smolar22 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Witam, Dzisiaj próbując zmienić żarnik ksenonowy zauważyłem delikatny wyciek z lewej strony ( od pasażera) . Tak jakby na rurze wydechowej. Nie znam się skąd a chciałbym zapytać czy to coś poważnego, czy można tak jeździć ? Proszę o wyjaśnienie co to ze element ? Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Jest to flansza wydechu przykręcona bezpośrednio do muszli gorącej turbosprężarki. Jeśli tam pokazał się wyciek oleju to niestety ale świadczyć to może o uszkodzeniu uszczelnienia wałka turbosprężarki. Trzeba niestety rozpiąć wydech od turbo i zdjąć wąż powietrza doładowanego z części zimnej turbosprężarki i sprawdzić rękami luzy wałka (osiowe i wzdłużne). Nie polecam dalszej eksploatacji samochodu z takim uszkodzeniem turbosprężarki gdyż jeśli puszcza również uszczelnienie od strony zimnej to grozi to uszkodzeniem zarówno turbo jak i silnika. Dalsze postępowanie z tym fantem jest uzależnione od wyniku oględzin turbosprężarki.
danielo Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 O cholera muszę częściej zaglądać pod maskę!!! :gwizdanie:
smolar22 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 Dzieki za info. Wiesz to takie jakby zapocenie jest. Co wiecej jakies 50 tys. km temu w autoryzowanym serwisie Audi wymieniana była turbina na kompletnie nową . Może to pozostałość po starym wycieku ? Co ty o tym sądzisz ? Nie jest to cieknący olej a raczej zapocenie od dolnej części. Czy uważasz, że to może być groźne ? Jeśli chodzi o same turbo to wg mnie bardzo ładnie się zbiera na obroty i wydaje mi się, że turbo działa . Czy byłaby jakakolwiek oznaka tego ? Pozdrawiam,
Sztomel Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Już przecież napisałem czy może to być groźne, co oznacza ten wyciek i co w pierwszej kolejności należy sprawdzić.
danielo Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Niewiem,może źle założyli uszczelkę.Czasami myśli się,że to coś poważnego a okazuje się drobnostka.Najlepiej zrób tak jak kolega wyżej napisał.I napisz potem co się okazało.Pozdrawiam.
smolar22 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 dZIEKI za info. Niestety samemu nie dam rady sprawdzić tego, gdyż nie mam garażu ani narzędzi do odkręcenia. Czy jest ktoś z Wwy lub okolic, kto mógłby mi pomóc w sprawdzeniu ? Oczywiście zapłacę Pozdrawiam, [br]Dopisany: 28 Czerwiec 2011, 23:08_________________________________________________Moje pytanie było czy są jeśli to to co mówisz jakies objawy podczas jazdy, pracy silnika ? Bo u mnie nic takiego nie występuje .
Sztomel Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Nie ma żadnych objawów chyba, że wałek turbo ma już wyrobione również luzy osiowe i wirniki trą o wnętrze muszli - słyszalny metaliczny pisk i szuranie.
smolar22 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Panowie rozmawiałem ze znawcą naszego forum Irkiem , Jeszcze raz wielkie podziękowania i to jest absolutnie norma. Zapocenia w tym miejscu są prawie zawsze i tego się nie rusza. Nie ma to nic związanego z uszkodzeniem Turba Dopóki olej się nie leje a jest tylko zapocenie jest to norma. Dziękuje Wam także za pomoc i problem rozwiązany ( bardziej zmartwienie ) Pozdrawiam,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się