Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Szarpanie przy przełączeniu z benzyny na LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie. Zjawisko ma miejsce w okresie późna jesień-wczesna wiosna. Instalację mam sekwencyjną, w sierpniu minęła gwarancja ale instalacja cały czas serwisowana przez zakład montujący. Rano odpalam silnik i jadę tak 2-3 km, po czym następuje przełączenie na LPG i wtedy czuć szarpnięcie. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania a akurat wtedy się przełączy na gaz, to silnik zgaśnie. Wiele razy byłem z tym u gazownika a on zawsze czyści elektrozawór przed reduktorem. Jak go rozkręca to ten zawór jest oblepiony taką czarnym twardym nalotem. Gazownik twierdzi że to wina brudnego gazu. Czarny nalot twardnieje na zimnie i zakleja elektrozawór. Jak w lecie jest ciepło to nalot nie twardnie i nie zakleja elektrozaworu i nie szarpie. Nawet w zimie jak silnik jest gorący to też nie szarpie. Mam już nawet założony filtr gazu przed elektrozaworem ale nic to nie dało. Dziwi mnie to że moi koledzy też tankują na tej stacji co ja i nie mają takich problemów.

Jeśli miał ktoś taki problem to proszę o poradę.

Opublikowano

Jaka listwa wtryskowa jest zamontowana? Miałem podobne problemy z matrixem, odkąd przeszedłem na valteka zapomniałem o temacie.

Opublikowano

Całą instalację mam ELPIGAZ, ale nie sądzę żeby to listwa wtryskowa. Chodzi mi bardziej co zrobić, żeby sie elektrozawór nie zaklejał. Przecież jak jest ciepło to w ogóle nie czuć kiedy się przełączy na LPG a jak zimno to szarpie.

Opublikowano

To musisz faktycznie niezły syf tankować skoro zapycha zawór, który jest już za filtrem. Swoją drogą instalacje Elpigazu mają wstępne otwarcie elektrozaworów na pięć sekund przed przełączeniem na gaz dla wyrównania ciśnienia, a jeżeli byłby faktycznie problem z owym elektrozaworem to by raczej wogóle nie przełączał na gaz (przynajmniej zimny). Czasami też pomaga regulacja czasu nakładania paliw.

Opublikowano

Syf nie syf, sam nie wiem. Jak pisałem wcześniej, dużo znajomych tankuje na tej stacji i nikt sie nie skarży. Ciekawe jest też to, że ten filtr przed elektrozaworem nie jest aż tak bardzo zasyfiony. Ale chwyciła mi się głowy ta regulacja czasu nakładania paliw. Chyba złoże wizyte gazownikowi i będę go naciskał. Niech kombinuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...