msuchecki90 Opublikowano 13 Lipca 2011 Opublikowano 13 Lipca 2011 Witam koledzy potrzebuje zmienić tarcze + klocki + gumy od tłoczków + łożyska z tyłu , teraz moje pytanie czy na parkingu pod słonkiem jestem w stanie sobie z tym poradzić mam narzędzia plus zestaw do wciskania tłoczków , w weekend próbowałem zdjąć pierścień od ABS tylko nie wiem jak za to się zabrać by nie pokrzywić czy delikatnie podgrzać palnikiem i próbowałem młotkiem delikatnie ale jest dość mocno zapieczone tak samo jak zmienić te gumki i czy zapowietrzę układ próbowałem znaleźć jakieś fotostory ale nic z tego i czy z starej tarczo piaty oprócz łożyska i pierścienia ABS jest cos do przełożenia , dziekuje i pzdr
semi281 Opublikowano 13 Lipca 2011 Opublikowano 13 Lipca 2011 Skoro masz nowe łożyska to po co chcesz przekładać stare, nie praktykuje się takich czynności, zaleca się zmianę łożysk wraz z tarczą. Tarczkę ABS spryskaj jakimś penetratorem i daj mu podziałać kilkanaście minut, później wybijesz bez problemu. Zrobisz to spokojnie na parkingu, ja to robiłem przed blokiem, godzinka na stronę gdzieś schodzi. O które gumki Ci chodzi, na prowadnicach czy na tłoczku zacisku?? Którą byś nie wymieniał to nie zapowietrzysz układu.
Gelooo Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Skoro masz nowe łożyska to po co chcesz przekładać stare, nie praktykuje się takich czynności, zaleca się zmianę łożysk wraz z tarczą. Tarczkę ABS spryskaj jakimś penetratorem i daj mu podziałać kilkanaście minut, później wybijesz bez problemu. Zrobisz to spokojnie na parkingu, ja to robiłem przed blokiem, godzinka na stronę gdzieś schodzi. O które gumki Ci chodzi, na prowadnicach czy na tłoczku zacisku?? Którą byś nie wymieniał to nie zapowietrzysz układu. dokladni tak tarcza abs nawet jak lekko mlotkiem to zejdzie i nic jej sie nie stanie to nie jest delikatny towar:P jezeli nie miales problemow z zapieczonymi lub stojacymi zaciskami to nie bedzie problemu z wymiana radze jeszcze troche smaru (miedziany) wytrzymuje spore temp
kalik Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Pierścienie ładnie się zbija przedłużką klucza nasadowego lub jakimś grubym śrubokrętem, wkładasz w otwór gdzie się wkręca szpilki i młotkiem. Jeżeli nie masz wprawy to naklniesz się jak cholera przy zakładaniu osłon gumowych na tłoczek, masz chyba aluminiowe zaciski z tyłu więc z jarzmami nie powinno być problemu. Ja robiłem ten zabieg w piątek wieczór i sobotę rano kończyłem. Pęknięta tarcza ABS brutalnie przerwała moją pracę. Nie dokręć tylko za mocno łożysk, bo szlag je trafi moment i może skończyć się pożarem. Dokręcasz tak żeby tylko skasować luz. Żeby się nie oszukać tak ze 2h na koło trzeba poświęcić.
msuchecki90 Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 No ok, kolego semi chodzi mi o ta zewnętrzna gumkę na tłoczku jak sie za zabrac jak wyjac i wlozyc i czy nie zapowietrze hamulcy ? co robic dokladnie jaki smar itp dziekuje
krzysmaj Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Jak wyciągniesz tłoczek to na pewno zapowietrzysz. Jakieś 2 miesiące temu czyściłem tylny zacisk i z wsadzeniem tłoczka jest zabawa.
msuchecki90 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Opublikowano 15 Lipca 2011 to podejmowac sie samemu wyjecia i wlozenia tego tloczka i czy pozniej trudno jest odpowietrzyc hamulce ?
Dev Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 demontaz jest dziecinnie prosty gorzej jest z montazem i pamietaj !!!!!!!!!!!!!!! nie dopusc do zapowietrzenia układu bo bedzie tragedia !!!!!!!!!!!!!!!!! jezeli bedziesz potrzebowac jakiejś rady w tym temacie mój nr masz ponizej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się