Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] jak podłączyć nawigację do nie ori radia żeby z głośników slyszec informacje?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

ostatnio sporo kombinuje w nowej furce i miedzy innymi zmienilem ori concert'a na inne radio (Clarion)

Mam fabryczna mala nawigacje i po zmianie radia (co oczywiste) nie slychac już jak ta miła Pani mówi z głośników co robić na drodze...

Jest na to jakiś patent na nieoryginalnym radio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie łapie... nie trzeba było RNS-E? ori to ori.. :tongue4: a gra pieknie i...... pieknie wyglada

teoretycznie mozna, podlaczasz wyjscie m.cz. i tune (wyciszanie) z nawi do we m.cz zestawu glosno mowiacego telefonu radia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz dokładnie symbol nawigacji? to podam ci ktore pin wyprowadzic do radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd mam zczytać ten symbol?

czytnik navi jest w bagażniku - na nim są te symbole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cocercie miałeś taka pionowo ustawioną czerwoną wtyczkę, w niej są sygnały z navi, poza tym na radiu masz opis gniazd, w nowy radiu musisz znależć wejście audio, lub przekodować navi i podłaczyć dodatkowy głośnik bezpośrednio do czytnika w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma mozliwosci podlaczenia glosnika do nawi poniewaz sygnał z niej wychodzacy jest niskiego poziomu tz. moglbys podlaczyc co nawyzej sluchawki :D i to by bylo slychac cichutko. ten sygnał ma taki sam poziom jak np. ze zmieniarki czy tunera Tv.

guardian jeszcze bys musial sprawdzic w instrukcji radia gdzie ma wesjcie zestawu glonomowiacego telefonu.

acha i cala procedura powiedzie sie pod warunkiem ze sygnał mute nawigacji ma odpowiedni poziom do wysterowania mute w radiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytnik navi w bagażniku ma końcówkę mocy i mozna podłaczyć głośnik, tylko trzeba zrobić adaptację w kanale 4:

-> Kanal 04 (Lautsprecheranschluss)

Ist ein Radiosystem verbaut werden die Lautsprecher vorne links verwendet ansonsten ist ein eigener Lautsprecher (Freisprechlautsprecher) verbaut.

0 - externes Radio

1 - eigener Lautsprecher

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale w opisie kostkek nawigacji nie ma wyjscia na glosnik zewnetrzny, na tym sie opieralem . mysle ze moze to rozstrzygnac informacja od kolegi jaki typ nawigacji ma zamontowany[br]Dopisany: 07 Styczeń 2008, 23:55 _________________________________________________ach kobra zapewne piszesz o nawigacji w B5 ... to by sie zgadzało w B6 nie były montowane z koncowka mocy, tamte były do roku 2001 i to był navigationssystem III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie wziąłem do ręki navigation 4, rozebrałem żeby sprawdzić i jest końcówka mocy, a na naklejce z opisem złącz jest narysowany głośnik. Nie sprawdzałem czy faktycznie to działa, ale myślę że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczerpniete z instrukcji serwisowej nav IV

Złacza wtykowe Navigationssystem IV

Złącza wtykowe

a910522qe4.jpg

1 - Przyłącze anteny systemu nawigacji -R50-

2 - Uchwyt zabezpieczający przyłącza antenowego

3 - Złącze wielostykowe I, 20-stykowe (T20e)

4 - Bezpiecznik urządzenia

5 - Złącze wielostykowe II, 8-stykowe (nieużywane)

6 - Złącze wielostykowe III, 8-stykowe, czarne (T8e)

7 - Złącze wielostykowe IV, 10-stykowe (nieużywane)

Nieprzedstawione gniazda wtykowe są niewykorzystane.

a910079ob7.jpg

Złącze wielostykowe I, 20-stykowe (T20e)

2 - Magistrala CAN High (system Infotainment)

5 - Magistrala CAN Low (systemu Infotainment)

13 - Sygnał o niskiej częstotliwości (+) do radia -R-

14 - Wyciszenie NF (Mute) doradia -R-

15 - Sygnał o niskiej częstotliwości (-) do radia -R-

16 - Sygnał o niskiej częstotliwości (+) z urządzenia nadawczo - odbiorczego telefonu -R36-

17 - Sygnał wyciszenia o niskiej częstotliwości (Mute) odurządzenia nadawczego i odbiorczego telefonu -R36-

18 - Ekran NF od urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36-

19 - Sygnał o niskiej częstotliwości (-) z urządzenia nadawczego i odbiorczego telefonu -R36-

Złącze wielostykowe III, 8-stykowe (T8e)

1 - Sygnał prędkości

2 - Sygnał z przełącznika światła cofania -F4-

3 - Diagnoza L

4 - Zacisk 15

7 - Zacisk 30

8 - Zacisk 31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem z powyzwszych schematow przyłączy wynika ze niema wyjscia "wysokiego" sygnalu na radio?,,tylko niskjie czyli odpowiednik tzw "chinch"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niska czestotliwośc to akurat jest błedne tłumaczenie serwisówki prawidłowo nazywa się to m. cz. czyli mała czestotliwośc i tym określeniem opisuje się wyjście bądź wejście sygnału o poziomie rzędu 50-300mV można tym bezpośrednio najwyżej zasilic słuchawki. wyjścia na głośnik są opisane jasno i prosto albo wyjście na głośnik albo w niemieckich instrukcjach Lautsprecher.

no ale może gdyby co to byłaby ciekawostka.

no włąsnie guardian zajrzyj moze do tej navi i przeczytaj jej rodzaj, moze zrob jakas fote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to, żebym się czepiał, ale ja się uczyłem, że mała częstotliwość to taki zakres fal, które są słyszalne dla człowieka ( mniej więcej 20Hz do 20khz ). Ja wyraźnie na naklejce navi mam narysowany głośnik i nie ma co dyskutować tylko podłaczyć tak jak pisałem wcześniej i wtedy się okaże jak jest naprawdę. Ja rozebrałem navi i jest tam końcówka mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, przeciez nie twierdze ze mowisz zle.

z tym sie zgadzam co piszesz jak najbardziej mala czestotliwosc to mniej wiecej ten zakres czestotliwosci ale nie zgadzam sie ze jest to zakres slyszalny fal poniewaz to co jest slyszalne to fale akustyczne (dzwiekowe) a to co jest okreslone mianem M.cz. to przebiegi elektryczne ktorych nie da sie slyszec.

dopiero po podlaczeniu takiego sygnalu o odpowiednim poziomie do przetwornika akustycznego jakim jest np glosnik lub sluchawki zamienia go na fale dzwiekowe.

w schematach mianem sygn m.cz. okresla sie sygnal tak jak napisalem czyli to sygnal do wzmocnienia. przeciez jak masz wyjscie z koncowki mocy nigdy nie jest na schemacie ono oznaczone jako m.cz. :)

ogolnie oczywiscie najprosciej wystarczy to sprawdzic. najwazniejsze zeby koledze dzialalo jak trzeba. wlasnie skoro masz taka nawi sprobuj moze u siebie :). i bedzie mozna przestac teoretyzowac.

ja sie posluguje tylko schematem nie mam pod reka tej nawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spór rozstrzygnie sie juz wkrotce...jak tylko porobie fotki mojej navi i wrzuce na forum :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnego sporu :) jest polemika teoretyczna :D

foty wrzuc najlepiej tam gdzie jest naklejka z danymi :)

podaj tez symbol twojego radia to wymyslimy co do czego podlaczyc zeby nawi gadala jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...