Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Łupanie silnika i rozrząd


Machor83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem tego rodzaju iż jechałem wieczorem moim Audi obroty 2.5k max prędkość 60km/h lecz nie więcej jak 70 i nagle poczułem delikatne szarpnięcie. Silnik zaczął chodzić tak głośno jak dwa traktory w jednym ;(. Zatrzymałem się podniosłem maskę a tam stuki bardzoo mocno głośne. Zgasiłem silnik odczekałem chwile uruchomiłem bez najmniejszych problemów i dojechałem 100m do domu. Zdjąłem pokrywę zaworów i odchyliłem osłonę od rozrządu a tam pasek miękki jak by napinacz puścił :no:. Wszystko już rozebrane pasek rozrządu zdjęty uszkodzony był napinacz z tyłu taka blaszka się wygięła i się poluzował. Teraz mam pytanie czy jak silnik pracował i odpalał czy mam do roboty głowice?Bo we wszystkich tematach pisze że zgasł albo ciężko było zapalić.. Powyginało zawory? Czy tylko kupić pasek z rolkami i założyć? ;( Aha na kole zamachowym mam kreskę i obok 0 jak powinno być ustawione przez okienko kreską do obudowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie tylko przeskoczył pasek może o jeden ząbek poskładaj wszystko nowe ustaw kąt wtrysku tu masz co i jak

http://www.a4-klub.pl/smf/silniki_diesla/all_schemat_rozrzadu_w_silnikach_diesla-t116531.0.html

a kąt wtrysku w dziale warsztat może niech sie jeszcze wypowiedzą koledzy którym sie przytrafił taki przypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obyś Goldik miał rację bo jak głowica do roboty będzie to nie teraz na moją kieszeń ;( I na kole zamachowym mam dokładnie tak 0 | a tego nie ma w tym co wysłałeś tylko samo 0. Wychodzi na to po mojemu że kreskę trzeba wyrównać do końca prawej strony okienka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mi pasek pk od alternatora pękł i wciągneło pod rozrząd i na strzępach tego paska przestawiło rozrząd, przeskoczyło tylko na pompie jak jechałem stracił moc i zgasł. niedało sie odpalić ale niechodził jak traktor i kręcił normalnie. Po ustawieniu odpalił i było ok. a jak piszesz że mocne stuki były to niezaciekawie ustaw tak jak powinno być i zobaczysz może będzie ok bo jak zaworki pogięte to lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie pracował na wolnych obrotach ale hałasował maksymalnie :) i jeszcze dowiózł na miejsce z rykiem ;)[br]Dopisany: 03 Kwiecień 2011, 02:08_________________________________________________ A na tym kole zamachowym to jak ustawić jak mam i kreskę i obok 0 ? Kreska do prawej krawędzi okienka ? Bo na tych zdjęciach jest tylko 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kreska jest do skrzyni automatycznej. znak 0 ma byc na równi z kantem prostym okienka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kreska jest do skrzyni automatycznej. znak 0 ma byc na równi z kantem prostym okienka

Nie do konca,wiele razy wymienialem i 0 bylo tylko w okienku za kazdym razem inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem stary pasek na punkty i gdy kręcę wałem żeby sprawdzić czy nic nie zapiera słyszę z pod wałka rozrządu syczenie.. Jak by uciekała kompresja? Auto nie chce zapalić a rozrusznik kręci.. Próbowałem odpowietrzyć poszła ropa i nic.. ;( Dodam że przy kręceniu rozrusznikiem nic nie słychać wszystko jak by normalnie. Czyli głowica do zdjęcia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W silniku AFN pod kołem zębatym wałka rozrządu nie występuje klinek? bo miejsce jest ale go nie ma wydaję się że nie bo jest na stożku ale lepiej zapytam :hi:

2. Czy koło pompy wtryskowej ma prawo stawiać duże opory przy kręceniu nią bez paska ręcznie? bo nie da się zrobić nią 360 stopni[br]Dopisany: 05 Kwiecień 2011, 14:48_________________________________________________ Ktoś podpowie? Wałek na końcu jest stożkowy nie prosty i ma miejsce na klinka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło wałka rozrządu jest na stożku bez klina.

Podczas nakładania paska zalecane jest poluzować śrubę i zbić koło pasowe. Wałek blokujesz od strony grodzi liniałem.

Koło pompy wtryskowej obraca się z oporem "pulsacyjnie".

Osobiście ustawiam wał korbowy: "0 pokrywa się z lewą krawędzią okna"

1. Sprawdź jeszcze raz ustawienia rozrządu

2. Sprawdź kompresję

3. Podłącz vaga sprawdź kąt wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy tak jak masz pompe ustawiona mianowicie,odkrec rurki wtryskiwaczy zalej paliwa do pompy i sprawdz z jakich wtryskow bedzie kapac powinno 1 i 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok koło pompy po kręceniu kluczem obraca się impulsywnie. Wtryski w GMP dają na 1 cylinder ( od strony koła) i zaraz później na 3 ( gdy kręcę kołem w jego położenie na zablokowanie ). Wszystko ustawione próbowałem nawet odpowietrzyć wtryski. Po przekręceniu kluczyka nagle jak by coś tam łapało i później kręci sam rozrusznik. Moje ciągłe wahania są o te 0 na kole ( ale w okienku jest przy prawej krawędzi widoczne całe)ale nie zmienia to faktu że i tak nie odpala ;( ;( Akumulator aż pada od tego kręcenia bez alternatora bo cały przód zdjęty. Wtryski były odkręcane bo głowica była w planowaniu. Przykręciłem wszystko na swoje miejsce. Co w tym wszystkim jest najdziwniejsze że jak kupiłem kiedyś to auto miał kąt wtrysku około 160. Później przestawiłem na około 51.[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2011, 16:30_________________________________________________ Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...