Jump to content
0
Gelooo

[B5 AEB] Jak zdiagnozować, co jest powodem sporadycznego dymienia

Recommended Posts

mam problem audi czase lubi puscic dymek i czuc ze to olej dymi sporadycznie raz mocniej raz slabiej a raz wogole (oleju nie ubywa plynu chlodniczego tez nie bardzo). Czy to silnik czy turbina i czy jest mozliwosc ze zawioze gdzies wuto i ktos konkretnie mi odpowie co jest przyczyna ??. Chodzi o diagnoze co jest problem jak mechaniory to sprawdzaja?? i ile moze kosztowac takie szperanie ktore da odpowiedz.

Wiem ze jakikolwiek remont AEB jest nie oplacalny (lepiej szukac 2-go slupka) ale regenreacja turbiny jak najbardziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pali olej, to zobaczysz to czy wczesniej czy pozniej na bagnecie. Ja tez upierałem sie ze dymi a oleju nie ubywa, po ponad 1tys km 1/3 miarki gdzies znikla.

Sprawdz czy nie masz luzow na wirniku od turbiny.

Świece sprawdz. Tutaj ciezko cos powiedziec, musisz obserwowac kiedy dokladnie dymi. Czy tylko rano, czy na goraco, czy caly czas czy pododaniu gazu, czy przy max obrotach ?

Oczywiscie VAG-iem wszystko juz sprawdziles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i rano na zimnym i na cieplym tez wiadomo najwiecej widze kiedy jest na luzie jak jade nie widze za soba chmury przejechalem juz ponad 1tys i olej jest jak byl.

Wymiana świec coś pomoże ?? co maja świece do dymienia?? Lo-buz a u ciebie co było??

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam problem audi czase lubi puscic dymek i czuc ze to olej dymi sporadycznie raz mocniej raz slabiej a raz wogole (oleju nie ubywa plynu chlodniczego tez nie bardzo). Czy to silnik czy turbina i czy jest mozliwosc ze zawioze gdzies wuto i ktos konkretnie mi odpowie co jest przyczyna ??. Chodzi o diagnoze co jest problem jak mechaniory to sprawdzaja?? i ile moze kosztowac takie szperanie ktore da odpowiedz.

Wiem ze jakikolwiek remont AEB jest nie oplacalny (lepiej szukac 2-go slupka) ale regenreacja turbiny jak najbardziej.

Jezeli do tego dymienia podczas jazdy zaobserwowałes gwizdanie spod maski od około 2000obr/min to objaw padającej turbiny..

Share this post


Link to post
Share on other sites

podczas jazdy moze akurat nie ale po trasie jak zajade i czekam chwile zeby ostudzic turbine to slysze leciutkie gwizadanie autko ciagnie ladnie i wszystko bylo by ok gdyby nie te sporadyczne dymki wiec chyba czas zerknac na turbinke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzilo mi o stan świec, zaolejone, zakopcone ? Kiedy wymieniales ? - Świece raczej nie maja tutaj duzo do dymienia aczkolwiek moze.

Stało sie to tak z dnia na dzien ? Czy nasila sie coraz wiecej ?

U mnie to regeneracja turbiny masakra i po wymianie turbiny zaczela kopcic i teraz mam pod maska dentyste ( od 2 tys obr do 3.5 tys obr. ale tylko podczas jazdy na luzie nie mam. ) Zdjelem dolot do turbawki i lekkie luzy ma, ze moge na tym luzie obetrzec obudowe, wiec po czesci goracej to mam wiekszy luz i co za tym idzie olej sobie ssaczy - taka jest moja opcja. Dzis zdejmujemy turbine i znowu jedzie na gwarancje. :wallbash:

Jesli mozesz to podepnij VAG i zrob logi, moze sonda ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylem dzis okazalo sie ze turbina ok tyle dobrze a kopci w sumie malo obstawiane sa pierscienie wiec jezdze az do remontu albo nowy slupek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostaje podpiecie VAG-a, bledy, logi. To tak bez kosztów. Pozniej cisnienie na garnkach.

Moze odma ?

Propozycji jest bardzo duzoooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wysrywać olej z odmy do dolotu :gwizdanie:


trackdays_white_background.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wysrywać olej z odmy do dolotu :gwizdanie:

owszem, może isc z odmy ale trzeba najpierw sprawdzic dlaczego tak sie dzieje

wypracowane pierscienie tez są przyczyna nadmiernego zuzycia oleju

kolejna sprawa to uszczelniacze zaworowe

nastepna to turbina

z tym remontem AEB to nie dokońca prawda że drogo

jak zrobisz wszystko jak nalezy to silnik bedzie słuzył jeszcze przez kilka ładnych lat

a jak kupisz jakiegos parcha to koło sie zamyka

no chyba ze trafisz jakiegos "pewniaka"


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedyne co pewne to ze turbina jest ok juz sprawdzona wiec teraz co sprawdzac dalej i jak ? jak sprawdzic odme i na co zwrocic uwage a nastepnie czy da sie stwierdzic czy to pierscienie czy uszczelniacze ?? oleju nie ubywa przejechane ponad 1000 k i dymi sporadycznie ale czuc palony olej i czasem na swiatlach jak stoje widze ze leci blekitny dymek(ale nie ma reguly raz jest raz go nie ma wogole). Z remontem racja lepiej wydac i miec pewnosc ze bedzie sluzyl :) bo teraz mam taki jaki chcialem 1.8T w Q ale musze sie uporac powoli z nim jakos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszczelniacze mozna sprawdzic tak:

zgas nagrzany silnik a potem zapal go za 2 lub 3 minuty

jak pusci dymek i przestanie to uszczelniacze

jak kopci dalej to pierscienie

ogolnie to najlepiej jest to sprawdzic sciagając kolektory

widac jak cieknie olej po trzonkach zaworów ale z tym za duzo jest roboty


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok zrobie tak jak napisales i wybiore sie tez gdzies zeby zobaczyli co z ta odma :) i zobaczymy co dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo. Obstawiam na uszczelniacze. Ale jak sprawdzisz to daj znać wcześniej. Jak mi się uda to tu też odpisze.

Auto mam idento, znając życie masz pewnie z Włoch :) tylko, że ja mam odmę nówkę, więc obstawiam uszczelniacze..

a tak chciałem uniknąć remontu.


novzia.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ciągnie olej przez uszczelniacze, to jak będziesz hamował silnikiem, staniesz na wolnych i dodasz gazu to musi wyrzucić przez tłumik niebieski dymek, wtedy tez wiesz ze to gumki na zaworach :kwasny: Ja tak miałem w poprzednim silniku(AEB).


-ex. A4 B5 1.8T Avant -ex. Jeep Grand Cherokee 4.7L -ex. Volvo V70 2.4T


Nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszczelniacze mozna sprawdzic tak:

zgas nagrzany silnik a potem zapal go za 2 lub 3 minuty

jak pusci dymek i przestanie to uszczelniacze

jak kopci dalej to pierscienie

ogolnie to najlepiej jest to sprawdzic sciagając kolektory

widac jak cieknie olej po trzonkach zaworów ale z tym za duzo jest roboty

po zapaleniu nie puscil dymka chodzil i nic dopoki nie dodalem gazu troche, dla pewnosci sprawdze odme a pozniej juz tylko $

podobno dla wtajemniczonych mozna wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy tylko trzeba miec specjalne narzedzia wie ktos czy w aeb jest to mozliwe? z drugiej storny pasowalo by to zrobic dobrze zdjac glowice oddac do zrobienia dla pewnosci wyminiec tez pierscienie i smigac :) tylko ta $ :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszczelniacze mozna sprawdzic tak:

zgas nagrzany silnik a potem zapal go za 2 lub 3 minuty

jak pusci dymek i przestanie to uszczelniacze

jak kopci dalej to pierscienie

ogolnie to najlepiej jest to sprawdzic sciagając kolektory

widac jak cieknie olej po trzonkach zaworów ale z tym za duzo jest roboty

po zapaleniu nie puscil dymka chodzil i nic dopoki nie dodalem gazu troche, dla pewnosci sprawdze odme a pozniej juz tylko $

podobno dla wtajemniczonych mozna wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy tylko trzeba miec specjalne narzedzia wie ktos czy w aeb jest to mozliwe? z drugiej storny pasowalo by to zrobic dobrze zdjac glowice oddac do zrobienia dla pewnosci wyminiec tez pierscienie i smigac :) tylko ta $ :P

Sprawdź kompresje to się dowiesz czy jest sens się pchać w koszty i zdejmować głowicę :naughty: Co do wymiany uszczelniaczy bez demonażu głowicy to trzeba mieć sprzęt dzięki któremu nabija się olej do cylindrów. A co do sporadycznego dymienia to i tak obstawiam puszczające turbo :gwizdanie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj zauwazylem ze przy obciazonym w 5 osob przy ruszaniu daje dobra chmure :confused4::kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszczelnienia


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze zajrze w odme utro bo dzis zobaczylem ze jest cala w oleju od gory do dolu i jak by lekko zsunieta z krocca na gorze a za kolankiem jak idzie w dol widac ze mokro od swiezego oleju :kwasny: ale jak odma moze powodowac dymienie ? na zimnym silniku przy odpalaniu wogole nie dymi trzeba chwile poczekac i dopiero lekko zaczyna juz sie w tym gubie :P na cieplym tez po odpaleniu nie dymi----> jak postoi na wolnych to moze zaczac dymic ale tez reguly nie ma.[br]Dopisany: 24 Czerwiec 2011, 18:55_________________________________________________cala odma do wymiany czy to moze byc powodem dymienia? ze wali w kolektor, przy robocie na co zwrocic uwage?? zeby uniknac problemow i rozwiazac problem odmy skutecznie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...