banshee Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam. Koledzy, mam problem z moim paskiem. Pojawił się teraz, gdy auto stoi na mrozie całą noc (temperatura ostatnie 2 dni to -21). Problem polega na tym, że gdy wjadę na szosę i chcę się rozpędzić - dodaje normalnie gazu - auto nie reaguje na gaz. Sam moment startu nie wskazuje na brak mocy, dopiero jak dodaje gazu auto się toczy... Mogę wciskać gaz do oporu i nic. Gdy lekko dodaje gazu, tak aby auto zdąrzyło nabrać prędkości z poprzedniego położenia pedału gazu to jakoś idzie, ale lichutko, jakby paliwa nie dostawał. Gdy się rozgrzeje silnik i trochę postoi auto zapier... jak należy - nic mu wówczas nie dolega, jakby coś zamarzało przez noc i puszczało dopiero po ok 20minutach jazdy... Poranne odpalenie jest od strzała przy tej temperaturze. Dosłownie świece raz zagrzeją i pali na wszystkie gary od początku nic nie zakuleje... Dziś zabrałem ze sobą laptopa jadąc do pracy i zrobiłem trochę logów. Przy temperaturze -21 st.C czujnik temperatury dziwnie pokazuje, ale co się dzieje z przepływką? Ona jakoś skacze... Dodam, że m-c temu wymieniałem ją na Boscha (po regeneracji ze sklepu, bo taka była dostępna tylko). Pozostaje mi czekać na waszą pomoc... ;( Statyczne na zimnym silniku (temp.-9 wg FISa po 8,5h postoju) 003 engine i 007 instruments http://img151.imageshack.us/img151/8155/007enginei003instrument.jpg Statyczne na rozgrzanym aucie (temp. otoczenia -20st.C FIS po nocy) 000 (nie do końca nagrzany silnik) http://img411.imageshack.us/img411/9196/000statnaciepozimnoxls.jpg 001 http://img26.imageshack.us/img26/6136/001statnaciepo.jpg 003 http://img291.imageshack.us/img291/8527/003statnaciepo.jpg 004 http://img202.imageshack.us/img202/6372/004statnaciepo.jpg 007 http://img40.imageshack.us/img40/729/007statnaciepoxls.jpg 008 http://img59.imageshack.us/img59/5760/008statycznyxls.jpg 013 http://img10.imageshack.us/img10/4871/013statnaciepoxls.jpg 018 http://img155.imageshack.us/img155/4284/018statnaciepoxls.jpg 023 http://img15.imageshack.us/img15/280/023statnaciepoxls.jpg Dynamiczne na ciepło 001 http://img88.imageshack.us/img88/9859/001dynamicznyciepyxls.jpg 008 i 011 http://img259.imageshack.us/img259/1252/008i011dynnaciepoxls.jpg Dynamiczne na zimno 003 i 008 http://img156.imageshack.us/img156/7544/003i008synamicznepoprac.jpg 003 i 004 http://img19.imageshack.us/img19/599/003i004dynnazimnym.jpg 008 i 011 http://img534.imageshack.us/img534/9988/008i011dynnazimnoxls.jpg Może ktoś rozgryzie o co biega??? ;(
Sztomel Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 sądzę, że dwa logi dynamiczne pokazałyby w lepszym obrazie co się dzieje a mianowicie log 001 z 010 i drugi 008 z 010. Będzie wtedy widać ewentualną różnicę w dawce paliwa obliczonej i rzeczywistej oraz rzeczywiste ciśnienie doładowania, wartość MAFactual i procent wciśnięcia pedału gazu. Wstępnie już widać, że jest niedoładowanie i chyba przymarza sztanga i tu aż prosi się by to sprawdzić przy pierwszym odpaleniu silnika po nocy w 011 BS a muszę dodać, że mnie i innych forumowiczów z innych for to również przy obecnych mrozach się dzieje ale nie mam ochoty na tym mrozie grzebać przy aucie by to sprawdzać
rob555 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Bardzo czesto przymarza sztanga lub n75....i efekty takie sa. Postaw na noc do cieplego garazu i wtedy zobacz
banshee Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Opublikowano 26 Lutego 2011 Dzięki wszystkim za porady, również koledze ciahciah (filtr paliwa Knechta wrzuciłem jakoś w styczniu, więc nówka, a do ropki dolewam depresator zapobiegawczo na mrozy). Dziś ruszając z pracy znów to samo. Stanąłem na poboczu i z determinacją dostałem się do N18. Odłączyłem wtyczkę i auto zaczęło normalnie jechać. W weekend wrzucę inny zaworek. Zobaczymy czy to jego wina, czy może VACUM daje zbyt małe podciśnienie. Czy ma to aż takie znaczenie? A co jest z tymi temperaturami, które różnią się bardzo od tej otoczenia? Na zewnątrz -20, a temperatura powietrza zaraz po zatrzymaniu auta na poboczu -4,5, czy jakoś podobnie...[br]Dopisany: 24 Luty 2011, 17:47_________________________________________________Wracając do tematu, a w zasadzie kończąc go. W piątek po pracy wymieniłem N18. Na drugi dzień mróz -11. Test zdany pozytywnie. Wydaje się, że ciut lepiej ciągnie niż na szwankującym N18. poniżej kilka logów: http://img834.imageshack.us/img834/6080/011i010dyna.jpg http://img813.imageshack.us/img813/5348/003i008.jpg http://img641.imageshack.us/img641/3508/013narozgrzanymxls.jpg Ciahciah, log 013 zrobiony na pełnym dogrzaniu... Co myślisz o tych korekcjach?
ciahciah Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 ciężko mi powiedzieć na temat korekcji, szkoda że to nie jest AFN/AVG, ale według mnie szafa gra, turbo podrasowane no i pomiar przeplywki wysoki, nawet bardzo wysoki, może jakaś malutka nie szczelność w dolocie jest, przeliczyłem sobie jak ci się zbiera bolid na 4 i krótko mówiąc powiem ze masz fajną petardę
banshee Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Opublikowano 27 Lutego 2011 :> :> :> a mi czasem już brakuje pod sandałem Robert zrobił mi (jak to określił) średni program, na który przystałem i jestem zadowolony. Wiadomo, że przyczepności póki co dobrej nie ma, ale często potrafi na 3 biegu przy 80km/h zamrugać trakcja podczas wyprzedzania Jak obliczasz te twoje całki?
ciahciah Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 ilość obrotów w czasie czyli 45s-29s=16s od 1344obr do 3948obr, ja te same obroty osiągam po 24s
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się