Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] nie ma przeniesienia napędu - ukręcona półoś


P.W.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Skoro tylko problem z audicą, to od razu pytam tutaj... Dziś to już chyba poważna awaria. Mianowicie, dojeżdżam do świateł, zatrzymuje sie na czerwonym - nic nie zapowiada probemu. Zielone, wrzucam jedynke, ruszam - kola się rozpędziły (ujechałem ze 2m) słyszę chrobot i koniec. Napędu nie ma. Silnik chodzi normalnie, sprzęgło wciska się normalnie (ale chyba nie słyszę metalicznego dźwięku, który wcześniej towarzyszył rozprzęganiu), drążek biegów normalnie.

Pierwsza myśl - urwała się linka sprzęgła. Ale chyba jednak nie, po wrzuceniu dowolnego biegu (napędu nie ma nieżależnie od wysokości biegu) koła się nie blokują - napęd nie ma nic wspólnego z kołami... a bez linki silnik by był sprzęgnięty z kołami...

Teraz pytanie - co to może być? Urwał się drążek zmiany biegów? Sprzęgło do wymiany? Skrzynia? A może jakiś rozrząd?

Jakie mogą być koszty naprawy? (w sensie czy od razu bede musial wymienić całą skrzynię/sprzęgło i zabulę w tysiącach?)

Największy problem jest taki, że w środę miałem nią przejechać pół Polski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegub,skrzynia mogla sie posypac i wiele innych.Biegi wchodza normalnie predkosciomierz sie wychyla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biegi normalnie, predkosciomierz - podczas holowania oczywiscie, w normie... o przegubie sam przed chwilą pomyślałem, może to rzeczywiście to - albo przegub drążka zmiany biegów (chociaż to chyba bym odczuł). innych możliwości naprawdę szeroki wachlarz...

i jeszcze jedno - wydaje mi się, że podczas prób ruszenia silnik wchodził na obrony wolniej niż na luzie, czyli może skrzynia jest ok, a zawiodło przekazanie do kół - może przegub. (ile zł wymiana takiego gadżetu może mnie wynieść?)

istnieje w ogóle możliwość, aby hydrauliczne sprzęgło zatarło się w pozycji rozłączonej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze sprzeglo u ciebiej est sterowane hydraulicznie wiec nie ma zadnej linki.

po drugie sprzeglo dziala poniewaz bys nie wrzucil biegu.

najprwdopodobniej rozlecialy sie kule w wale(przegubie) napedowym. wystarczy ze poleci jedna strona.

sa dwa przeguby na strone wewnetrzny i zewnetrzny strona zewnetrzna kosztuje 1200 ; wewnetrzny 460, oslona 100 ORI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnoza mechanika: "ukręcona lewa półoś"... na szrotach chcą, żebym przyjechał z wymontowaną starą - tej nie mam, a za jej wykręcenie pewnie mnie dodatkowo w serwisie skasują - skąd wezmę najszybciej? allegro? gdzie szukać (poza nią samą rzecz jasna) oznaczeń takiej półosi? (A4 B5 1995r. 1.6 beznzyna, ABS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze szkoda kasy. nie masz gwarancji ze bedzie pasowac, jak rowniez nie masz gwarancji ze sie nie rozleci po 1000km...

juz lepiej poszukac zamiennikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...