Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Auto szarpie nie chce jeździć, pomocy .


szymon86_22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,od kilku dnie jestem nie szczęśliwym posiadaczem audi a4 1,8 5V ADR z roku 1995, i niestety samochód wizualnie jest lalka,ale techniczne zdążył mnie już załamać. Proszę się nie złościć że zakładam temat, ale odpowiedzi nie znalazłem co może być przyczyną usterki. Przejde do rzeczy oto lista nieprawidłowości:

-w aucie po zapaleniu faluja obroty tak od 700 do 1000 i spowrotem tak 3-4 razy potem stabilizują się i jest ok 1000 pan ,,mechanik'' mówi ze tak ma być, nie wiem wiec pytam,czy to normalne?

- teraz najgorsze samochód bardzo szarpie w niskim zakresie obrotów, czasem strzela w filtr lub wydech sam nie wiem chyba w filtr trzeba sie bardzo delikatnie obchodzić z gazem nawet na postoju przy przegazówce jest tak samo nie chce wchodzić ,,plewi'' dopiero gdy obroty wzrosną powyżej 4tyś silnik zaczyna żyć auto jedzie jak marzenie. NA pewno to nie poduszki pod silnikiem ani sprzęgło jak niektórzy piszą przy takich obiawach :-)

auto było rano na vagu ,,mechanik'' skasował błedy i rozłozył ręce,doszlismy do wniosku ze to może być cos z iskra lub z powietrzem.

-pierwsze co zrobiłem to swiece wymieniłem na nowe ale bez poprawy,wiec nie wiem nie chce kasy w błoto wrzucać.

-moze miał ktos taki problem i wie co jest, byłbym wdzięczny za pomoc.

- a jeszcze jedna rzecz wskaznik temp szaleje jak sie jeździ to temp jest tak na 70-80 a na postoju wskakuje na 90 nawet na zgaszonym silniku po czy wiadomo w miare stygniecia silnika spada.Mechanik mówi ze audi tak maja. Jeszcze raz proszę o pomoc pozdrawiam Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co gada ten mechanik to bzdura :wallbash: audi tak nie maja że im obroty skaczą i temp. szaleje,co do temp,sprawdź węże od chłodnicy górny i dolny jak dolny będzie ciepły to termostat do wymiany,lub druga opcja czujnik temp cieczy,sprawdź,wskazania temp. Na klimatroniku i na desce jest o tym na forum poszukaj jest to dokładnie opisane.Ten że czujnik może też odpowiadać za falowanie obrotów,Tylko że jest jedno ale-zimny silnik chodzi na ssaniu więc ma podwyższone obroty przez jakiś czas tak z 1100 w tych okolicach potem jak auto się zagrzeje spadają obroty.Ale z tego co piszesz to u ciebie to dziwnie wygląda i tak jest źle,dokładniej o falowaniu obrotów masz w dziale silniki benzynowe FAQ forum silniki benzynowe-autorstwa kolegi nosfera.Sprawedź też szczelność dolotu powietrza może łapie lewo powietrze,jak coś pominołem to koledzy dopowiedzą.Zmień mechanika bo jak ci takie rady daje i diagnozy to kiepsko z twoim audikiem będzie,szukaj na forum dużo opisane jest pożytecznych rzeczy.Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram, najpierw termostat, (pewnie jest jeszcze oryginał)

2 sprawdź wszystkie wężyki dochodzące do przepustnicy, może jakiś struchlał i łapie lewe powietrze z tąd to duszenie się.

3 jak to nie pomoże to podmień cewkę wysokiego napięcia bo czasami padają i iskrę gubi.

po 4 zmień mechanika bo ten pojęcia wielkiego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja bym jeszcze wymienił filtr paliwa dodał jakiś preparat do czyszczenie wtrysków...i podmienił cewkę , jak masz trochę pojęcia o mechanice to proponuje wymontować przepsutnice wyczyścić ją i na nowo poskładać i zrobić adaptacje :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pier.....e co za "mechanik" :wallbash: jakby palił na trzy gary to pewnie też by powiedział że Audi tak maja :facepalm:.

Co do temperatury to obstawiam termostat. Najprościej - odpal auto i poczekaj aż się nagrzeje do ok 70*C, następnie zgaś silnik i złap za dolny wąż od chłodnicy, jeśli będzie ciepły tzn. termostat do wymiany. Co do falowania zobacz na początek czy odma i przewody od podciśnienia są całe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w środe wstawiam wstawiam do mechanika i gazownika zarazem. Mówi ze dojdzie co jest,i jak juz bedzie ok to od razu wrzuci instalke, ja juz nie mam nerw do tego, zobaczymy napewno dam znac. Dziekuje za podpowiedzi, przekaże mu przy oddawaniu autka na warsztat.[br]Dopisany: 15 Maj 2011, 11:27_________________________________________________Witam dzis troche pojezdziłem i mam nowe wazne spostrzeżenia, gdy auto jest zimne jedzie jak złe a gdy temp podniesie sie do ponad 70 stopni,zaczyna sie szrpanie i wskazówka temp opada do 60 paru,wiec to szarpanie jest zalezne od nagrzania silnika,jakie macie pomysły? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury według mnie zdarzało się czytając to i owo na forum że chłopakom auto właśnie z winy czujnika szarpało sprawdź ten termostat czy dobry jak ok to wymień czujnik albo to i to wymień czujnik nie jest taki drogi,ja miałem walnięte termo i też mi temperatura skakała ale auto chodziło jak burza ale jak czujnik walnięty to może i szarpać bo komputer głupieje i raz dostaje info że auto dogrzane a raz zę zimne i może dlatego szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź również odmę, bardzo często z biegiem lat pęka (prawie mogę się założyć że u ciebie jest pęknięta), wtedy też będzie łapał lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

profilaktycznie podepnij pod VAGa, nie zaszkodzi :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...