Kentaki Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Po zimie samo z siebie zapaliła mi się kontrolka airbag. Ostatnio po podłączeniu A4 do WAGa wykazało zepsuty sterownik sensor airbag. Koszt kilkadziesiąt zł ze szrotu + wymiana od 100-200 orientacyjnie podał mi elektryk. Teraz moje pytanie jak dowiedzieć się o nr seryjnym sensora bez konieczność rozkręcania całego przedniego panelu. Czy ASO poda mi nr seryjny po przesłaniu im nr WIN auta? Czy też będzie pasował każdy sensor do mego rocznika? Moje autko A4 po lifcie 1999 1.9TDI Avant 110KM
wiesiek3d Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Trzeba wyciągnąć sterownik i zawieźć do elektronika samochodowego powinien go wykasować, jeżeli chcesz wymienić na inny to tylko o tym samym nr. Nie wiem czy ASO poda Ci nr sterownika.
Kentaki Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2011 Wyciągnąć sterownik - łatwo powiedzieć. To nie takie proste, sensor jest głęboko ukryty w przednim panelu. Sęk w tym, że elektryk może mi go wyciągnąć sprawdzić nr i co z tego jak auto będzie rozprute - każde rozebranie panelu i złożenie to koszta.
dobis1 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 żadne koszta tylko trochę wolnego czasu.... nie potrzeba żadnych skomplikowanych narzędzi ani wykwalifikowanej wiedzy mechanicznej...W godzinkę to rozbierzesz i złożysz spowrotem, możesz wypiąć i wykręcić sterownik i na jego wzór załatwić sprawny. Ja jestem na etapie organizacji sprawnego sterownika. Pozdro.
Kentaki Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2011 Możesz mi pokolei napisac od czego zaczac rozbieranie panelu przedniego, by dostac się do tego sensora?
dobis1 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Możesz mi pokolei napisac od czego zaczac rozbieranie panelu przedniego, by dostac się do tego sensora? jasne Możesz mi pokolei napisac od czego zaczac rozbieranie panelu przedniego, by dostac się do tego sensora? jasne Demontaż środkowego tunelu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=19722.0 - na początki tego wątku masz opis... Dalej musisz wymontować radio (nie wiem jakie masz ale na ten temat jest dużo wątków), ramkę radia, klimatronik, włączniki. Jak zdemontujesz to ukażą Ci się śrubki na klucz 8 (odkręć widoczne) . Dalej po stronie kierowcy na dole w tylnej części konsoli jest jeszcze jedna zaślepka a pod nią śrubka. Zdejmij gałkę od biegów i teraz będziesz mógł wyciągnąć konsolę (kosz od radia zostanie). Dalej odkręcasz kosz (bodajże 4 śrubki klucz 8), wyciągasz go, wyciągnij dwa kolanka od nadmuchów (są wciśnięte) i gotowe. Odepnij wtyczkę i odkręć sterownik 3 śrubki 10 klucz. Składasz odwrotnie. Szkoda że bliżej nie mieszkasz pomógłbym Ci Zobaczysz jaki zadowolony będziesz z własnej wykonanej pracy. Pozdro, jak będziesz miał problemy pisz bo mogłem jakiś szczegół pominąć.
Kentaki Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2011 Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie :-) Niestety, tyle czynności przerastają moje możliwości i umiejętności. Za dużo odłączania elektroniki i możliwych nowych usterek. Powiedz mi czy po zdemontowaniu tego panelu przez elektryka można jeździć autkiem do czasu zakupu sensora - by nie ponosić podwójnych kosztów montażu i demontażu. Rozumiem że wówczas radio i klima nie będzie działała?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się