Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] awaria turbiny 1.8 T


jacaq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj wysypało się turbo w moim aucie. Od 2 tygodni słyszałem na zimnym silniku specyficzny świst, którego wcześniej nie bylo. Po rozgrzaniu silnika zanikał i wszystko było ok. Na mocy tez nie zauważyłem zbyt dużego upustu. Wczoraj w nocy w trakcie ostrej jazdy auto nagle straciło moc, po ściszeniu muzyki slyszalem dość głośny świst. Auto straciło bardzo dużo mocy. Dojechałem do domu nie przekraczając 2,5 tys obrotów.

Proszę o porade gdzie najlepiej sie udać do mechanika, nie koniecznie do Daneckiego ponieważ nie mam tyle kasy.

Jaką zastosować profilaktyke, ponieważ autem pewnie bedę musiał jeszcze pojeździć zanim go oddam.

Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy na dole guma od interculera nie spadła to się często zdarza jak na wysoki krawężnik najedziesz uszkadzasz wtedy opaskę metalową na gumie i podczas jazdy guma strzela spadając z rury. Ja już dwa razy to miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesto najzezdzam na wysokie krawezniki mam caly zderzak powykrzywiany od tych polskich kraweznikow parkingowych. Sprawsze mam nadzieje ze to wlasnie jest powodem.[br]Dopisany: 26 Styczeń 2008, 18:33 _________________________________________________niestrety to nie guma z intercoolera, dzisiaj zdiagnozowaliśmy, że najrpawdopodobniej zawór który powinien otwierać turbine jej nie otwiera, podłączyłem tam wężyk i próbowałem go ruszyć powietrzem pod ciśnieniem. Mam nadzieje, że jak go wymienie to będzie ok.

Czy ktoś orientuje się ile kosztuje wymiana turbiny na nową w silniku AEB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nówka 2,5 ts. zł. Jak oddajesz starą i bierzesz po regeneracji w renomowanej firmie to dopłacasz 700-800 zł. Plus 300 zł za wymianę :wallbash::sick3: Lepiej dbać o wymiany oleju i studzić po butowaniu na wolnych obrotach parę minut :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci, że cieżko nawet znaleść za 700-800 zł po regeneracji oferte, u nas w okolicy. Najbliżej w bielsku gosciu mi powiedział 760 zl. No chyba że znasz tutaj kogoś... ? I ostrzegam na przyszlość wszystkich, żeby wymieniali sobie wężyk doprowadzający do turbiny olej - ja go miałem w nie nalejpszym stanie i pewnie on skrucił żywotność turbiny o kilka długich chwil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie będziesz wymieniał wirnika to regeneracja kosztuje do 800 zł, a jeżeli poleciał ci wirnik to do 1400 zł.Ja oczywiście zregenerowałem ale była lipa i musiałem je oddać.Tak wyglądało po regeneracji:

http://images23.fotosik.pl/151/a93fda22b85d0cafmed.jpg

http://images33.fotosik.pl/129/703e7dc68a497525med.jpg

Mechanik który wszystko mi robił załatwił mi turbinę nową za 2200 i autko śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak że podjedź do jakiegoś mechanika i on zobaczy co jest z turbo, może masz jakiegoś stałego mechanika?, gdybyś mieszkał w Warszawie bym Ci mógł bez problemu kogoś polecić i ręcze za dobrą robote.

A co do turbo to tak jak kolega cymek28 napisał według mnie w przedziale 2000-2300 znajdziesz nowe turbo bo już słyszałem o nie jednym takim przypadku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no podobno w srodku ejst wszysttko do wymiany wraz z wirnikiem. Turbine zawiozłem do bielska....tam mają mi zrobic za około 700-800 zl. Regeneracja. Myślę, że wydatek 2000 do 10 letniego auta to torche duzo, wychodząc z założenia że auto ma zarabiać na mnie a nie ja na nie :)......[br]Dopisany: 03 Luty 2008, 17:02 _________________________________________________Cymek a możesz mi powiedziec co sie stalo, że po regeneracji mimo wszystko zdecydowałeś sie na nową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak masz wszystko do wymiany to mi się wydaje że lepiej kupić nową turbawke, chyba że ci co regenerują to naprawde dobry warsztat i znasz ich prace wtedy to co innego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej turbinie po regeneracji nie chodziła zbyt dobrze a regenerowałem wszystko zapłaciłem 1400 zł i lipa.Jak porównywałem nową a regenerowaną to na nowej turbinie łopatki od wirnika prawie że tarły po tym korpusie a na regenerowanej było ponad 1,5 mm przerwy.Nowa jak wstawili to zupełnie inne auto,ale okazało sie że mam jeszcze nie w najlepszym stanie katalizator który musiałem też wymienić.Trochę się wk.....em.Ale autko jak odebrałem to powiem szczerze że byłem w szoku tak mi nie chodziło od momentu jak je kupiłem.Pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator mnie kosztował 600 zł ten co jest zaraz za turbiną.Taki:

http://www.allegro.pl/item300849406_pasat_b5_audi_a4_a6_1_8t_katalizator_org.html

A jeżeli chodzi o strumiennice w audi 1.8 T to bym sie w to nie bawił,zresztą tak jak kolega mstan pisze lepiej kawałek rury wstawić niż strumiennice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator mnie kosztował 600 zł ten co jest zaraz za turbiną.Taki:

http://www.allegro.pl/item300849406_pasat_b5_audi_a4_a6_1_8t_katalizator_org.html

A jeżeli chodzi o strumiennice w audi 1.8 T to bym sie w to nie bawił,zresztą tak jak kolega mstan pisze lepiej kawałek rury wstawić niż strumiennice.

potwierdzam, A4-klub mowi stanowcze NIE dla "striumienić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja turbina nie nadaje sie do regeneracji niestety wirnik sie rozsypał i nic nie da się z tym zrobić. Najprawdopodobniej przez brak odpowiedniego smarowania. Pytanie czy ta rurka doporwadzajaca olej do turbiny mogla sie zatkać, czy też ta odprowadzająca (doprowadzająca jest cieńka i biegnie nad kolektorem) ? Ile kosztuje nowa ? Lub może starą przetkać ? I czy można ją kupić poza serwisem audi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro widziałem seryjne K03 nówke za 1300zł, a za 1500 już napewno kupisz. W tej chwili patrzyłem ale koleś nie ma aukcji, on co jakis czas wystawia te turbiny. Pisze że są 100% nowe no i na zdjeciu wyglądają też jak nowe. Poczekaj, poszukaj, a napewno cierpliwość się opłaci :)

+

Acha zapomniałem dodać, że jeśli turbina gwiżdże na zimnym silniku, a wycisza się po małym rozgrzaniu to jeździłeś ze zbyt małym stanem oleju. Może przez to padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregory i wszystko jasne jeśli jest tak jak mówisz......slyszalem od około 3 tygodni przed awarią turbiny gwizdanie na zimnym silniku, najprawdopodobniej wężyk byl zapchany.......w sumie z olejem powinno być wszystko ok wymenialem okolo 2 tys przed awarią.......Turbina najwidoczniej nie miala smarowania......[br]Dopisany: 04 Luty 2008, 22:00 _________________________________________________Z twojego linku Mstan niestety nie wynika gdzie kupić ten wężyk....może ponowie te pytanie :)......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slyszalem od około 3 tygodni przed awarią turbiny gwizdanie na zimnym silniku, najprawdopodobniej wężyk byl zapchany

Tak własnie jest, jeśli turbina nie dostaje oleju tyle ile powinna gwiżdże głośniej niż zwykle. Obojętnie z jakiego to powodu, czy z powodu niedostatku w silniku czy niedrożności.

Masz na pokładzie ori wskaźnik Temp. Oleju??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...