Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z pompką centralnego


abdul81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pojawiły się u mnie dziwne objawy czasami przy nacisnięciu pedału hamulca załącza się na chwilę pompka centralnego i oświecają się lampki na podsufitce tak jak przy otwieraniu kluczykiem drzwi i po chwili ok 2sekundy spokój.

Macie jakies pomysły czym to może być spowodowane?[br]Dopisany: 08 Czerwiec 2011, 22:25_________________________________________________i jeszcze jeden objaw .. przy zamykaniu z kluczyka kilka razy trzeba powtórzyc bo samoczynnie sie otwiera[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2011, 23:14_________________________________________________up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz możliwość podstaw drugą pompkę . Może mieć inną końcówkę litrową po 257. Zawęzisz pole poszukiwań usterki - bo z tą reakcją na pedal hamulca - to dziw okrutny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, ja jak załaczam światło w posufitce to pompka załącza się i otwiera załe auto, już mnie szla.. trafia

Witam.

Pojawiły się u mnie dziwne objawy czasami przy nacisnięciu pedału hamulca załącza się na chwilę pompka centralnego i oświecają się lampki na podsufitce tak jak przy otwieraniu kluczykiem drzwi i po chwili ok 2sekundy spokój.

Macie jakies pomysły czym to może być spowodowane?[br]Dopisany: 08 Czerwiec 2011, 22:25_________________________________________________i jeszcze jeden objaw .. przy zamykaniu z kluczyka kilka razy trzeba powtórzyc bo samoczynnie sie otwiera[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2011, 23:14_________________________________________________up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie wszędzie sucho nawet juz pompke rozebrałem i cała płytka sucha.... chyba trzeba będzie szukać po kablach ale najpierw próbuje dorwać gdzies taką pompkę na podmiankę żeby sprawdzić i zobaczymy...

tylko dlaczego np po pół godzinie lub więcej samochód sam potrafi sie otworzyć :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz przypadkiem jakiegoś sterownika centralnego zamka? Może on zgłupiał. Sprawdź również światła z tyłu czy nie robi ci się "choinka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień pompkę - wszystko wskazuje na utratę jej sprawności. Jak pisałem wyżej , możesz założyć pompkę o innej końcówce numeru - jeśli to wina twojej pompki opisane przez Ciebie objawy powinny zniknąć. Następny etap to sprawdzenie elektroniki w pompce - tu zalecana jest ostrożność. Płytka jest warstwowa i poprawianie lutów i tym podobne ingerencje z lutownicą trzeba przeprowadzać rozważnie. Pilnować by nie połączyć przypadkowo sąsiednich odczepów. Jeśli to nie wina pompki to może przyczyna leży w klapie bagażnika lub drzwiach przednich . Tam są elementy sterujące sterujące pompką a od nich idą przewody. Trzeba sprawdzić czy nie są przełamane . Wystarczy że przełamie się jeden kabelek, to już jest duże prawdopodobieństwo że inne pójdą jego śladem. Wtedy byle ruch samochodu może powodować zwarcie i reakcję jak w twoim opisie. Jak padła pompka to pisz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w czwartek bedę działał z tym to poinformuje jak do czegoś dojde co to sie stało

[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2011, 21:37_________________________________________________no i cóż przełożyłem z kolega na chwilę elektronike z innej pompki( elektronike poniewaz w tamtej popsuty był kompresorek) i objawy zniknęły... ciekawe tylko czy trafiłem na moment w którym te objawy akurat nie występowały czy rzeczywiście to jest powód awarii. Na chwile obecna wymienie pomkę i sprawdzimy co będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% sprawdziły się moje przepowiednie- padła elektronika pompki. Niestety, ale wszystko z czasem się psuje - my też. Ważne w tym wszystkim jest to, że masz już okreslonego winowajcę twojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed kupnem pompki postanowiłem jeszcze troche pogrzebać i po odpięciu kabli od zamka w klapie bagażnika wszystkie objawy ustały :mysli:

teraz ciekawe czy w pompce popsuło sie cos co steruje tym zamkiem czy zamek ma jakieś zwarcie :mysli:

tak czy owak na razie problem z głowy bo wszystko działa jak należy tylko zamek w klapie nie steruje otwieraniem wszystkich drzwi ( i tak sie nie dało otworzyc kluczykiem bo chyba nie był długo uzywany i zardzewiał bo sie nie da nawet włożyc do końca kluczyka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz przerwane przewody idące do klapy . Robią zwarcie. Napraw to szybko bo może byc kuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tylko że jak by były przerwane to by za każdym razem sie tak robiło a tu czasami jest spoko a czasami głupieje.

Znowu jeśli były by przetarte to w czasie jazdy owszem mogło by sie tak dziac ale dlaczego jeżeli samochód stoi i sie go nie rusza jest ok a za np pół godziny zaczyna głupieć i sie otwiera sam? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego , jak się kabelki na zgięciu przełamały to styk między nimi jest iluzoryczny . Do podania sygnału do pompki to może i wystarczy , ale żeby zadziałala , to juz jej potrzeba prądu o pelnym przekroju kabla, czyli nie przełamanego, co stykają się w nim tylko sporadycznie np dwa druciki. Jeszcze gorzej będzie jak nastąpiło przełamanie kilku kabelków i spotka się masą z prądowym od pompki- który jest na stale zasilany, a pompka się przez swoje wewnętrzne zabezpieczenie nie wyłączy. Masz wtedy dym w bagazniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...