Gajzer Opublikowano 15 Września 2006 Opublikowano 15 Września 2006 Witam dzis byłem u mechanika na sprawdzeniu komrechy wyszło ze ma od 7,5 do 11.5, niby miesci sie w normach poniewaz dla silnika 2.6 norma to od 7,5 do 14.5 tak mowil mechanik u ktorego bylem pierwszy raz . A czy ktos wie jak to sie robi?? czy wykreca sie wszytkie swiece?? moze ktos wie jaki naprawde jest zakres tolerancji ?? albo ma jakas stronke gdzie to znajde? Na 100% podjade do innego mechanika bo ten nie zbudzil wemnie zaufania.Pozdro
Pikuś Opublikowano 15 Września 2006 Opublikowano 15 Września 2006 Gajzer, z tego co mi sie kojazy jak kiedys bylem z bratem na sprawdzaniu to sie wykreca wszystkie no i do tego podlancza prostownik, zeby aku nie siadl. Ale jak to jest to niewiem. [ Dodano: 2006-09-15, 21:04 ] Dodam jeszcze, ze jak dla mnie to ciut za duza roznica, jak na jednym Ci wyszlo 7,5 a na drugim 11.5.
Gajzer Opublikowano 15 Września 2006 Autor Opublikowano 15 Września 2006 Dokladnie to niby na 1 7,5 a na ostatnim 11.5 ale podjade jeszcze gdzies indziej na ten sam zabieg bo ta osoba co mi robila pomiar niezbyt profesionalnie jej wychodzilo,znaczy czasami widzialem jak"powietrze" bokiem wychodzi i miala cos ze sprzetem,znaczy musial wymieniac jakies gumki i cos mi sie wydaje ze za 2 teste byl inny pomiar ale niestety mi nie pokazal bo pierwszy zniszczyl i tylko powiedzial ze "tak samo" .A jeszcze pytanie czy ta norma jak mi mowil ze moze byc roznicy okolo 2 kilo to tzn jak mam np 7.5 to roznica od nastepnego 2 kilo czy na wszystkich 6 ma sie miescic 2 kilo?? Juz sam niewiem
Pikuś Opublikowano 15 Września 2006 Opublikowano 15 Września 2006 Gajzer, do 2 kilo moze byc roznicy pomiedzy najmniejsza wartoscia, a najwieksza jak juz cos. Gumki zmienial bo musial pewnie dopasowac do otworow. No i zeby tak samo rozrusznik krecil przy kazdej probie bo to tez wplywa na pomiar.
Gajzer Opublikowano 15 Września 2006 Autor Opublikowano 15 Września 2006 Gajzer, do 2 kilo moze byc roznicy pomiedzy najmniejsza wartoscia, a najwieksza jak juz cos. Gumki zmienial bo musial pewnie dopasowac do otworow.No i zeby tak samo rozrusznik krecil przy kazdej probie bo to tez wplywa na pomiar. Aha czyli nie jest az tak zle,jezeli jest norma od 7.5-14.5 a ja mam 0d 7.5 do 11.5 a z gumkami chodzi o to ze zmienial je nie zeby do otwory dopasowac tylko w swoim sprecie a ta gumke ktora wchodzi do miejsca po swiecach zostawial bez zmian a co proponujesz jak mam pomiarar taki. Na pierwszym 7.5 i stopniowo do szostego 11.5?? czy jest to tragedia?? jestem jeszcze zielony w tych sprawach ale napewno zaczne te sprawy studiowac:) przynajmniej teorie a przy praktyce zobaczymy jak bedzie Czy szykowac sie na remont czy jeszcze nie ?? pozdro i bardzo cieszy mnie ze takie szybkie odpowiedzi sie dostaje:) Forum zyje
Pikuś Opublikowano 15 Września 2006 Opublikowano 15 Września 2006 Gajzer, za duza roznica w cisnieniu na poszczegolnych cylindrach moze wplynac na nierowna prace silnika. W escorcie mojego brata ktos robil jakis remont i wsadzil, krotszy korbowod co spowodowalo, ze mial za male cisnienie na 1 cylindrze. W Twoim przypadku jesli nie masz jakis dolegliwosci, czy problemow z silnikiem to narazie bym sie nie przejmowal. Ja mechanikiem tez nie jestem ale mozliwe, ze pierscienie sa do wymiany, a jak nie to remoncik jesli jest mozliwy w tym silniku wogole. [ Dodano: 2006-09-16, 08:47 ] Po nocy przyszlo mi jeszcze, ze moze zawory Ci sie nie domykaja i to jest spowodowane niskim cisnieniem. Przytarty walek albo cos. Bo raczej, zeby sie pierscienie zapiekly na jednym cylindrze to jakos nie bardzo.
Gajzer Opublikowano 16 Września 2006 Autor Opublikowano 16 Września 2006 Gajzer, za duza roznica w cisnieniu na poszczegolnych cylindrach moze wplynac na nierowna prace silnika.W escorcie mojego brata ktos robil jakis remont i wsadzil, krotszy korbowod co spowodowalo, ze mial za male cisnienie na 1 cylindrze. W Twoim przypadku jesli nie masz jakis dolegliwosci, czy problemow z silnikiem to narazie bym sie nie przejmowal. Ja mechanikiem tez nie jestem ale mozliwe, ze pierscienie sa do wymiany, a jak nie to remoncik jesli jest mozliwy w tym silniku wogole. [ Dodano: 2006-09-16, 08:47 ] Po nocy przyszlo mi jeszcze, ze moze zawory Ci sie nie domykaja i to jest spowodowane niskim cisnieniem. Przytarty walek albo cos. Bo raczej, zeby sie pierscienie zapiekly na jednym cylindrze to jakos nie bardzo. bardzo dziekuje za odpowiedz, mechanikiem nie jestes ale na 1000% lepiej znasz sie odemnie :)co do nierownej pracy no chyba odpada, silniczek na zimnym ma wyzsze obroty poznij spadaja o jakies 200 i pozniej do 800 i pracuje rowniutko i milo, dlaczego sie niezapokoilem i zaczelem sie martwic?? Poniewaz jechalem na Słowacje i spowrotem na gazie zaczol mi przerywac przy wysokich obrotach ale tak delikatnie,przelanczajac na pb bylo wszytko git.Pojechalem do gazownika stwierdzil ze moze byc to wina swiec.Po jakims czasie zapalila mi sie inspekcja o nazwie OEL wiec zajrzałem sprawdzajac i zobaczylem ze ubyło mi od wymiany jakies 05-07 L po 6 tys km . wiec zaczelem sie nie pokoic.Pojechalem do mechanika by sprawdzic swiece.Powiedzial tak " do wymiany najlepiej teraz" i przewody tez jak najszybciej, sprawdzilismy kompresje no i wyszlo od 7.5-11,5 za drugim pomiarem moim zdaniem juz bylo lepiej jak zagladalem na wykaz ale on powiedzial ze tak samo,choc nie widzialem bo wywalil kartki :| dziwne prawda?? powiedzial mi zebym wymienil swiece i kabelkki zrobil 2-3 tys i podjechal sprawdzic jeszcze raz bo moze cos sie tam zasyfilo i od tego komprecha zla:( jak wymienie kable i swiece to podjade gdzies indziej. A cio do silnika jak pracuje równo i chyba normalnie to sie nie przejmowac?? mysle ze po wymianie swieczek to juz nie bedzie na wysokich obrotach fisiowal . Sorki ze tak duzo do czytania i marudze ale chcem znac wasze opinie i uwagi wyszystkie oczywiscie cenne Pozdro
szogun0 Opublikowano 18 Września 2006 Opublikowano 18 Września 2006 Po nocy przyszlo mi jeszcze, ze moze zawory Ci sie nie domykaja i to jest spowodowane niskim cisnieniem. Od sprawdzenia tego jest próba olejowa.
Gajzer Opublikowano 18 Września 2006 Autor Opublikowano 18 Września 2006 Po nocy przyszlo mi jeszcze, ze moze zawory Ci sie nie domykaja i to jest spowodowane niskim cisnieniem. Od sprawdzenia tego jest próba olejowa. Proba olejowa?? tzn?? jak to sie robi??
szogun0 Opublikowano 19 Września 2006 Opublikowano 19 Września 2006 Zapodaje się trochę oleju do cylindrów, w ten sposób uszczelniając pierścienie. W taki sposób wykazuje, że nieszczelność spowodowana jest np. niedomykaniem się zaworów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się