiku końcowym jest jakaś czarna maź :confused4: Czy to świadczy o tym że turbina jest już na wykończeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jutro rano zrobię logi :> A jakie grupy mam logować?[br]Dopisany: 10 Luty 2011, 13:16_________________________________________________Aaaa no i turbo mam przestawione na sztandze i mam wywalonego kata to nie wiem czy to może też mieć wpływ na to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa no i turbo mam przestawione na sztandze i mam wywalonego kata to nie wiem czy to może też mieć wpływ na to

A po co przestawione :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem turbinę czyszczoną bo zapiekły się łopatki i ten co czyścił przestawił ją nie wiem po co. I nie wiem czy opłaca się ją już regulować czy oddać odrazu do regeneracji :mysli:[br]Dopisany: 10 Luty 2011, 22:31_________________________________________________Odkąd mam autko w dolocie są ślady oleju. Jutro rano sprawdzę czy jest go tyle co zawsze czy coś więcej się pojawiło.[br]Dopisany: 10 Luty 2011, 22:32_________________________________________________A po tym przekręceniu sztangi turbinka daje lekkie przeładowanie ale jej nie rozłancza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile czasu trwało czyszczenie turbo??

dawałes gosciowi auto i on demontował czyscił i montował turbo??

bo dla mnie maź w ukł.wydechowym to cos tłustego i czarnego czyli olej. jesli woda by to była nie była by tlusta tylko widac było by na niej sadze tak samo na płynie chłodzacym - mazia sie z tego ni zrobi tylko bedzie na tym leżała sadza i bedzie to deilkatnie jakby tłustawe.

aby na koncu wydechu był olej to turbina by musiała sie tak zesrac ze palma pelna i auto by nie jeździł. moje wszesniejsze pytania dotycza takiej mysli - podejzewam ze gosc zamontował turbo. wystarczy ze pod spodem na powrocie oleju uszczelka sie przestawi i masz po turbinie...tak samo jak zbyt mocno dokreci nakretke zasilania turbo olejem ze zagniecie sie storzek na przewodzie moze gosciowi sie to przydazyło, zamontował swoja i cisza... moze peknac nawet korpus głowny turbo sprezarki od str.wydechowej i sadzic olej w wydech...

jesli to nie turbo, to musiały by byc nie wiem jak bardzo rozjechane uszczelniacze zaworowe na wydechowych aby przepuszczały taka porcje oleju po za tym widzial byś to po miarce. a to ze w dolocie jest olje to bedzie zawsze nawet po regeneracji czy po zamontowaniu nóweczki turbosprezarki... a z dolotu do wydechu olej nie przejdzie bo nie ma któredy.

demont turbo to 40min,rozłozenie, czyszczenie - wylizanie jej prawie na lustro to 2-3 godz.roboty + montaż godzinka. jesli nie wystepuja zadne problemy. tyle mi zajmuje czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworowe są okey bo miałem całą głowice robioną. Czyszczenie zajeło mu nie cały dzień i miał całe auto u siebie. Ta maź jest tłusta i czarna ale autko jeździ i zbiera się dobrze. Oleju co jakiś czas dolewam. Z ciekawości sprawdzałem 3 tygodnie temu kompresje i jest okey. Zaraz idę do garażu sprawdzić dolot czy przybyło w nim oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie. Mam ten sam problem. Fachowiec mi powiedział żeby wymienić turbine ale narazie niech sobie jeszcze jeździ. Aby jak sie zrobi cieplej to musze ja wyczyscić bo brak garażu :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko moja nie jest w tak złym stanie. Jest mocno zapieczona. Może nie będzie z nia problemów jeszcze jakiś czas jeśli ją dokładnie wyczyszcze.

Czyszczę sam więc nic mnie to nie kosztuje dlatego ryzyk fizyk. A jeśli okarze sie że faktycznie jest z nia nie dobrze po czyszczeniu to odłożę troche kasy i założę AWX i jakis program sie zrobi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o turbawce z AWX`a :> Byłem przed chwilką w garażu i sprawdziłem dolot i luz na wirniku. Więc tak w dolocie oleju nie przybyło jest on tylko upocony ale olej w nim nie stoi a luzów poprzecznych i podłużnych na wirniku nie ma :decayed: No i wsadziłem paluchy do wydechu i brak mazi jedynie sadza aaaa nawet bardzo dużo sadzy to chyba turbawka jest dobra :mysli: Jak uważacie? Może wystarczy tylko teraz jechać ustawić sztangę żeby doładowanie się zgadzało z zadanym i może spalanie wróci do normy :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworowe są okey bo miałem całą głowice robioną. Czyszczenie zajeło mu nie cały dzień i miał całe auto u siebie. Ta maź jest tłusta i czarna ale autko jeździ i zbiera się dobrze. Oleju co jakiś czas dolewam. Z ciekawości sprawdzałem 3 tygodnie temu kompresje i jest okey. Zaraz idę do garażu sprawdzić dolot czy przybyło w nim oleju

sporo dolewasz olej, to albo puszcza turbina albo uszczelniacze zaworow. to ze byla robiona glowica nie znaczy ze nie puszczaja.

nadmiar oleju w wydechu, prowadzi do zanieczyszczania turbiny i pogorszenia warunkow pracy. a to do dalszego jej zanieczyszczenia i itd.

generalnie tlusty wydech to juz stan agonalny - pytanie czy uszczelniaczy czy turbiny.

jezeli przyczyna jest zuzyta turbina, i puszcza uszczelniacze zupelnie, silnik zacznie spalac olej, osiagnie obroty maksymalne, nie da sie wylaczyc stacyjka - jego zastepczym paliwem bedzie puszczany do dolotu przez turbine olej.

stan bedzie trwal az do zupelnego zuzycia oleju w ukladzie, gdy silnik sie zatrzyma bedzie juz po nim..... :cool1:

w takim przypadku nalezy go zdusic wrzucajac wysoki bieg i hamujac auto.

wyglada to tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wygląda że chyba będzie turbo ok jesli jest tak jak mówisz. :good:

Nie masz w związku z tym przeładowaniem trybów awaryjnych? Moze przypomina o sobie żeby ja wyczyścić.

A na VAGu niema błedów żadnych? Bo czasami jak jest walniety jakiś czujnik to głupieje i może więcej palić, np temp.

Uszczelniacze zaworowe są okey bo miałem całą głowice robioną. Czyszczenie zajeło mu nie cały dzień i miał całe auto u siebie. Ta maź jest tłusta i czarna ale autko jeździ i zbiera się dobrze. Oleju co jakiś czas dolewam. Z ciekawości sprawdzałem 3 tygodnie temu kompresje i jest okey. Zaraz idę do garażu sprawdzić dolot czy przybyło w nim oleju

sporo dolewasz olej, to albo puszcza turbina albo uszczelniacze zaworow. to ze byla robiona glowica nie znaczy ze nie puszczaja.

nadmiar oleju w wydechu, prowadzi do zanieczyszczania turbiny i pogorszenia warunkow pracy. a to do dalszego jej zanieczyszczenia i itd.

generalnie tlusty wydech to juz stan agonalny - pytanie czy uszczelniaczy czy turbiny.

jezeli przyczyna jest zuzyta turbina, i puszcza uszczelniacze zupelnie, silnik zacznie spalac olej, osiagnie obroty maksymalne, nie da sie wylaczyc stacyjka - jego zastepczym paliwem bedzie puszczany do dolotu przez turbine olej.

stan bedzie trwal az do zupelnego zuzycia oleju w ukladzie, gdy silnik sie zatrzyma bedzie juz po nim..... :cool1:

w takim przypadku nalezy go zdusic wrzucajac wysoki bieg i hamujac auto.

wyglada to tak

Strasznie żadko sie to zdarza ale możliwe. Z tym że jak sie wysra turbina to prędziej połamie wirnik niz sie zagoni silnik ale bywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cały silnik ulany bo mi gdzieś olej ucieka to narazie na 7000 km dolałem niecałe 100 ml oleju. U mnie leci delikatny biały dymek po odpaleniu ale to dopuki nie złapie temperatury.[br]Dopisany: 11 Luty 2011, 11:48_________________________________________________Przeładowanie jest leciutkie więc błędy nie wyskakują ale lubię jak wszystko mi gra w autku i dla swojego spokoju pojadę wyregulować sztangę :) mam przewodzik pod lapka i czasami sobie sprawdzam w autko i błędów nie mam :> temperaturę mi dobrze pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cały silnik ulany bo mi gdzieś olej ucieka to narazie na 7000 km dolałem niecałe 100 ml oleju. U mnie leci delikatny biały dymek po odpaleniu ale to dopuki nie złapie temperatury.

Ja tez mam ulany. Miałem myć go i nie moge się zebrać. Ja dolałem więcej. Wlałem prawie litr na 14tys km. Ale ja miałem tez pęknięta rurke od odmy i chyba dlatego tyle szło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja muszę poszukać skąd mi cieknie ale żeby to zrobić to też muszę go umyć ale to po zimie bo znowu mrozy mają być :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wygląda że chyba będzie turbo ok jesli jest tak jak mówisz. :good:

Nie masz w związku z tym przeładowaniem trybów awaryjnych? Moze przypomina o sobie żeby ja wyczyścić.

A na VAGu niema błedów żadnych? Bo czasami jak jest walniety jakiś czujnik to głupieje i może więcej palić, np temp.

Strasznie żadko sie to zdarza ale możliwe. Z tym że jak sie wysra turbina to prędziej połamie wirnik niz sie zagoni silnik ale bywa

zuzyte-nieszczelne turbo, nie bedzie dawalo zlych odczytow podczas diagnostyki.

przypadek z youtube, wcale nie taki odosobniony, bylo juz kilka takich padow na forum.

nie wiem jak sobie wyobrazasz polamanie wirnika, jezeli turbnina wypluje uszczelniacze, wirnik moze sie nie krecic a olej jest podawany do dolotu pod cisnieniem poprzez pompe olejowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom ale zużyte turbo puszczało by olej do dolotu. U mnie są śladowe ilości ale olej mi nie pływa w dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio takiego oglądałem w Superbie, silnik dostał obrotów i kręcił aż się nie zatarł :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...