Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] szarpanie skrzyni biegow audi A4 1.9 TDI


kolec

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem ze skrzynia biegow. podczas ruszania i przy kazdej zmianie biegow szarpie w moim aucie skrznia biegow. tak samo gdy dodaje i zmiejszam gaz. wymienilem poduszki pod skrznia biegow ale to nic nie dalo. ma ktos jakies sugestie?!

z góry dzieki za odpowiedz! auto z roku 1996.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia typu manualna, a jesli chodzi o sprzegla wydaje mi sie ze dobrze dziala ( bierze na 1/3 wysoskosci ). wydaje mi sie ze to moze byc

jeszcze cos z tarcza sprzegłową, np. pozrywane sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem u siebie w silniki 1,6 ADP. Magic stawia na luz satelit w skrzyni, ale jeszcze nie była rozbierana. Przy wymianie sprzęgła, będę miał pewność. Ponoć ciężko skasować luz na satelitach a wymiana jest droga ( ok. 300 zł 1 szt. w ASO )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolego i dzięki za odpowiedz. gadałem ze znajomym, który się trochę w mechanice orientuje. powiedział że to dziwne żeby satelity się tak szybko zepsuły, prędzej synchronizatory i kola zębate biegów. a jeżeli chodzi o szarpanie to obstawiałby tarczę sprzegłową lub krzywy docisk ewentualnie łożysko oporowe. będe się jeszcze dowiadywał u innego mechanika. jakbyś coś sie dowiedział to daj znać. z góry dzieki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie założylem też strone na temacie "układ napędowy " i jeden koleś pisał że to może być wina poduszki która jest z przodu silnika to jest taka trzecia jakby poduszka ja mam tam tylko trzpień a wokuł niego niema żadnej gumy jeszcze pójde do sklepu i zapytam się gościa może ma pokazane w katalogu pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolego i dzięki za odpowiedz. gadałem ze znajomym, który się trochę w mechanice orientuje. powiedział że to dziwne żeby satelity się tak szybko zepsuły, prędzej synchronizatory i kola zębate biegów. a jeżeli chodzi o szarpanie to obstawiałby tarczę sprzegłową lub krzywy docisk ewentualnie łożysko oporowe. będe się jeszcze dowiadywał u innego mechanika. jakbyś coś sie dowiedział to daj znać. z góry dzieki!!!

Tarcza sprzęgła owszem, ale to przy ruszaniu i zmienie biegów a co w momencie kiedy dodajemy gazu a skrzynia szarpie ??? No własnie na nasze nieszczęście w Audi został silnik ułożonu wzdłuż a napęd jest na przód, co sprawia, że skrzynia w tych samochodach jest wadliwa. Ja obstawiam układ różnicowy a może półośkę??? Będę miał pewność jak dobiorę się do swojej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o szarpanie (drzenie ) skrzyni czy czy jak ruszasz to samochod nie rusza plynnie tylko poszarpuje?

jezeli pierwszy objaw to przyjrzalbym sie mocowaniu zespolu napedowegoi moze cos nie tak jest zlozone. moze poduchy mimo ze nowe walniete.

jezeli drugi, to ewidentnie problem w zespole sprzegla. czyli, tarcza, docisk, lub sterowanie sprzeglem, jest tez druga mozliwosc byc moze skrzynia nie jest zamontowana idealnie osiowo do kola zamachowego. w kolnierzach bloku i skrzyni powinny byc specjalne tuleje centrujace ktorych brak mogl spowodowac ze skrzynia jest przesunieta wzgledem silnika. powoduje to wlasnie poszarpywanie i prowadzi do uszkodzen roznych elementow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem trzy poduszki dwie pod skrzynią biegów i jedną z przodu silnika to jest takie trzecie mocowanie silnika . poprawa jest ale i tak jest takie stuknięcie i szarpnięcie przy zmianie biegów tak samo się dzieje jak gwałtownie puści się gaz. nie ma takiego płynnego przejścia między biegami dlatego podejrzewam tarcze szprzegłową głównie myśle o sprężynach w niej mogą być pozrywane . przez naj biższy czas nie będe mógł zajżeć do skrzyni gdyż te auto jest cały czas eksplatowane ale jak by ktoś doszedł do tego jak to naprawić to mile widziane wskazówki trzymajcie :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda luz na układzie różnicowym. Z tego co pamiętam z wypowiedzi mechanika/magica- to można minimalnie skasować luz. Czy ktoś kto ma zielone pojęcie o skrzyniach biegów - oglądał twoja skrzynię biegów po wyciągnięciu. Dobry fachowiec, aby zdiagnozować skrzynię, to słucha Ciebie co masz do powiedzenia na temat jej działania a następnie sam ją katuje przez kilka kilometrów. Później pozostaje ją rozebrać i stwierdzić wady. Sęk w tym, że skrzynia od Audi to nie jest to samo, co skrzynia od 126p. którą wystarczyło raz rozebrać i złożyć z książką a później można było to robić w ciemno :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...