Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Czujnik skrętu - prawidłowy montaż.


ghost1717

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich! :hi:

Dzis wymieniłem moduł kierownicy z (F)lowline na M(highline)

Tasma od kierownicy posiadała tylko 6 pin oznaczenie koncowe C wymieniłem na D z 12 pinami.

Kierownica trójramienna z przyciskami w kole ( po lewej VOL +i - ) po prawej stronie podobnie tylko sterowanie biegami.

Niestety po montażu wszystkiego okazału sie ,że wywala błąd czujnika. Czujnik skretu - uszkodzony. Teraz pytanie czy ważne jest w jakiej pozycji montujemy zwijak kierownicy ?? Co mogłem zrobić źle ? Czy taśma z koncówką numeru E będzie odpowiednia dla mojego modułu i kierownicy ???

w jakiej pozycji montowaliscie swoje tasmy ?? Czy istnieje jakaś procedura montażu/demontażu tego ślizgu aby jak najłatwiej go potem skalibrować??

pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod)

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

zrób całą procedure na włączonym aucie i będzie oki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abs przyjmuje kodowanie. W blokach wartosci nie pokazuje mi zadnyxlch wartosci tam gdzie powinny byc stopnie. Wszystkie bledy udalo mi sie usunac poza bledem czujnika. Brak kalibracji g85 powoduje u mnie odrzucenie kodowania ABS. W jakiej pozycji mieliscie tasme podczas montazu? Jak byla ustawiona kierownica? ??

Pozdro :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obracając kiere musisz "przechodzić" przez środek czyli proste koła.

Robisz gdzieś bład kalibracji.

Domin podpowiadasz koledze niepełną procedure, ponieważ wcześniej musi przejść przez logowanie do sterownika i zmiane kodowania. Dopiero potem może wziąć się za kalibracje. Jak podczas procedury wyjdzie ze sterownika albo pomyli kolejność to podczas kalibracji będzie miał zablokowany sterownik (locked)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie wszystko tak jak piszecie + posiłkuje sie wątkiem http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=23501.0;highlight=wymiana+modu%B3u+multi . Podejrzewam ,że problemem jest u mnie w taśmie ponieważ ABS przyjmuje kodowanie. Login zaakceptowany. Tylko na pieprzonej kalibracji cały czas mam "locked" wartośc kąta skretu mam 0* cały czas mimo obrotów kierą.

Moja Tasma ma literke D czy to przez nią może być problem ? Czy wymieniac ją na taką z literką E ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam flaszke dobrej wódki że robisz zle kalibracje :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik kolumny kierowniczej 16 zakodowany prawidłowo No errors poza jednym ,że nie widzi przycisków kierownicy.

Sterownik ABS przyjmuje mi login 09397. Kasuje błedy i koduje go na 04497. ( Heble 1LT) Nastepnie wchodze w Nastawy początkowe kanał 005 widzi czujnik skretu i wartosci LOCKED w jednym okienku cały czas 0* krecenie kierownica nic nie daje cały czas 0 :polew::shocked: Czy nie sądzicie ,że taśma może być tu problemem ? W ASO podawali ,że z tym modułem powinna być taśma E.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawaj na PW numer tel. i leć do auta z kablem.[br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 22:08_________________________________________________przypuszczam w czym problem :naughty: :naughty: :naughty:

Graty będą ok[br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 22:12_________________________________________________i kto miał racje? :decayed: :decayed: :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogień :D:evil: Przyszedł siemian z pomocą i zgasił lampki ;)

Jak sie okazało cała procedura była prawie O.K poza ROZŁĄCZENIEM SIE Z STEROWNIKIEM.

Mimo ,że sterownik sie kodował prawidłowo sygnalizował błędne kodowanie co wprowadzało mnie w błąd i szukałem niepotrzebnie odpowiedniego kodowania :kox: ( W TYM MOMENCIE WYSTARCZYŁO NACISNAC ROZŁACZ SIE!) Po kilku nieudanych próbach nawet jak dobrze wszystko wpisywałem kodowanie sterownik wracał i tak na kodowanie 000000.... To tak dla innych którzy mieli by podobny problem :) Aby lampki zgasły trzeba sie sztywno trzymać procedury:) Rozłączyć sie vagiem i wyłaczyć zapłon :rolleyes: Kolego Siemian ja sie jeszcze odezwe w sprawie "tych dwóch" :polew: Dzieki za pomoc ! :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...