Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Czy aby napewno dobre obroty w stosunku do prędkości?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanko, zauwazylem dziwna według mnie rzecz. Przy 2000 obrotow w mojej A4 mam 70 km/h. Czy to normalne? No w golfie III silnik 1.8 przy 2000 obrotow mam 80 km/h a przeciez jest mniej kw.

Dane techniczne autka: Audi A4 1997 rok, 1.8 125 km silnik ADR

Proszę o odpowiedź co to moze byc i czy w ogole jest to jakis problem czy nie;)

Opublikowano

ja przy 2000obrotów mam 50 km/h

Opublikowano

Nie sprawdzałem ile mam przy 2tys ale przy 3tys mam 105km/h i to norma bo sa u nas krótkie skrzynie biegów

Opublikowano

W cale nie uwazam ze powinno być więcej z oczywistych powodów. Mianowicie, ADR jako silnik 20-zaworowy ma moment obrotowy w górnych partiach obrotów i dlatego też krótkie przełożenia. Jesli mialbys w ADR wieksza szybkosc przy mniejszej predkosci obrotowej, auto by się w ogóle nie mogło zebrac

Opublikowano

Inne skrzynie są i tyle. :tongue4:

Też Golfem śmigam tyle że II. Śmiem twierdzić, że w Golf właśnie niższe biegi ma dłuższe, za to 4 i 5 są krótkie.

A i przy tych 130km/h zżera prawie tyle co disel. ;d

Opublikowano

Mianowicie, ADR jako silnik 20-zaworowy ma moment obrotowy w górnych partiach obrotów i dlatego też krótkie przełożenia. Jesli mialbys w ADR wieksza szybkosc przy mniejszej predkosci obrotowej, auto by się w ogóle nie mogło zebrac

Wrazenie, ze 8 zaworowe silniki maja dobry dol wiaze sie tylko i wylacznie z tego, ze gora jest cieniutka.

1.8 90hp ma cale 146Nm przy 3300 rpm, ADR ma 173Nm prawie 1000rpm wyzej ale ma ponad 150 juz od 2500, tak wiec bije 8v jak chce, a wrazenie ze nie idzie z dolu jest spowodowane tym, ze ma na gorze prawie polowe mocy wiecej niz 8v :D

Opublikowano

nie jest to wrażenie, a rzeczywistość :) w 8-zaworowych pomaga przedłużenie dolotu. Powietrze ma swoją masę i rozpędzone będzie wpadać do cylindra mimo iż tłok będzie juz prawie przy dmp :) Ale lecimy w OT, wiec koniec

Opublikowano

nie jest to wrażenie, a rzeczywistość :) w 8-zaworowych pomaga przedłużenie dolotu. Powietrze ma swoją masę i rozpędzone będzie wpadać do cylindra mimo iż tłok będzie juz prawie przy dmp :) Ale lecimy w OT, wiec koniec

Czemu OT, wiadomo, ze ADR ma krotka dosyc skrzynie wiec wyzsze obroty na piatce sa calkiem normalne, ale zagadnienie 8v vs 16v czy nawet 20v jest ciekawe.

Szczegolnie ze mialem Swifta 1.3 8v 68hp i identycznego Swifta ale GTi czyli 1.3 16v 101hp. Roznica w momencie to w 8v 103Nm, a w 16v 112Nm czyli niewiele, tym bardziej ze w 8v max moment byl przy 3300rpm, w 16v przy... 5000rpm. Tylko ze nawet scigajac sie w zakresie do 4 tys rpm (tak dla funu zrobilismy kilka razy) gdzie 16v nawet nie zaczynal porzadnie ciagnac odstawial 8v jak chcial. Tajemnice rozwiazala hamownia, 16v mial >100Nm w zakresie... 2000rpm - 6500 rpm (odcinka prawie 8000), a 8v mial zdecydowanie gorszy wykres (dol tez). Nie mowiac, ze 68 koni to GTi generowalo niewiele wyzej niz 3000rpm ;) Tak wiec nie wiem jakim cudem mocniejsze 16v moze miec jakikolwiek zakres obrotow slabszy, chyba 900-1500 ;)

Opublikowano

Heh. Oto chyba biega, że 8v osiągają maksymalną ilość niutków na niższych obrotach.

Opublikowano

Przy trzech tysiączkach mam około 107 km/h a to wszystko przez tą króciutką skrzynię. :chytry:

Opublikowano

hmmm nie do konca sprecyzowalem. Chodzi mi o to ze na 5 biegu przy 2000 obrotow mam 70 km/h a wedlug mnie powinno byc wiecej. nie uwarzacie?

Jak ci za mało to se opony z wyższym profilem załóż :polew: ale licznik pokazywać bedzie dalej tyle samo :gwizdanie: (tak bynajmniej uczyli na fizyce w przedszkolu :bicz3: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...