Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana Tarcz + zestaw naprawczy


msuchecki90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy potrzebuje zmienić tarcze + klocki + gumy od tłoczków + łożyska z tyłu , teraz moje pytanie czy na parkingu pod słonkiem jestem w stanie sobie z tym poradzić mam narzędzia plus zestaw do wciskania tłoczków , w weekend próbowałem zdjąć pierścień od ABS tylko nie wiem jak za to się zabrać by nie pokrzywić czy delikatnie podgrzać palnikiem i próbowałem młotkiem delikatnie ale jest dość mocno zapieczone tak samo jak zmienić te gumki i czy zapowietrzę układ próbowałem znaleźć jakieś fotostory ale nic z tego i czy z starej tarczo piaty oprócz łożyska i pierścienia ABS jest cos do przełożenia , dziekuje i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz nowe łożyska to po co chcesz przekładać stare, nie praktykuje się takich czynności, zaleca się zmianę łożysk wraz z tarczą. Tarczkę ABS spryskaj jakimś penetratorem i daj mu podziałać kilkanaście minut, później wybijesz bez problemu. Zrobisz to spokojnie na parkingu, ja to robiłem przed blokiem, godzinka na stronę gdzieś schodzi. O które gumki Ci chodzi, na prowadnicach czy na tłoczku zacisku?? Którą byś nie wymieniał to nie zapowietrzysz układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz nowe łożyska to po co chcesz przekładać stare, nie praktykuje się takich czynności, zaleca się zmianę łożysk wraz z tarczą. Tarczkę ABS spryskaj jakimś penetratorem i daj mu podziałać kilkanaście minut, później wybijesz bez problemu. Zrobisz to spokojnie na parkingu, ja to robiłem przed blokiem, godzinka na stronę gdzieś schodzi. O które gumki Ci chodzi, na prowadnicach czy na tłoczku zacisku?? Którą byś nie wymieniał to nie zapowietrzysz układu.

dokladni tak tarcza abs nawet jak lekko mlotkiem to zejdzie i nic jej sie nie stanie to nie jest delikatny towar:P jezeli nie miales problemow z zapieczonymi lub stojacymi zaciskami to nie bedzie problemu z wymiana radze jeszcze troche smaru (miedziany) wytrzymuje spore temp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie ładnie się zbija przedłużką klucza nasadowego lub jakimś grubym śrubokrętem, wkładasz w otwór gdzie się wkręca szpilki i młotkiem. Jeżeli nie masz wprawy to naklniesz się jak cholera przy zakładaniu osłon gumowych na tłoczek, masz chyba aluminiowe zaciski z tyłu więc z jarzmami nie powinno być problemu. Ja robiłem ten zabieg w piątek wieczór i sobotę rano kończyłem. Pęknięta tarcza ABS brutalnie przerwała moją pracę. Nie dokręć tylko za mocno łożysk, bo szlag je trafi moment i może skończyć się pożarem. Dokręcasz tak żeby tylko skasować luz. Żeby się nie oszukać tak ze 2h na koło trzeba poświęcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, kolego semi chodzi mi o ta zewnętrzna gumkę na tłoczku jak sie za zabrac jak wyjac i wlozyc i czy nie zapowietrze hamulcy ? co robic dokladnie jaki smar itp dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągniesz tłoczek to na pewno zapowietrzysz. Jakieś 2 miesiące temu czyściłem tylny zacisk i z wsadzeniem tłoczka jest zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to podejmowac sie samemu wyjecia i wlozenia tego tloczka i czy pozniej trudno jest odpowietrzyc hamulce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

demontaz jest dziecinnie prosty

gorzej jest z montazem

i pamietaj !!!!!!!!!!!!!!!

nie dopusc do zapowietrzenia układu bo bedzie tragedia !!!!!!!!!!!!!!!!!

jezeli bedziesz potrzebowac jakiejś rady w tym temacie mój nr masz ponizej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...