Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Hacząca skrzynia przy zmianie biegu


Cristobaal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent to Audi A4 B7 z 2005 roku, silnik BKE skrzynia GYA 5-biegowa. Auto posiadam ponad rok i juz w momencie zakupu przy przekladaniu biegu z 1 na 2 czuc bylo maly opor. Im bardziej skrzynia sie rozgrzala ( a wlasciwie olej w skrzyni) tym mniejszy byl ten efekt. Niestety w czasie zimy problem sie nasilil ze wzgledu na gesty, zimny olej. Postanowilem cos z tym zrobic. Na pierwszy ogien poszlo :wymiana oleju na nowy oryginalny olej VW - bez zmian potem przesmarowanie sprejem teflonowym (takie biale cos) mechanizmu zmiany biegow od strony kabiny- pomoglo na inne biegi, lewarek pracuje lekko lecz dwojka dalej sobie stawia opor. W koncu zapadla decyzja o wymianie synchronizatora biegu 1/2 a jako, ze do wymiany bylo kolo dwumasowe i sprzego tak wiec skrzynia byla i tak a wierzchu. Zakupilem nowy synchronizator, wszystko zostalo wymienione i d*pa...Sprzeglo nowe chodzi cudnie,halasy ze strony kola dwumasowego ustaly a dwojka jak stawia opor tak dalej to robi.Jedyna poprawa to brak lekkiego zgrzytu podczas jej wrzucania.Mechanik rozklada rece i sam nie ma juz pomyslu... Poratujcie co to moze byc...

Drugie pytanie bardziej prozaiczne,zamarzyla mi sie pikowana galka zmiany biegow, lecz wszystkie ktore znalazlem sa dla skrzyn 6-biegowych lub z ukladem wsteczego kolo 1-go biegu. Czy da sie przelozyc samo to "logo" ukladu biegow ze starej galki do nowej ?

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem problemy z dwójką u siebie, ale po wymianie kompletu sprzęgła jest o 90% lepiej i już mnie to nie wkurza tak :wink4: powiedz coś więcej o tym teflonie jeszcze :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem problemy z dwójką u siebie, ale po wymianie kompletu sprzęgła jest o 90% lepiej i już mnie to nie wkurza tak :wink4: powiedz coś więcej o tym teflonie jeszcze :gwizdanie:

U mnie po wymianie calego kompletu tez jest troche lepiej, jednak dwojka dalej ciezko chodzi, czuc opor i trzeba wlaczyc z lewarkiem zeby ja wrzucic...

A co do spreju to robimy tak. Podnosimy mieszek do gory, i psikamy w otwory przy tej "kolistej" bialej galce za pomoca rurki do srodka. Sa tam takie dziurki,przerwy gdzie mozna wsadzic ta rurke na pare cm, ja nawalilem tam sporo tego spreju, poruszalem dzwignia w rozne ustawienia i jest duzo lepiej.Szkoda tylko, ze roznice zauwazylem na innych biegach a nie na "dwojce" :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam te wszystkie wypowiedzi i również z własnego doświadczenia wnioskuje że te skrzynie GYA w 1.9 TDI to chyba najbardziej wadliwe z tych modeli :facepalm: wszystkie te objawy były u brata w jego A4 B6 1.9 TDI skrzynia GYA i u mechanika okazało się że całe sprzegło do wymiany a skrzynia do regeneracji bo łożyska i pare innych części było na rozpadzie m.in. też poduszka gumowo-olejowa skrzyni była wylana :facepalm: Jako że zamierza jeszcze jeździć długo tym samochodem szukamy oryginalnych częsci, a z tymi jest wyjątkowo bardzo ciężko do skrzyni GYA :o U mnie w B7 z tą skrzynią jak narazie tylko albo aż słychać huczenie podczas jazdy, lewarek sam porusza sie przód/tył przy przyspieszaniu i przy zimnym silniku jest duży opór żeby wrzucić 2 bieg z pierwszego :kwasny: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...