Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Zawór kombinowany


predki74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zwracam się z pomocą na temat zaworu kombinowanego sprawdziłem już prawie wszystko szczelność pompy układu itp .I tu moje pytanie jak sprawdzić zawór kombinowany i na jakiej zasadzie on działa chodzi mi jak można go sprawdzić czy jest sprawny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem Ci jak sprawdzić zawór kombinowany ale pamiętam jak opisywałeś problem ego układu i pisałeś, że nawet jak auto się nagrzeje to słychać niekiedy na światłach że pompa się załącza. U mnie teraz jest to samo i myśle, że to włąśnie przez ten zawór. Dlaczego??

A no dlatego, że u mnie węzyk idący do tego zaworu był ściągnięty (pisałem o tym kiedyś) i zapała mi się kontrolka engine ale nie często. Ale najważniejsze pompa załączała siię TYLKO rano lub całkowitym ostygnięciu silnika. Natomiast teraz po założeniu tego przewodu jest taka sama sytuacja jak u Ciebie. Tzn. dojeżdżam do świateł i słysze jak załącza się na chwile... W wolnym czasie sprawdzę to. Ty jak masz możliwość to też luknij i daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompa chodzi rano no i jak się ostudzi silnik. no i nie raz załączy się .Ale chodzi mi o ten zawór jak działa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli wszystko sprawdziłeś jest ok i pisze Ci, że u mnie bez zaworu wszystko było ok a teraz po założeniu przewodu i układ jest z zaworem to włącza mi się niekiedy na światłąch to pewnie będzie uszkodzony ten zawór. A nie masz kogoś żeby podmienić?? Ja od kumpla wezmę i podmienie bo chyba nie ma różnicy czy od 1.8T czy od 2.0???? I wtedy napisze Ci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak miałeś nie podpięty kabelek podciśnieniowy to nie miałeś błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd się pojawiał ale rzadko. Tylko chodzi mi o to, że przed podpięciem tego zaworu pompa włączała mi się tylko rano lub po wystygnięciu silnika. Teraz słychać ją niekiedy na światłach czyli to co u Ciebie.... Więc wychodze z założenia, że on jest nie sprawny bo układ jest szczelny. Podmienie z kolegi pojeżdze trochę i sprawdze jak wtedy będzie ale to pod koniec tygodnia bo pogoda nie najlepsza u nas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pogada jak u nas a pytanko jak nie mam katalizatora to nie będzie przez to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie bo błąd dotyczy samego układu. Kolega tez nie ma kata i problemu z powietrzem wtórnym też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro ciężko dostać taki zawór z takim symbolem 06b 131 101 h , A pytanko mam czy ten cienki przewód do podciśnienia co idzie chyba do zaworku n112 to masz w całości bo u mnie są dwa kawałki tego przewodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja obstawiam że jak się nie ma kata to i ten układ głupieje bo przecierz on jest od tego żeby kat się nagrzał szybciej. A jak kata nie ma to sonda czyta niższą temp. spalin, co chwile otwieza zawór i załancza pompe tłoczącą powietrze :gwizdanie: A może to sonda jest tu sprawcą całego zamieszania :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam katalizator a jest ta sama sytuacja. Sondy obie są dobre...[br]Dopisany: 20 Czerwiec 2011, 12:19_________________________________________________Znalazłem fajny opis http://www.audizine.com/forum/showthread.php/235106-DIY-B6-1.8t-Vacuum-line-and-Check-Valve-removal-simplification

Tylko musimy sobie wyjaśnić jedno a przynajmniej mi :kox:

Zawór kombinowany to EGR?? Czy EGR to zawór pokazany na 8 (zdjęcie na którym liczby 1 2 3 są w kółku)zdjęciu z linku powyżej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to się niby nazywany zawór kombinowany co nie którzy nazywają egr tez sie na tym zastanawiałem nad wyrzuceniem wszystkiego co jest opisane na tym odnośniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ja spróbuje jeszcze zawalczyć :D Przewody są dobre, pompa załącza się więc problem może być w EGR :kox:

Zobacze jeszcze to jeśli nic nie da to biorę urlop i wyrzucam :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i sorki że się wtrącę ale układ EGR (recyrkulacji spalin) i układ SAI (wtórny wtrysk powietrza) to nie to samo a zawór kombinowany często zawalony jest nagarem i zwyczajnie się zacina.U mnie też pojawia się sporadycznie jakiś błąd dotyczący wtrysku powietrza a kolego predki74 jak poradziłeś sobie z drugą sądą za katem? Do zaworu kombi też zamierzam się dobrać i sprawdzenie tego zaworu na logikę to powinno być takie,że ten cienki wężyk idący z pod kolektora do zaworu kombi zaciągamy powietrze zawór powinien się otworzyć i w tym momencie najlepiej druga osoba dmuchnie w ten gruby wąż idący od pompy powietrza do zaworu kombi i powinien być wtedy przelot do układu wydechowego.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i sorki że się wtrącę ale układ EGR (recyrkulacji spalin) i układ SAI (wtórny wtrysk powietrza) to nie to samo

Nikt nie mowi że EGR i SAI to jest to samo. EGR i zawór kombinowany to jest to samo tylko inaczej nazwane :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ten zawór spełnia rolę zaworu EGR i zaworu kierunkowego dla układu wtrysku powietrza?czy czegoś nie kumam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 sonda to masakra szukam tunera z dolnośląskiego w celu ominięci tego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje softa wgrać o pare kucy więcej i na pewno wywale programowo 2 sonde , kat sprawny ale też wycinka no i pozostanie ten SAI podobno też programowo można usunąć jak kumaty tuner.To bez kata u Ciebie check cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje softa wgrać o pare kucy więcej i na pewno wywale programowo 2 sonde , kat sprawny ale też wycinka no i pozostanie ten SAI podobno też programowo można usunąć jak kumaty tuner.To bez kata u Ciebie check cały czas.

Zobacz sobie trochę wyżej tam podałem link jak usunąć cały system SAI z silnika 1.8T. A 2 sonde wywali Ci kolega od chipa.

A z wywaleniem kata to jest tak, że u kolegi po wymianie na zamiennik z zastosowaniem przedłużki na 2 sonde okres wyskakiwania błędu wydłuża się i teraz dopiero po okolo 500 km ma. A początkowo po 100 już świecił check

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...