Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik kąta skrętu wymiana


krzyniarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem kupiłem audi i świeciła się już kontrolka od kontroli trakcji , vag pokazuje ze czujnik g85 jest faulty , gdzie znajduje sie ten czujnik i jak go wymienić ? vag pokazuje 3 błędy próbowałem robić kodowanie czujnika lecz nie przyniosło to efektu, spróbuje jeszcze z rzucić kierownice i sprawdzić czy jest dobrze ustawione ale to chyba ten czujnik g85 , czy ktoś miał już taki problem?

01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
35-00 - -
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
37-10 - Faulty - Intermittent
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
37-00 - Faulty




http://a4-klub.pl/index.php?/topic/14538-wymiana-modulu-kierownicy-pod-tempomat-kierownice-multifunkcyjna/#entry102038

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam problem tylko po montażu manetki od tempomatu. U mnie jest błąd 01826. Jak coś wymyślisz to daj znać. A czujnik jest chyba w taśmie airbaga. Ja w weekend coś będę myślał a na początek zamienie z kolegą taśmę i zobacze czy coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w twoim wypadku to trzeba zaprogramować taśmę jeszcze raz najprawdopodobniej odpiełes tasme i trzeba na nowo zaprogramowac

sprubuj tego

03-ABS Brakes

Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com

Pojawią się błędy :

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk Recode, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji :

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do Recode i kodujemy :

Note #1: Kodowanie jest zaakceptowane po poprawnym logowaniu.

Note #2: Po zalogowaniu, potrzebne jest również ustawienie czujnika kąta skrętu kierownicy.

Note #3: Kod 04499 jest użyty w przypadku silnika BFB z hamulcami 1LT i skrzynią typu Multitronic.

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes, następnie [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to wiele razy i nic. W weekend będę podmieniał taśmy to napiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pomogła wymiana taśmy i zakodowanie jeszcze raz i kontrolki znikli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli taśma jest sprawna , to samo odłączenie zasilania / odpięcie taśmy w której jet zamocowany na 2 zaczepach czujnik skrętu/ nie powinno skutkować świeceniem kontrolki. A właściwie kontrolka /po ponownym złożeniu wszystkiego/ zaświeci ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów i wykonaiu skrętu kierownica - powinna zgasnąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamieniłem taśmy i niestety muszę ją wymienić. Po zmianie wszystko było dobrze.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, prosił bym o pilną pomoc.

Za kilka dni wyjeżdżam do Polski, pomyślałem że zamontuje sobie tempomat...

Kupiłem moduł o oznaczeniu 8E0 953 549 Q

Złożyłem wszystko do kupy, zapominając zczytać wartości z poprzedniego sterownika.

Po złożeniu wszystkiego nie mam zielonego pojęcia co dalej zrobić.

Wyskoczył błąd 01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

Zrobiłem to, później zaczęły się schody...

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
66-10 - Not Matched - Intermittent

Próbowałem to jakoś ogarnąć jednak nie poszło mi za dobrze.

Wchodząc w adaptację > basic settings> i w grupie 001 jest po prostu error, nic tam nie ma.

Dodatkowo wchodząc w moduł ABS pokazuje się to:

VAG Number: 8e0 614 517 A

Component: ABS/ESP allrad 4529

Soft Coding: 00000

Shop#: WSC 00000

01316 - ABS Control Module

49-10- No communication - intermittent

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

01312 - Powertrain Data Bus

79-10- Please check Fault Codes - Intermittent

01316 - ABS Control Module

49-10 -No Communications - Intermittent

00625 - Vehicle Speed Signal

27-10- Implausible Signal - Intermittent

, po odpaleniu silnika, i włączeniu świateł, zapalają się długie, nie idzie ich wyłączyć manetką.

Wiem że chaotycznie to opisałem, może jednak znajdzie się ktoś kto w jakiś sposób dał by radę mi to wytłumaczyć co mam zrobić krok po kroku.

Edytowane przez Wielki Dao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do modułu Q założyłeś kierownicę z b6 czy zmieniłeś na b7?

Założyłem z B6 swoją starą 3 ramienną :X

Sorry za odkopanie tematu, nie zauważyłem daty tego tematu.

Edytowane przez Wielki Dao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieodpowiedni moduł zakupiłeś. Jak chcesz to mam na sprzedanie taki jakiego potrzebujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana czujnika kąta skrętu nie pomogła. Nadal świeci kontrolka esp. komputer wywala takie błędy jak na załączonych zdjęciach. Pomocy

20190529_114329.jpg

20190529_114909.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...