Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Gasnący silnik


SotoM

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś miesiąc temu w czasie pracy silnika na b.jałowym - temperatura pracy silnika(rozgrzany bardzo) silnik nagle zgasł(po prostu) wyłączyłem zapłon i ponownie go uruchomiłem i ok. parę godzin później podpiąłem VAG'a - nic żadnych błędów.

problemy zaczęły się dziś od samego rana - zapuściłem silnik pracował z 2min i nagle zgasł, zapaliłem go ponownie popracował z 5s i zgasł. nie mogłem go odpalić.

- zwróciłem uwagę na zachowanie się kontroli świec żarowych - przy włączeniu zapłonu mrugnie tak jakby było wszystko ok i potem już zaczyna tak jakby mrugać bardzo szybko ...coś na zasadzie- jakby się bawił żarówką -smyrając kablem po klemie ,takie 2s mrugania niepełnego jakby coś gdzieś rozłączał i przestaje na 2s i znowu i w tym momencie nie można silnika uruchomić.

-zdjąłem opakowanie pod maską gdzie ECU i przekaźnik świec żarowych ,pogmerałem tam przewodami, kostka zółtą i przekaźnikami i auto zapaliło i nie ma problemu. latałem nim pól dnia i w pewnym momencie w czasie jazdy się zdusił.

- zjechałem na pobocze wyłączyłem zapłon, włączyłem ponownie znowu przez około 10s herezje z kontrolka i przekręciłem kluczyk na start silnika -odpalił i już problem nie występuje jak narazie.

Podjechałem do ASO VW do koleżki na diagnostykę. podpiął VAG'a żadnych błędów w sterowniku...

W ogóle dołożyłem tempomat- podłączałem się pod przewody gdzie w kostkach była instalacje lecz nie była na tych danych pinach z niczym powiązana. pod kierownicą przy manetkach wszystko pozapinane na swoje miejsce wszystko pikambelo - także wykluczam powiązanie tej usterki aby miała coś w spólnego z dołożeniem tempomatu ,bo nawet koleżka potwierdził ze to nie ma nic wspólnego- to po prostu zbieg okoliczności.

na początek zmienię mimo wszystko przekaźnik świec żarowych 219 i będę obserwował, jeśli nikt nie będzie miał pomysła a dalej będzie problem nawracał to zmienię ECU a jak dalej będzie problem to będę głęboko w zadzie...

Przerabiał ktoś już taka herezje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie problemy miało, ma i będzie miało wielu posiadaczy TDI i to nie tylko Audi - normalka, standardowo przekaźnik zasilania napięciowego, zacisk 30 - czyli popularny 219 lub 109 albo 458 w zależności od marki i rocznika samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wyjałem ten przekaznik 219 zdjałem obudowe - nie wbył w srodku zasniedziały ani nie było widac jakiegos zweglenia na stykach 'kowadełek' a sa az 3. troszeczke podoginałem blaszki ze stycznikami. jak narazie jest bez problemu - silnik zapalił jak zawsze bez problemu i nie zagasł zrobiłem z rana 50km załatwiałem z rana sprawy gasiłem co chwila i zapalałem i problem z gaszeniem samo czynnym nie wystepował.

mimo wszystko wymienie ten przekźnik. nie duze pieniadze. mam miesiac na wykrycie usterki bo jak mi stanie w podróży to dopiero bede w d*pie.

109 jest z tego co pamietam w golfie mk3 i napewno nie tylko...

Sztomel a jesli po wymianie 219tki dalej bedzie problem to masz cos jeszcze w zanadrzu do zdradzenia... bo ja elektronicznie jestem dętka...

szkur... jak ja nie nawidzę takich problemów. wole zeby było wiadome cos konkretnego i nawet niech to wiecej kosztuje i miec z bani... :)[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2011, 08:33_________________________________________________malinek21 napiec zadnych nie mierzyłem ale patrzyłem nainstalacje pod katem jakis przetarc uszkodzeń- nic nie zweryfikowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo rzadko zdarza się aby wina takiego zachowania leżała poza przedmiotowym przekaźnikiem ale jeśli już to w pierwszej kolejności wypinam wtyczkę od sterownika silnika i pryskam spray'em do konserwacji i czyszczenia złącz elektrycznych piny sterownika i wtyczki. Jeśli to nie pomoże to pozostaje sprawdzenie stanu połączenia pomiędzy samym przekaźnikiem a sterownikiem silnika a jeśli nie ma na to czasu to podpinam na "krótko" biegun dodatni z elektrozaworem N109 na pompie wtryskowej i wszędzie tak dojadę by potem dokładnie zabrać się za instalację na spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi elektrycznymi badaniami to podjade do Leo... on lubi takie zagadki. co do podłaczenia na krotko N109 pozostaje go tylko potem zdusić aby motor wyłączyć... dobra.. cisnę niedługo po przekaźnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi elektrycznymi badaniami to podjade do Leo... on lubi takie zagadki. co do podłaczenia na krotko N109 pozostaje go tylko potem zdusić aby motor wyłączyć... dobra.. cisnę niedługo po przekaźnik...

mylisz sie :)

takie podlaczenie to tylko zasilenie ecu od innej strony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamówiłem 219tke w ASO będzie jutro. jak narazie- jest wszystko w porządku. dziś nie zgasł ani razu.

takie podlaczenie to tylko zasilenie ecu od innej strony

nie wiem o czym do mnie rozmawiasz... :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie podlaczenie to tylko zasilenie ecu od innej strony

no i o to w tym zabiegu przecież chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czyli że o co chodzi... podłączenie N109 bezposrednio z plusa AQ to - zasilenie ecu od innej strony... nie jarzę :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czyli że o co chodzi... podłączenie N109 bezposrednio z plusa AQ to - zasilenie ecu od innej strony... nie jarzę :disgust:

dokładnie ale takie zasilenie powoduje jazdę w trybie awaryjnym dopuki przy takim podłączeniu nie zaskoczy ponownie przekaźnik zasilania napięciowego zacisku "30" - dokładnie da się to poczuć wciskając energiczniej pedał gazu w celu przyspieszenia - brak reakcji na żwawsze wciśnięcie gazu to nadal martwy przekaźnik a powrót normalnej dynamiki silnika to oznaka, że przekaźnik zaskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahaaa....

zamówiłem w ASO przekaźnik. dałem im numer VW to i tak nie ten zamówili...

ten który jest u mnie jest koloru czarnego o symbolu 219 - num.kat 443 951 253 AA

ten co mi dali kolor niebieski o oznaczeniu 202 - num kat- 8A0 951 253 i on jest także do A4 1.9TDI z tym ze do motoru 1Z a do AFN'a jest troszku inny. wiec nowy przekaźnik będę miał dopiero w poniedziałek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...