dannek Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 Witam tydzien temu wstawiłem gaz sekwencja firmy ELPIGAZ na poczatku było ok zatankowałem zbiornik do pełna troche pojeżdziłem no i zaczeły skakac obroty schodza do 500-1100 czasem 1500 najczesciej jak jade wolniej i zmieniam na bieg jałowy ale tez przy wiekszych predkosciach .Ale na bezynie tez to zaczełem miec jak go odpalam i jade przez zhwile zanim sie przełaczy na gaz choc przed załozeniem gazu tego wególe nie było..Byłem dziesiaj u gazownika podłaczył sie pod komputer cos tam poprzestawiał troche pojezdziłem niby było dobrze ale teraz znowy skacza .Co to moze byc moze wina gazu? Ale jak na benzynie tez tak skaczą to moze sie cos spierdzieliło po załozeniu?
tomekzgierz Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Masz niewłaściwą dawke gazu , która wpływa na długo terminowe korekty benzynowe ECU , i stąd te falowania obrotów na benzynie, bo wspomniane korekty działają tylko w zakresie +20% -20% . Pewnie wtryski się ułożyły i zmieniły się wydajności wtryskiwaczy , albo reduktor się wygrzał i zmienił ciśnienie - nie wiem czy elpigaz ma dobre korekty ciśnieniowe i czy wogóle ma opracowane , ale nie ulega wątpliwości że powinieneś pojechać na jazde testową z lapkiem.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Tak jak kolega powiedział. Zapakuj gaziarza, do fury, poszalej trochę, niech ustawi sensowną mapę wtrysku - a nie wgrywa gotowce. Jeśli skaczą też na benzynie to po prostu może masz brudną przepustnicę (jest to najczęstsza przyczyna niedomaga wolnych obrotów - poza nią jest jeszcze miliard innych). Co ja bym zrobił? 1. Odpiął akumulator 2. Wyczyścił przepustnicę 3. Podłączył akumulator 4. Zaadaptował przepustnicę 5. I na końcu zrobił to, co napisałem na początku Oczywiście powinieneś też sczytać błędy - nie zdziwiłbym się gdyby pojawił się jakiś związany z regulacją składu mieszanki. Istnieje również prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu uległa sonda lambda (co powinno się potwierdzić się odpowiednią diagnozą), ona odpowiada w dużej mierze za regulację obrotów biegu jałowego ale poza tym na ogół powoduje odczuwalny wzrost spalania co oczywiście byś odczuł. Winowajcą może być również nieszczelność w układzie dolotowym spowodowana ingerencję gaziarza. Etc. etc. etc. ... . Prawdopodobieństwo tego, że usterka jest związana z montażem instalacji gazowej jest porównywalne do prawdopodobieństwa wystąpienia zwyczajnej awarii, którejś części.
dannek Opublikowano 4 Lutego 2008 Autor Opublikowano 4 Lutego 2008 Czesc koledzy byłem dzisiaj u gazownika i zapakował laptopa i pojechalismy sie przejechac cos tam ustawiał nie wiem co no ale wydawało sie ze niby jest dobrze . Ale jeszcze sa obroty skaczace nie tak mocno jak wtedy /kilka sekund skakaly/ teraz zazwyczaj jest tak ze spadna najwiecej do 300 i zatrzyma sie na na 900 a poprzednio skakały i na ponad 1000 obr. Teraz co chwile sie to nie objawia jak mialo to miejsce ostatnio.Czy mam jeszcze jechac do gazownika? Czy wypróbowac cos innego np. to co koledzy podpowiadacie? Kolega mi powiedział zebym wyczyscił silniczek krokowy czy to tez moze miec wpływ?
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 to co koledzy podpowiadacie? no masz już przecież odpowiedź na to pytanie w moim poście... . Kolega mi powiedział zebym wyczyscił silniczek krokowy czy to tez moze miec wpływ? Audi A4 nie posiada silnika krokowego. Koledze za pewne chodziło o wyczyszczenie przepustnicy ale to też już ci napisałem... .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się