Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Problem z mocą do 2500 obr, chyba coś z zaworkiem


Firer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem wygląda tak, że podczas przyspieszania samochód przyspiesza jakby stracił sporo mocy , dopiero powyżej 2500 następuje przypływ mocy i samochód ostro przyspiesza. czasem to następuje dopiero ok 3000 obr.

Podpiąłem kompa wszedłem w basic settings gr 11 i ustaliłem ze turbo działa (jest świeżo po wymianie)

natomiast w gr 3 gdzie załącza sie i wyłącza EGR jest problem. Gdy egr jest wyłączony (EGR OFF) silnik pracuje normalnie ale po przestawieniu (EGR ON) zaczyna telepać i nierówno pracować. Ta sztanga od takiego grzybka przy EGR nie rusza się wogóle. może padł ten zaworek co jest przykręcony do filtra powietrza?

Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy Ci pisze EGR on jak zdejmiesz weżyk podciśnieniowy powinno być na nim podciśnienie jak dasz palca powinno zassać jeśli nie padł Ci zawór N18 sterujący EGR i tu raczej bedzie lezał problem.A jeśli masz podciśnienie na nim to sprawdz pracę mechaniczną EGR czy nie jest zawalony sadzą i albo sie nie zamyka i wtedy bedzie brakowało mocy silniczkowi.albo sie nie otwiera.Ale raczej sie nie otwiera bo ten grzybek w środku powinien sie ruszać(otwierać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwna sprawa, po przejechaniu trasy ok 120 km (dosyć mocno cisnąc) objawy minęły .Jak będę miał chwilę to podepnę znów kompa, dzięki za sugestie. Ciekawe jak będzie jutro na zimnym silniku[br]Dopisany: 17 Maj 2011, 18:07_________________________________________________Witam, przejeździłem pareset km i problem występuje nadal na zimnym silniku.

Na zimnym silniku na jedynce brak mocy , nawet nie osiąga 3000 obr. Po przejechaniu ok kilometra moc pojawia się na 2 biegu, a po rozgrzaniu silnika wszystko jest prawie w normie.

Prawie, bo jest odczuwalna jakby turbodziura, opóźniona reakcja na gaz.

Podpiąłem kompa, włączyłem BS grupa 003 i przy EGR ON silnik dławi się i gaśnie.

Odłączyłem gumowy przewód podciśnienia ( przy EGR ON czuć ssanie, więc zaworek chyba ok) zaślepiłem go śrubką i niby jest ok.

Pytanie tylko czy można tak jeździć? EGR puszcza wtedy tylko powietrze?

No i jaka może być przyczyna dławienia się silnika przy włączonym EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...