Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Radio "po kluczyku"


Milczar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pany potrzebna jest pomoc w sprawach eketryki :kox: Otóż, kupiłem radio Pioneer DEH-5000UB z uwalonym załączaniem pieca, nie ma napięcia na niebiesko-białym kablu (remote) który powinien wzbudzać wzmacniacz. Dodatkowo mam spięte żółty (+12V batt) z czerwonym (+12V ACC) jeszcze przed kostka ISO. Problem polega na tym, że chciałbym żeby radio + wzmacniacz włączało się dopiero po przekręceniu kluczyka, w tej chwili mam radio podpięte na stałe pod 12V a remote od wzmaka jest odłączony i radio gra na seryjnych głośnikach z przodu i z tyłu.

Czy w ori instalacji jest taki kabel jak ACC ? Sprawdzałem miernikiem całą wiązkę, która idzie do kostki ISO (wiązka ori spięta taśmą audi) i nigdzie się nie pojawiało napięcie po przekręceniu stacyjki. Czy muszę ciągnąć kabel od stacyjki, czy mogę się wpiąć w przewód idący np. do podświetlenia przycisku od awaryjnych (zapala się po przekręceniu kluczyka) ? W ori wiązce mam tylko czerwony przewód na którym jest stałe 12V. Jeszcze jedno, czy na jednym kablu może być ACC radia i remote od wzmacniacza ?

Audio a aucie nigdy nie robi za dyskotekę więc nie potrzebuje niezależnego od stacyjki zasilania a dzięki podłączeniu pod stacyjkę zachowam załączanie wzmacniacza tylko wtedy gdy gra radio. A i czy można zrobić tak by Pioneer od razu się włączał po przekręceniu kluczyka i wyłączał po jego wyjęciu czy tak to tylko w ori radiach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak i można by było podłączyć, jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą masz tam takie śruby pod które jest elektryka podpięta Jak byś podłączył zasilanie pod żółty zacisk x to włączało by ci się po przekręceniu nieco kluczyka, nie na zapłon, tylko jak ci się zapala dioda od awaryjnych i odłącza zasilanie podczas kręcenia rozrusznikiem żeby odciążyć go. Myślę że to najlepsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oryginalnej wtyczce ISO ma być kabel czerwony z niebieskim paskiem po stacyjce. A wyłącza się dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa masz źle podłączona wiązke radia żółty NIE może być połączony z czerwonym! Jeden to pamięć a drugi zasilanie . Połącz żółty do żółtego i złącz czerwone jężeli nie zadziała to czerwony z żólłtym i żółty z czerwonym dzięki temu będziesz miał radyjko po kluczyku (po WYJĘCIU kluczyka ze stacyjki wyłączy się ). NA 100% musi być w autku ta funkcja chyba że jest zmieniona kostka stacyjki na tani zamiennik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może wymysle cos innego ;)

Bo mam tak samo że po wyjęciu kluczyka nie wyłacza mi radia. A jakby zrobic tak że do tego stałego +12V podłaczyć pamięć radia a do zasilania zrobic coś takiego:

Przekaźnik aktywowany napieciem które idzie do podświetlenia awaryjnego a prąd puścić bezpośrednio z aku.

Wtedy można podłaczyć radio przyzwoitym przewodem do AKU a nie cienkimi kabelkami z instalacji i efekt byłby podobny jak ori.

Choć podświetlenie awaryjnych wyłacza się już po wyłączeniu zapłonu a trzeba by sie wpiąć gdzieś gdzie znika prąd dopiero po wyjęciu kluczyka.

Co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może wymysle cos innego ;)

Bo mam tak samo że po wyjęciu kluczyka nie wyłacza mi radia. A jakby zrobic tak że do tego stałego +12V podłaczyć pamięć radia a do zasilania zrobic coś takiego:

Przekaźnik aktywowany napieciem które idzie do podświetlenia awaryjnego a prąd puścić bezpośrednio z aku.

Wtedy można podłaczyć radio przyzwoitym przewodem do AKU a nie cienkimi kabelkami z instalacji i efekt byłby podobny jak ori.

Choć podświetlenie awaryjnych wyłacza się już po wyłączeniu zapłonu a trzeba by sie wpiąć gdzieś gdzie znika prąd dopiero po wyjęciu kluczyka.

Co o tym myslicie?

można i tak :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pany za odpowiedzi :good: Jutro postaram się zrobić jakieś foty zarówno fabrycznej wiązki jak i kostki ISO i kabli wychodzących z radia do kostki. Może wtedy coś się jeszcze rozjaśni bo jak na razie to nic z tego co napisaliście nie zgadza się z tym co sprawdzałem :kwasny:[br]Dopisany: 21 Luty 2011, 20:55_________________________________________________Temat ogarnięty, w sumie to był banalnie prosty :wallbash: 12V "po kluczyku" przygarnąłem sobie z podświetlenia awaryjnych bez ciągnięcia jakiś dodatkowych kabli. Radio + piec ładnie wstają i wyłączają się po przekręceniu kluczyka :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pany za odpowiedzi :good: Jutro postaram się zrobić jakieś foty zarówno fabrycznej wiązki jak i kostki ISO i kabli wychodzących z radia do kostki. Może wtedy coś się jeszcze rozjaśni bo jak na razie to nic z tego co napisaliście nie zgadza się z tym co sprawdzałem :kwasny:[br]Dopisany: 21 Luty 2011, 20:55_________________________________________________Temat ogarnięty, w sumie to był banalnie prosty :wallbash: 12V "po kluczyku" przygarnąłem sobie z podświetlenia awaryjnych bez ciągnięcia jakiś dodatkowych kabli. Radio + piec ładnie wstają i wyłączają się po przekręceniu kluczyka :good:

Ok fajnie tylko czy tam jest odpowiednio gruby przewód który poda prąd na podświetlenie i radio. Głośniki masz jakies pod radio czy wsio pod wzmak? Bo jak masz jakies głośniki do radia to proponuje zrobic test pogłos na 3/4 skali głośności radio i jak głośniki będa pierdziec to na bank radio dostaje za mały prąd i możesz cos zjarac jak będzie mocniej grało.

Lepsze rozwiązanie to poprowadzić tam +12V z tej listwy przy bezpiecznikach ale podłaczyc przez przekaźnik który będzie steroany z tego podświetlenia i wtedy będzie dobrze grało i bezpiecznie.

Zrobisz jak uwazasz ale może jeszcze ktoś się wypowie na temat moich wywodów :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pany za odpowiedzi :good: Jutro postaram się zrobić jakieś foty zarówno fabrycznej wiązki jak i kostki ISO i kabli wychodzących z radia do kostki. Może wtedy coś się jeszcze rozjaśni bo jak na razie to nic z tego co napisaliście nie zgadza się z tym co sprawdzałem :kwasny:[br]Dopisany: 21 Luty 2011, 20:55_________________________________________________Temat ogarnięty, w sumie to był banalnie prosty :wallbash: 12V "po kluczyku" przygarnąłem sobie z podświetlenia awaryjnych bez ciągnięcia jakiś dodatkowych kabli. Radio + piec ładnie wstają i wyłączają się po przekręceniu kluczyka :good:

Ok fajnie tylko czy tam jest odpowiednio gruby przewód który poda prąd na podświetlenie i radio. Głośniki masz jakies pod radio czy wsio pod wzmak? Bo jak masz jakies głośniki do radia to proponuje zrobic test pogłos na 3/4 skali głośności radio i jak głośniki będa pierdziec to na bank radio dostaje za mały prąd i możesz cos zjarac jak będzie mocniej grało.

Lepsze rozwiązanie to poprowadzić tam +12V z tej listwy przy bezpiecznikach ale podłaczyc przez przekaźnik który będzie steroany z tego podświetlenia i wtedy będzie dobrze grało i bezpiecznie.

Zrobisz jak uwazasz ale może jeszcze ktoś się wypowie na temat moich wywodów :wink4:

Radyjko ma dodatkowo główne zasilanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno cały prąd na końcówki bierze z tego stałego plusa?

Jak miałem wcześniej pioniera to we wtyczce ten który był niby do wzbudzania był grubszy niż ten od "pamięci" stały plus. stąd moje uwagi.

Jesli jest tak jak mówisz to aby zycze koledze radochy z korzystania i nie mam nic do dodania :good::notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie kable czerwony i żółty są tej samej grubości. Żółty jest podpięty pod wiązkę ori a czerwony pod awaryjne. Głośniki mam seryjne z przodu podłączone bezpośrednio pod radio i do tego suba w podłodze bagażnika podpiętego przez piec z oddzielnym zasilaniem bezpośrednio z aku.

Z tymi awaryjnymi to taki tymczasowy drut :decayed:, jak aura na dworze się trochę poprawi i będzie można wydłubać trochę auta to puszczę kable od listwy przy bezpiecznikach bo może zmienię serię z przodu na coś lepszego :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie kable czerwony i żółty są tej samej grubości. Żółty jest podpięty pod wiązkę ori a czerwony pod awaryjne. Głośniki mam seryjne z przodu podłączone bezpośrednio pod radio i do tego suba w podłodze bagażnika podpiętego przez piec z oddzielnym zasilaniem bezpośrednio z aku.

Z tymi awaryjnymi to taki tymczasowy drut :decayed:, jak aura na dworze się trochę poprawi i będzie można wydłubać trochę auta to puszczę kable od listwy przy bezpiecznikach bo może zmienię serię z przodu na coś lepszego :mysli:

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...