Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Czy to koniec sprężarki? Stoi!


darooo

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

Jako, że zeszłej jesieni urwałem wężyk od klimy dopiero teraz się za to zabrałem.

Wymieniłem z sprawnego auta z bardzo dobrze chodzącą klimą cały zestaw (klima w tym autko chłodziła odrazu i bardzo ładnie). Aby nie rozkręcać za duże węży i zminimalizować straty w gwintach (wiadomo jak jest z tymi gwintami przy chłodnicy) wymieniłem NA RAZ: chłodnice, osuszacz (był może otwarty z 30 minut) i oczywiście sprężarkę. Pojechałem na serwis Bocha - chłopaki pierw sprawdzili azotem i wszystko gra więc napełnili i odgrzybili. Lodówka w aucie!

Drugi dzień, około 7 kilometr, smród w samochodzie - pasek wielorowkowy się pali! Napinacz ok, koło pasowe sprężarki ok ale środek nie hu hu przekręcić ręką. Klima do ostatniej minuty pięknie chodziła.

Co teraz? :confused4: Bo jestem załamany, ostatnią kasę na to wyplułem i nacieszyłem się dwa dni i 15 km może ;(

Czy jest jakieś optymistyczne rozwiązanie typu łożysko? Czy 100% złom a co za tym idzie syf w układzie? Nie było absolutnie żadnych objawów, że dzieję się coś złego. Żadnych szumów z sprężarki, głośnej pracy, słabego chłodzenia - był full wypas. Jeśli sprężarka zatarta to układ 100% zasyfiony?

;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zatarta to poszło w układ, nie ma siły. Odciągnij gaz i sprawdź co masz na dyszy rozprężnej. Zastanawia mnie ten osuszacz, jeżeli był stary i do tego otwarty 30 minut to jest załatwiony, zwłaszcza w wilgotny dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zatarta to poszło w układ, nie ma siły. Odciągnij gaz i sprawdź co masz na dyszy rozprężnej. Zastanawia mnie ten osuszacz, jeżeli był stary i do tego otwarty 30 minut to jest załatwiony, zwłaszcza w wilgotny dzień.

Nie mam jak ściągnąć gazu :confused4: (Ci u bosha powiedzieli, że jeżeli u nich będę robił sprężarkę to tylko naprawa bo u nich nabijałem więc oni ściągną i potem napełnią ale jeśli sam chce ściągnąć i sam naprawiać to potem normalne koszta napełniania bo maszyna musi i tak zrobić cały cykl).

Osuszacz wyciągnięty ze sprawnego samochodu ze sprawnym systemem!

Dużo czytałem o osuszaczach. Przewija się dużo sprzecznych informacji ale gdzieś doczytałem się około 6-8 godzin w jakiś materiałach producenta. Mój chwile - tyle o ile odkręcenie przeniesienie skręcenie. W zeszłym roku skręcałem klimę na osuszacz który był otwarty 4 miesiące i wiesz co? W aucie lodówka do póki nie urwałem węża przy sprężarce...

Dysza rozprężna - sprawdzę w week jak wypuszczę w atmosferę gaz ;( i zobaczę gdzie ta dysza jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak pisał Michał osuszacz jak nie wiesz jak długo był w aucie eksplatowany + otwarty 30min to na bank do wywalenia jak dyszę masz zawaloną opiłkami to sprężara do D.... :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety gruba kasa za cie czeka do wydania kompresor czyszczenie ukladu osuszacz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety gruba kasa za cie czeka do wydania kompresor czyszczenie ukladu osuszacz ...

No serwis boscha krzyknął 350 zł za oczyszczenie układu. Stówa za diagnostykę + naprawa, nabicie e cenie bo ściągną z układu. Tylko jeszcze nie wiem co będę robił, z kasy wypluty na maxa. Człowiek sam wszystko robi, żeby w miarę koszta były a tu czyszczenie za 3,5 stówy :confused4:

Obecnie jak liczę:

czyszczenie: 350

sprężarka: 200

nabicie: 150

i brak gwarancji, że będzie to działać :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego może głupie pytanie ale czy przy nabijaniu uzupełnili Ci olej w układzie? Taki mały szczegół a bez niego sprężarka szybko stanie na amen...

No wiesz, oddaje do serwisu bosha takiego dużego cieszącego się renomą wśród znajomych i współpracowników i mówię, że układ był wymieniany i mają zrobić "serwis klimy" i nie martwię się o szczegóły. Między czasie jak piłem kawkę w biurze obsługi wpada pracownik i mówi do gościa z ladą, że audi napompowane azotem i szczelne i czy nabijać. Patrze przez okno na warsztat tylko jedno audi - moje.

Nie wiem czemu ale nie dostałem wydruku z maszyny... kiedyś byłem gdzie indziej to dostałem taki paragon z maszyny i było jasno napisane.

Na drugi dzień pojechałem z tym zerwanym paskiem pogadać i akurat nawinął się syn szefa które trochę znam no i gadka szmatka pyta mi się czy wymieniałem olej w sprężarce - w samej sprężarce, nie w układzie bo w układ to oni dają profilaktycznie. Powiedział co się prawdopodobnie stało (zatarcie) oraz opowiedział o kosztach i tym nieszczęsnym czyszczeniu układu.

Odpowiadając na pytanie, zakładam, że dali olej ale jak to w zyciu bywa 100% pewności nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz tak chciałem tylko zasugerować bo juz spotkałem się z takim nabijaniem klimy i niedługo sprężarka się zatarła ale to faktycznie nie w dużym warsztacie tylko u "domowników"

Pozdrawiam

co ty gadasz :facepalm: do czynnika jest olej dodawany i nie nabija się tego bez, kombajn bez tego nie pójdzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...