Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Kiedy nie działa przełączenie w tryb tiptronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Opisuje problem który zdarza się często w skrzyniach automatycznych Tiptronic. Ja posiadam skrzynie o symbolu EZP.

Objawy:

Po przełączeniu wajchy w prawo z położenia D na Tiptronic na wyświetlaczu nic się nie dzieje(dalej D) i ręczny tiptronic nie działa.

U mnie winę za to ponosiła połamana plastykowa żaluzyjka która widać w momencie przełączenia w tryb tiptronic. Rozsuwa się przy samym lewarku w lewo-prawo. Stanowi integralną część tej gumowej żaluzji osłaniającej bebechy wybieraka.

Potrzebne narzędzia:

Śrubokręt i spinka do włosów (opcjonalnie)

Potrzebna część do wymiany:

Żaluzyjka (nr części 4B0 713 187C) Koszt 119zl w ASO

Wymiana jest dziecinna prosta pod warunkiem że ściągnie się gałkę zmiany biegów... mnie to kosztowało 4pak piwa za pierwszym razem.

Potem zdejmuje się (podważa śrubokrętem) od strony ręcznego hamulca plastykową lub drewniana zależy co kto ma osłonę lewarka, zdejmuje z 4 zaczepów chromowaną (lub nie) nakładkę. I TU UWAGA!!! Nakładkę zdejmujemy delikatnie bo w niej jest płytka elektroniczna podświetlającą położenie lewarka biegów i odpowiada za przełączenie w tryb tiptronic. Trzeba zdjąć kostkę od strony kierowcy z przewodem i wtedy spokojnie unieść do góry. Wówczas mamy żaluzje gumową która powoli unosimy do góry ale też delikatnie jeśli tylko coś się zahaczy to sprawdzić gdzie a nie ciągnąć na chama jak ja. Zahaczyć się może ta plastykowa żaluzja pracująca w pozycji bocznej (lewo-prawo) tryb D lub tiptronic. która ma magnesik po prawej stronie mieszczący się pod gumową żaluzją (nie mylić z tym błyszczącym magnesem po lewej w gumowej żaluzji.

Trochę to brzmi chaotycznie ale przy rozbieraniu wszystko będzie jasne. Czynność ta dla wprawionego zajmuje max 4-5 minut.

Przypominam że aby zdjąć gałkę zmiany biegów w tiptroniku należy

1. odciągnąć w dół chromowaną tulejkę osłaniająca lewarek

2. wyciągnąć (a nie wciskać) przycisk zabezpieczający przed przypadkową zmianą położenia trybu skrzyni, dobrze jest włożyć coś (np. spinkę) w powstały z boku otworek i zabezpieczyć go, by po ściągnięciu gałki guzik nie wskoczył do środka, bo podobno coś się wtedy kaszani. ( u mnie nic się nie stało a wskoczył do środka))

3. Pociągnąć gałkę do góry i powinno zejść ( u mnie wymagało to włożenia sporej siły)

Uwaga Czasem wystarczy przeczyścić magnesy w Żaluzji zwłaszcza kiedy wyleją się na nie jakieś lepkie płyny

Jeśli plastykowa żaluzja jest cala, nie połamana i czysta a tiptronic nadal nie działa to prawdopodobnie twój problem został opisany tutaj http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=188506

Mam nadzieje że wyniki mojej walki z tym problemem komuś pomogą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...