Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Silnik bierze olej, ciśnienie na tłokach proszę o poradę.


Grzesiekkbc

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy doradźcie ja możecie. Silnik 1.9 TDI 1z 90ps na zegarach 260 000. Auto szanowane, po dłuższej jeździe zawsze gaszone po 2-3 minutach. Sprawdzałem dzisiaj ciśnienie na tłokach i mam tak: 1-25, 2-25, 3-25, 4-23 czy to dobre ciśnienie? czytałem że graniczne to około 19. Na tym 4 cylindrze też ponoć zawsze jest gorzej niż na pozostałych i mechanik mówił że jest wszystko dobrze. Pytam bo bierze mi olej na 10 000 jakieś 1,6L ostatnio i zauważyłem że po dłuższym postoju jak odpalę to leci dymek oraz w czasie jazdy jak depnę to też zasłona za autem spora się robi i nie jest to kolor czarny a taki hmmmm w lusterku to odbieram za biało-błękitny czy coś takiego. Koło sierpnia będę robił rozrząd i przy okazji bym wymienił uszczelniacze z popychaczami bo na to wygląda że to one puszczają olej. Co wy na to że uszczelniacze puszczają? Turbo mam zmienione bo stare lało delikatnie olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz, że turbo wymieniane (możesz jeszcze dla pewności sprawdzić olej w dolocie i luzy na wirniku) to pozostają uszczelniacze albo odpowietrzenie skrzyni korbowej (tutaj niech mnie ew. ktoś poprawi). Uszczelniacze po takim przebiegu/wieku na pewno nie działają już tak jak powinny.

Z tego co kojarzę, to uszczelniacze dawały o sobie znać szczególnie po postoju i odpaleniu auta (niebieski dym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienia sprężania w porządku :good:

jak pisze przedmówca albo turbo puszcza olej albo uszczelniacze.

ja bym zaczął od uszczelniaczy bo koszt jest śmieszny w porównaniu z turbo.

Wymiana też nie jest ciężka i można bez targania głowicy to zrobić.

Odmą tez moze olej brać ale nie w takiej ilości. dobrym rozwiązaniem był Oil Catch Tank kiedyś ktoś na Audi80 rezał taki patent właśnie w Zetorku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wymienię przy okazji rozrządu, zrobił bym to teraz ale zaczynam budowę domu i muszę się z kasą liczyć bo materiał szaleje cenowo. Oil Catch Tank miałem robić ale wizualnie brzydko to wygląda trochę pod maska jak jest robiony domowym sposobem dlatego czekam do rozrządu to bym i to założył nowe. Co do oleju to tak jak każdy pisze śladowe ilości są ale nie żeby się kidało z dolotu. Odma jest ok bo kiedyś ją sprawdzałem i nie była przytkana.

Z tego co kojarzę, to uszczelniacze dawały o sobie znać szczególnie po postoju i odpaleniu auta (niebieski dym).

I tak właśnie jest u mnie że po postoju kopci. Mój mechanik mi to zrobi bez ściągania głowicy a na moje pytanie czy silnik jest w stanie wziąć 1,5l poprzez uszczelniacze powiedział że tak. Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak już mam temat to zapytam bo dzwonię, pisze wszędzie chcąc się dowiedzieć czegoś na temat popychaczy i tego co się dzieje jak są zużyte. To że stukają to wiem, to że się lubią wieszać to też wiem z własnego doświadczenia ale czy jest prawdą że samochód jest słabszy jak są padnięte? Jeśli tak to co powoduje że jest tak a nie inaczej?

To już ostatnie pytanie w moim wątku :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedziesz po wymianie uszczelniaczy to napisz czy jest poprawa i jaki koszt tej operacji :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z rok temu robiłem octavie- tez miała przebieg coś ponad grubo 200tyś olej brała 2L na 10tyś. a do tego pykła uszczelka pod głowica. bo zdjęciu czapki i rozpięciu zaworów zawory latały na boki niesamowicie gdzie nie powinno być luzu. czapka została zregenerowana - wymiana prowadnic,uszczelniacze, docieranie zaworków,planowanie.

ostatnio rozmawiałem z klientem mówi ze jest rewelacja ze olej teraz doleje z 0,5L do wymiany ale to kwestia jak ja butuje...

także jeśli nie chcesz rozbierać to zmień te uszczelniacze ale nie wiadomo czy bardzo pomorze...

a robił mechanik ciśnienia z próba olejową...? bo z tego co mi wiadomo ciśnienia powinny siegac prawie 30bar w dobrej kondycji silnik ma nawet ponad 30bary na garach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ja na 15tys dolewam ok4 litrów oleju i latam tak 4 lata (3 zmiany i ciagle tyle samo dolewam) i zyje nie kopci nie ma nigdzie oleju auto suche a wcina olej auto ma 230 tys na blacie a w rzeczywistosci to wszystko mozliwe nigdy w to nie wnikałem wazne ze smiga bezproblemowo poza wahaczami no i hamulcami sie zuzywaja taka jest kolej rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...