Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem z wysokimi dodatnimi korektami sondy lambda podczas jazdy


sartre1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z wysokimi dodatnimi korektami sondy lambda podczas jazdy. Korekty dochodzą do

+25%, czyli do maximum podczas przyspieszania. Poza tym czas wtrysku na jałowym po rozgrzaniu to zaledwie 3,23 ms, gdzie powinien byc 3,8 conajmniej chyba. Wiem, że oznacza to ubogą mieszankę, ale niestety nie wiem co może być przyczyną. Sonda wymieniona, brak lewego powietrza w dolocie, pompa paliwa wymieniona, przepływka podmieniana i ok, zresztą daje wskazania 105 g/s przy odcięciu na 3 biegu. Objawy są takie, że auto jak sie nagrzeje traci moc, ciężko się zbiera, poszarpuje przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, na jałowym trochę nierówno pracuje, ale nie ma wahań obrotów. Po resecie kompa jest dobrze przez parę kilometrów, a potem wszystko wraca do normy. Błędów nie ma żadnych. Mechanicy rozkładają ręce. Co to może być:kwasny:? Dołączam logi podczas jazdy z bloku nr 9.

korekty_lambdy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski i regulator ciśnienia paliwa na listwie bym sprawdził,od kiedy to się dzieje? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwa i regulator wymienione i jest to samo. .

a skąd regulator i jaki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem komplet, tzn. listwę i regulator (ze sprawnego auta wymontowany).

rozumiem,że wszystko-regulator i wtryski masz,jak w oryginale być powinno-chyba,że nie wiesz-to podaj nr wtrysków i regulatora-sprawdze,czy na pewno pochodzą z ADRa :wink4:

kolejną rzeczą-może być czujnik temperatury w dolocie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dentnie masz problem ze zbyt uboga mieszanką, odłacz sonde zupełnie i zrób adaptacje, zobacz jak bedzie sie wtedy zachowywał. Jezeli masz ADR-a przed mini liftem to nie masz czujnika temp w dolocie. Sprawdz korekty w grupie 8 i9 jak sie nie myle tam sa korekty długo/krótko terminowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwa i regulator jest na pewno z adr-a, takie same jak były wcześniej, więc to nie to. Mam czujnik temperatury w dolocie ale on jest ok, mierzyłem i jego opór zmienia się książkowo wraz z wzrostem temperatury. Nowsze adr-y mają czujnik ciśnienia w kolektorze. Korekta długoterminowa to jest chyba ta ostatnia wartość w bloku 9, czyli na tych logach

+3,9 wynosi. Po odpięciu sondy i resecie czas wtrysku praktycznie taki sam na jałowym czyli 3,2 ms. Jak odłączę przepływomierz i zresetuję kompa to mieszanka chyba bogatsza jest bo więcej korekt jest ujemnych na jałowym, ale podczas jazdy przy przyspieszaniu znowu daje wysokie dodatnie. Przepływka sprawdzona na wylot i jest ok (na Vagu pokazuje dobre wartości, po drugie napięcia jakie wysyła do jednostki sterującej są książkowe, tzn. pomiędzy 1 i 2 pinem pokazuje napięcie aku a pomiędzy 3 i 4 na jałowym 1,1V, przy 3000RPM na 3 i 4 pinie generuje 1,7V) Wstawię niedługo logi bez przepływki. Moją uwagę przykuwa jeszcze evap, chociaż zarówno kanister jak i zawór został przeze mnie wymieniony. Zapowietrzał się zbiornik. Jak włącza się zaworek tak przy 60 stopniach, to komp potrafi zmniejszyć czas wtrysku nawet do 2 ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety błędów nie ma. Widocznie te stany ubogiej mieszanki nie trwają na tyle długo aby wywalić błąd. Z tego co wiem to jeśli sonda cały czas pokazywałaby ubogo lub bogato to błąd by wyskoczył a u mnie jest to tylko podczas przyspieszania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Z tego co wiem to jeśli sonda cały czas pokazywałaby ubogo lub bogato to błąd by wyskoczył a u mnie jest to tylko podczas przyspieszania...

u mnie przy zbyt bogatej check wyskoczył po kilkudziesięciu kilometrach :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężka sprawa zatem. W sumie nie wiem czego się jeszcze uczepić. Myślę tak sobie, ze może to czujnik Halla, ale mechanicy niby sprawdzali go oscyloskopem i powiedzieli, że to nie on, poza tym na vagu czysto. Nie wiem co jeszcze z osprzętu mogę wymienić, bo wymieniłem prawie wszystko co się dało. Przypomniał mi się też taki fakt, że przy wymianie zaworu evap, chyba w chwili jego odłączenia, sonda stała na bogato (0,8 V, a korekta - 25%). Wlot oparów do przepustnicy był zaślepiony. Czytałem zresztą, że jak evap się włącza to sterownik skraca czas wtrysku żeby zrównoważyć dodatkowe paliwo w postaci oparów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...