Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Przełącznik Świateł Audi A4 b6 2002 AWX z funkcją AUTO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wiem, że ten temat był podejmowany wiele razy ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi a w szczególności do mojego modelu samochodu.

Otóż mój ori przełącznik bez funckji auto 8E0 941 531 popsuł się, nie można było wyłączyć świateł przeciwmgłowych i przednich halogenów.

Zakupiłem więc nowy przełącznik z allegro BK7 8E0 941 531D 5PR. Kontaktowałem się ze sprzedawcą i powiedział, że będzie on normalnie działał w moim samochodzie. Wczoraj doszła do mnie przesyłka z nowym ori przełącznikiem z funkcją AUTO.

Po podłączeniu okazało się że w każdej pozycji nawet 0 świecą światła pozycyjne i mijania. Halogeny i przeciwmgłowe mogę włączać i wyłączać. Kiedy przełączam pomiędzy innymi ustawieniami świateł cały czas świeci kontrolka pozycyjnych lub kiedy ustawie to także przeciwmgłowych. Zauważyłem na kilku postach, że jest bardzo wiele okablowań tych kostek. Praktycznie w każdym roczniku inne.

46_1278583292.jpg

54_1278583292.jpg

Czy aby mój nowy przełącznik działał prawidłowo wystarczy inaczej okablować kostkę czy też można to zrobić za pomocą vaga?

Opublikowano

Proponuję obejrzeć schemacik:

http://zibiokaj.w.interii.pl/Schemat%20nr%202.jpg

E23 - wył. świateł przeciwmgielnych przednich i tylnych

J519 - jednostka sterująca sieci pokładowej

Poza tym, proponuję odwiedzić:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=170979.0

Opublikowano

Czy któryś z was wie jak to dokładnie powinno być połączone. Nie jestem aż tak dobry z elektryki. Czy jeśli podłącze coś nie tak to może ulec spaleniu jakiś moduł czy coś takiego? Jest jakieś ryzyko?[br]Dopisany: 10 Marzec 2011, 20:26_________________________________________________Zrobiłem małą analizę tych pinów czy jest to teraz tak jak być powinno? Co do większości nie jestem pewien. Postawiłem znak zapytania tam gdzie mam wątpliwości. Dodam ,że jest to przełącznik od 2005 do 2008 więc jest on trochę nowszy niż moje auto. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Analiza.jpg

Opublikowano

Wydaje mi się, że wymiana okablowania tu nie pomoże, a można się przy tym pomylić i nieszczęście gotowe. Lepiej nie kombinuj i "przyciśnij" gościa, niech Ci go wymieni lub odda kasę.

Opublikowano

..przepnij pin 4 ze starego włacznika do pin nr 13 nowego

pin 16 ze starego do pin 14 nowego

i to wsio , włącznik zacznie normalnie funkcjonować , diode auto olej bo i tak nie będzie spelniala u Ciebie żadnej funkcji

Opublikowano

Jaki jest najprostszy sposób na wypięcie tych pinów tak aby ich nie uszkodzić? To ostatnia porada jaką potrzebuję. Potem dam znać jak wyszło. Dzieki!

Opublikowano

Jaki jest najprostszy sposób na wypięcie tych pinów tak aby ich nie uszkodzić? To ostatnia porada jaką potrzebuję. Potem dam znać jak wyszło. Dzieki!

..odginasz taki plasticzek przy pinie , z drugiej strony pakujesz cieniutki śrubokręcik i wyłazi :gwizdanie:

coś mi sie zdaje że jeden pin nie będzie Ci pasował :mysli:

Opublikowano

No ten żółty jest szerszy i po przełożeniu może nie wejść w kostke. Nie jestem pewien. Czy te piny mają też jakieś haczyki podoginane żeby dodatkowo trzymało. Próbowałem jeden wyciągnąć i jeden plasticzek się ułąmał a pin dalej siedzi.

Opublikowano

he he no ciężko ich wyciągnąć niestety , jak złamałeś plasticzek nic nie szkodzi

pakuj cienki śrubokręcik po obu stronach , tam są takie blaszki jak ich podoginasz to pin wyjdzie

Opublikowano

Nie wiesz gdzie można takie piny dokupić wrazie jak ten jeden nie bedzie pasował? Najłatwiej byloby uciąć kabel i zrobić nowy pin na nowe miejsce!

Opublikowano

..podeśle Ci pina jak cuś :naughty:

Opublikowano

1 i 2 odciągnąć?

4 i 3 włożyć śrubokręciki?

5 to jest ten problematyczny pin szerszy od pozostałych. Sorry za jakość ale chciałem to udostępnić jak najszybciej!

bez_tytu_u.jpg

Opublikowano

1 i 2 odciągnąć?

4 i 3 włożyć śrubokręciki?

5 to jest ten problematyczny pin szerszy od pozostałych. Sorry za jakość ale chciałem to udostępnić jak najszybciej!

bez_tytu_u.jpg

..śrubokręciki z drugiej strony (taj jakby od włącznika świateł)

jak coś wstrzymaj sie do wtorku w poniedzialek z rana wyśle Ci piny :hi: będziesz wiedział jak to wygląda to bez problemu wyciągniesz gada

Opublikowano

Problem jest tego typu ,że aktualnie przebywam za granicą. Pojeżdżę i poszukam takich pinów a jak co to sie odezwę drugi raz bo brat przylatuje w kwietniu to może by mi te piny podrzucił. Dzięki za rady. Pozdrawiam. Jak będzie zrobione to się jeszcze odezwę by przedstawić wyniki zamiany okablowania w kostce.[br]Dopisany: 12 Marzec 2011, 18:37_________________________________________________Ok

Zniszczyłem stara kostkę ISO od radia i powyciągałem z niej piny. Utnę te dwa kable z kostki, które są w złych miejscach i okabluje z nowymi pinami. Wszystko poizlouje taśma i powinno być git. Dam was znać jak wyszło.[br]Dopisany: 15 Marzec 2011, 09:02_________________________________________________Więc już jest po robocie. Efekt -> działa

ale...

W pozycji 0 - światła nie świecą OK

w pozycji Auto - Brak reakcji (Normalne - brak modułu) OK

Postojowe - postojowe działają - świeci się ikonka od świateł postojowych na przełączniku OK

Mijania - działają po przełączeniu ale nie zapala się ikonka na przełączniku - zostaje czerwona nie zmienia sie tak jak od postojowych (wie ktoś czemu)??

W jakiej pozycji zapala się ikona świateł między zegarami? U mnie wtedy kiedy przekręcę na postojowe - czy tak ma być?

Opublikowano

..dokładnie ikona świateł zapala sie po przekręceniu na postojówki

Opublikowano

A czy nie da rady okablować tak aby ikona mijania zapalala sie na przełączniku? Jak włączam mijania to na przełączniku jest dalej czerwona a postojowych zielona.

Opublikowano

..bo w włączniku od b7 tak jest że postojówki są zielone a mijania czerwone ,w b6 były wszystkie czerwone

Opublikowano

Sorry o zawracanie tyłka tym przełącznikiem. Ostatnie pytanie i temat można zamknąć. Czy da sie tak zrobić ażeby na Auto światła wlaczaly sie po przekręceniu klucza w stacyjce i wylaczaly po zgaszeniu silnika? Tak jak milem wcześniej tyle ze nie mogłem ich wyłączyć...

Opublikowano

..tak zakoduj sobie tryb skandynawski w module centralnej elektryki i będzie sie zapalało po przekręceniu kluczyka no i gasło po zgaszeniu auta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...