Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę i/lub weryfikację logów


voytello

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, posiadam B5 z silnikiem AFN. Ostatnio coraz częściej zaczyna doskwierać błąd:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Wyłączenie silnika kasuje błąd. Dodatkowo nie ma szczególnej reguły kiedy silnik wchodzi w "notlauf". Niekiedy jest to na "3-jce" po przekroczeniu 3000 rpm, raz zdarzyło mi się nawet jadąc po wzniesieniu na "4-ce" przy 2200 rpm, ostatnim razem na płaskim terenie gdy wrzuciłem na "5-tkę" i zacząłem wyprzedzać kolumnę aut przy prędkości 140 km/h. Bywa tak, że przejadę trasę na jednym baku "butując" ile fabryka dała i autko pysznie śmiga.

Przy poprzedniej A4 mając prawie podobny problem (regularny "notlauf") zostałem przez jedną z firm z Lublina wprowadzony w błąd i zwyczajnie oszukany (w całym rozrachunku kosztowało mnie to ponad 2500 zł - ale to jest historia na zupełnie inny wątek) i od tamtej pory zanim komukolwiek dam się dotknąć do babrania przy turbinie mojego auta, wolę sam rozpoznać temat i zasięgnąć jak największej porcji informacji u fachowców-entuzjastów (stąd ten post na forum), a nie u druciarzy.

Auto prawdopodobnie ma "chip" - poprzednia A4, którą miałem też była AFN, ale gorzej się zbierała mimo, że była lżejsza (sedan, teraz mam wersję avant).

Po przestudiowaniu FAQ dotyczącego diagnostyki VAG-iem i tworzenia logów, poniżej zamieszczam rezultaty moich pomiarów. Całość wykonałem na poczciwej wersji 311.2-N. Jeśli okaże się, że któryś z pomiarów powinienem powtórzyć, proszę o sygnał. Jestem w stanie powtórzyć wszystko także na nowszej wersji aplikacji. Na tyle na ile mogłem zrozumieć opis analizy logów wyszło mi, że mam problem z czujnikiem przepływu powietrza. Nie jestem ani mechanikiem ani fachowcem, stąd gorąca prośba o pomoc i Wasze uwagi/podpowiedzi/sugestie...

_________________________________________________

Małe wyjaśnienie:

  • Log (1 - 001,001) - tu są dwa pomiary bo za pierwszym razem się "zbiesił" i szybko wskoczył w "notlauf", a zaraz potem już było prawie ok z tą różnicą, że na końcu znowu wpadł w "notlauf" :(
  • Log (5 - 008,008) - tu prawie to samo co powyżej z tą różnicą, że przy drugim pomiarze jakby mógł to by i 5000 rpm osiągnął

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku do regulacji

Egr moznaby wyczyscic ale nie ma koniecznosci.

Dynamiczne popraw pedal nie byl na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku do regulacji

Egr moznaby wyczyscic ale nie ma koniecznosci.

Dynamiczne popraw pedal nie byl na 100%

Dzięki za odpowiedź. Dziś postaram się wkleić poprawne pomiary dynamiczne.[br]Dopisany: 13 Marzec 2011, 12:28_________________________________________________Poprawione logi dynamiczne:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku do regulacji

Egr można by wyczyścić ale nie ma konieczność, kolektor ssący podobnie

Tak się zastanawiam czy ci zaproponować wywalić kata czy wyczyścić turbo i zgadnij co wymyślił, zrób jedno i drugie :>

ciężko powiedzieć co bardziej kwalifikuje się do zrobienia :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...