Skocz do zawartości

P.W.

Pasjonat
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O P.W.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia P.W.

0

Reputacja

  1. Od pewnego czasu poskrzypiwało mi zawieszenie z przodu, głównie przy mocniejszym bujaniu samochodem. Okazało się, że wygnieciona jest guma, która od góry trzyma sprężynę w kielichu, a w efekcie sprężyna trze o kielich. Teraz, po którymś podniesieniu audicy, sprężyna ułożyła się tak, że skrzypienie słychać nawet przy kręceniu kołem (głównie w lewo). Na polskich drogach skrzypi tak, że wstyd jechać, więc pora na wymianę. I teraz moje pytania: 1. Jak nazywa się ten gumowy element, na którym w kielichu opiera się sprężyna? Chciałbym samemu zamówić taką gumę, ale nie wiem jak szukać. 2. Od czego zacząć wymianę? Konieczne jest ściąganie całej kolumny, czy może wystarczy ściągnąć sprężynę? Z góry dzięki za pomoc, PW
  2. Witam, Przepaliła mi się żarówka pokręteł nawiewu - zanim to rozbiorę chciałbym kupić odpowiednią na wymianę. Czy ktoś może podpowiedzieć jaka jest to konkretnie żarówka? Przykład z allegro mile widziany. Z góry dzięki, PW
  3. Witam, Właśnie minęło 70kkm i 4 lata od ostatniej wymiany rozrządu w mojej Audicy. Autko to A4 B5 1.6 ADP, bez klimatyzacji. Do tej pory bez problemów, wszystko (pompa, alternator, wspomaganie) działa jak powinno. Wymiany obiecał podjąć się zaprzyjaźniony mechanik, ja mam skompletować części. Nie chciałbym wdawać się w dyskusje na temat wyższości jednej marki zamiennika od drugiej, zależy mi tylko na potwierdzeniu lub poradzie jakie części będą potrzebne. Wytypowałem taki komplet: 1. Zestaw paska rozrządu SKF VKMA 01006 2. Pompa wody SKF VKPC 81402 3. Uszczelniacz wału 4. Pasek wieloklinowy CONTI-V MULTIRIBŽ 5 PK 1300 Do tego płyn do chłodnicy + filtry. Czy to odpowiedni zestaw? Co jeszcze będzie potrzebne lub co warto wymienić przy okazji (rolka prowadząca rozrządu?)? Czy wybrałem odpowiedni pasek wieloklinowy? Z góry dzięki za porady. Pozdrawiam, PW
  4. Czołem, Mam przetarty przewód czujnika ABS lewy przód. Chcę pilnie zrobić czujnik, a pod ręką mogę mieć tylko ABS z kontrolą klocka... Czy technicznie czujnik ABS bez instalacji zużycia klocka jest kompatybilny z tym, wyposażonym w taką instalację? Czyli, czy jeśli podłączę tylko czarną wtyczkę pod nadkole i utnę wolną wtyczkę przy piaście wszystko będzie ok? Z góry dzięki, PW
  5. Nie, pierdzenia jeszcze nie słychać i poza delikatną białawą otoczką (chyba od lekko wydostających się spalin) żadnych objawów nie ma. Nie śmierdzi. Tak czy inaczej ponawiam swoje pytanie - czy do A4 B5 ADP będzie pasował kolektor wydechowy np. z ADR? Kolektorów do silnika 1.6 na rynku wtórnym jak na lekarstwo...
  6. Witam, Mam pytanie jak w tytule - czy kolektor z silnika o większej pojemności będzie fizycznie pasował do tego o mniejszej? Pytam, bo na swoim mam pęknięcie, które niedawno _chyba_ się powiększyło... Tymczasem na allegro kolektorów do Audi i Passatów B5 1.6 jak na lekarstwo... Wiem, że ten model tak ma, a na spawanie raczej nie liczę. Czy może jednak warto spróbować zespawać/zgrzać? Przy okazji - czy wymiana kolektora wydechowego w ADP jest jakoś specjalnie skomplikowana (klimy brak, śruby na bank zapieczone)? Jakiej kwoty u mechanika mogę się spodziewać za taką usługę? Pozdrowienia, PW
  7. No właśnie? Jak zdjąć dolne cięgno z podwójnej kuli na korbie mechanizmu wycieraczek? I nic przy tym nie połamać? Próbowałem podważać, wybijać i nic. Boję się, że połamię plastikową panewkę albo ułamię cięgno. A muszę to zdjąć, celem wymiany zatartego silnika od wycieraczek. Ma ktoś na to jakiś patent? Uprzedzając - fabrycznej korby z nowego też odkręcić nie mogę... Z góry dzięki, PW[br]Dopisany: 26 Listopad 2010, 20:19_________________________________________________Udało się. Dla zainteresowanych: cięgna najłatwiej zdejmuje się przed odkręceniem korby od silniczka. O ile górną panewkę można ściągnąć po prostu ją podważając, tak z dolnym cięgnem jest już trudniej. W domowych warunkach (może są jakieś specjalistyczne przyrządy serwisowe) najwygodniej ściąga się je przy użyciu czegoś w rodzaju długiego śrubokręta płaskiego o jak najszerszym końcu - wystarczy zaprzeć się o osłonę silniczka wycieraczek i wykorzystać dźwignię. Mnie udało się niczego nie połamać PW
  8. @SpałekP, Z ciekawości - ile taka usługa regeneracji kosztuje? PW
  9. Koledzy, Mam podobne stuki u siebie, a też niedawno wymieniałem amory... Czyli może mechanik wyrzucił tą oporę - jak to się konkretnie nazywa i czy są różne rodzaje? Dzięki, PW
  10. @Pietka, To ja się przy okazji spytam - mam identyczny objaw. Wiadomo co tak tłukło? U mnie amorki niedawno wymienione, więc to nie one... PW
  11. @nippo83, Nie, jeszcze nie. Nie mam nawet czasu do mechanika skoczyć. Chociaż zauważyłem, że czasem skrzypi - czasem nie. Może to zależy np od warunków atmosferycznych... Gdybyś stwierdził co u Ciebie nie tak to daj znać
  12. @armistead, To raczej głuche, ale lekko metaliczne stuki/trzaski, jakby coś walało mi się po zagłębieniu w bagażniku po lewej - tam gaśnicę trzymam i długo myślałem, że to ona... Czy pęknięta sprężyna nie zmieniłaby specyfiki zawieszenia? bo tego nie czuje... @bartek723, Sprawdzę na ręcznym i dam znać również. Skądinąd - hamulce mi piszczą równo, ale klocki/tarcze są, ale to już inna kwestia
  13. Witam, Na nierównościach z okolic tylnego lewego nadkola dochodzą mnie jakieś dziwne trzaski - tak jakby sprężyna "skrzeczała" przy większym ugięciu i powrocie do stanu normalnego (nawet jak wsiadam/wysiadam z samochodu). Sporadycznie słyszałem to już wcześniej, ale uznałem, że to raczej kwestia bałaganu w bagażniku... Tymczasem niedawno audica dostała nowe tylne amortyzatory i po przejechaniu jakichś 2kkm trzaski stały się dość wkurzające... Słychać tylko na większych (dziurawe drogi = często) nierównościach pionowych, progach, wsiadaniu do samochodu lub silnym bujaniu nim na postoju. Lekkie wychylenia na boki (takie normalne, podczas jazdy) raczej nie powodują takiego efektu. To sprężyna do wymiany? Wahacz? Czy tuleje? Czy poza wkurzającym dźwiękiem to trzeszczenie czymś grozi? Niedługo mam do przejechania kolejne 800km i nie wiem na ile mogę audicy zaufać... Z góry dzięki za info, bo zaczynam się bać PW
  14. Rzeczywiście to nagrzewnica była - ciekła prawie na całej szerokości spawu. Wymieniona i śmiga chłodne powietrze aż miło
×
×
  • Dodaj nową pozycję...