Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Rozrząd-wymiana


danu44

Rekomendowane odpowiedzi

Dokladnie, a kupisz w kazdym sklepie motoryzacyjnym. Najlepiej firmy ELRING, cena ok. 20 zl 1 sztuka.

A pasek rozrzadu zmienilabym na Conti, CONTITECH (CT 867) cena ok. 70 zl.

Pozdrawiam :)

ps. lub kpl. Conti + 2x Ina za ok. 200 zl.

ps. i zastanow sie nad napinaczem z ASO, ja mam Febi koszt to ok. 260zl. Original z ASO pewnie dwa razy tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---Pompa wody SKF VKPC81615---165zł

---Pasek alternatora Conti 5pk1592---37zł

---Pasek klimy Conti 4pk855---18zł

---Napinacz paska klimy Ina---84zł

---Koło pasowe ori---137zł

---Śruba koła pasowego ori---8zł

---Klin rozrządu i pompy ori---5zł/2szt

---Uszczelka wału ori---56zł

---Napinacz paska alt. ori---422zł

---Zestaw naprawczy rozrządu ori---463zł

---Termostat ori+pierścień---97zł

Ja gruntownie wszystko wymieniłem bo mam czipa i jeżdżę bardzo ostro, rozrząd z aso jest na 90tys, a zwykły na 60tys, więc nie taka wielka różnica, jak porównywałem zamiennik z ori to to jest prawie to samo, tych samych firm, pewnie tylko gatunkowo gorsze, napinacz paska alt. to poważny element, ale febi jest ok bo sam miałem wcześniej, wymieniłem bo już hurgotał, pompa wody w aso 300zł ale trzeba oddać starą, a może wtedy kosztuje 140zł, nie zrozumiałem jak mi to tłumaczył pan z aso, a jak ma się zaufanego mechanika który sprawdzi czy coś poza rozrządem jest do wymiany to nie ma co szaleć i wymieniać jak jest dobre, sam 3 lata temu nic poza rozrządem nie wymieniałem, koszt części 230zł+170zł robocizna i po 60tys nic nie padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następujące części już zakupiłem wcześniej:

- pasek zębaty (Gates 5223XS) - 56 zł

- napinacz (Audi 028 903 315M) - 304 zł

- rolka napinająca (Ina 531 0251 30) - 109 zł

- rolka odwracająca (Ina 532 0122 10) - 44 zł

- uchwyt z rolką napinającą (Ina 531 0309 10) - 99 zł

- pasek wielorowkowy klimatyzacji (Gates 4PK855) - 22 zł

- pasek wielorowkowy alternatora, pompy wody (Gates 5PK1590) - 43 zł

- pompa płynu chłodzącego (Ruville 65470) - 125 zł

- termostat (Audi 044 121 113) - 55 zł

Co macie do Gatesa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenia czy będzie conti czy gates, obie firmy robią dobre paski, ja mam paski conti bo mam letnie opony conti :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damianku nie sciemniaj prosze... widzialam cie na Debica Presto... :shocked:

A co do paskow oczywiscie ze jedna i druga firma jest dobra.

Ale utarlo sie ze co drozsze to lepsze i paski Conti sa wlasnie drozsze.

Amokk calkiem dobrze to kupiles (nie drogo). A co napisane jest na napinaczu z ASO nie jest to Febi przypadkiem? I kto wyprodukowal czy nie CZ?

Pozdrawiam :)

ps. ja rowniez jezdze na oponach Conti, oczywiscie sa drozsze od innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie. Podobnie jak u mnie. Opakowanie Febi, znaki oooo zeszlifowane i made in Slovakia.

Ciekawe czyzby to Czesi robili wszystkie napinacze? :mysli:

ps. opony masz rowniez klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszke dziwne rolki i takie pierdoły sa w ori "INA

ale skoro FEBI sie pod tym podpisał to nie wazne gdzie skladane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ejze... Original Audi na allegro za 304 zl?

To chyba kradziony :gwizdanie:

Wlasnie zdziwiona bylam cena, bo mnie w zeszlym roku w ASO powiedzieli cos ok. 500 zl.

ps. SotoM, teraz prawie wszystko co ori, jest produkcji EU lub made in China. Skonczyly sie dobre czasy ze ori bylo firmowane made in Germany. A co za tym idzie, jakosc tez juz nie ta sama. Niestety takie czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslisz ze nie ma serwisantów w ASO którzy niyby ci wymienią a tago nie zrobia tylko wynoszą z firmy i za mniej sprzedają na allegro :cool1: od groma tego jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz racje, z jednej strony to super, ale z drugiej strony to katastrofa... :thumbdown:

no niestety - ale tez chłopaki ryzykują tym bo na wszystki czesci w ASO jaki zostana załozone przez ASO jest bodajże 2 lata gwarancji. wiec jak mechanik zaryzykuje i nie wymieni tego a cos sie wydarzy auto wraca i rozbierają i widza ze ta czesc jest stara jak auto a gdzie jest to co klient za to zapłacił -odkopują zlecenie naprawy gdzie mechanik się pod tym podpisał i zaczyna się wtedy.... takze nie chaił bym byc w jego skurze... :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz kupiłem tu -->> http://allegro.pl/oryginalny-napinacz-paska-pk-vw-audi-a4-1-9tdi-i1745490581.html

Wiec uszczelniacz wałka rozrządu, uszczelniacz wału korbowego i wałka pośredniego (068 103 085 E) są takie same.

Czy uszczelniacze zaworowe 7mm (b 027 109 675) wg ETKI będą dobre (ktoś pisał, że 8mm)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odrazu nowa śruba centralna - konieczna wymiana w silniku diesla - nie wkreca sie ponownie starej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aso to jest napinacz firmy FAG a nie Febi

zdjęcia ori napinacza:

http://img62.imageshack.us/img62/8126/img9376m.jpg

http://img109.imageshack.us/img109/2238/img9380g.jpg

w rękach mam Febi i porównuje z ori, rożni się wszystkim, na febi nigdzie nie ma napisu CZ, jest tylko napis "febi Germany 23758" i nic innego nigdzie nie pisze, przynajmniej na moim zakupionym w belgi 8 lat temu, napinacze się różnią w każdym calu, od podkładki pod śrubą, formę z jakiej jest odlewany korpus po grubość sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Damian :)

Wiesz co tak patrze na te zdjecia i przypominam sobie (bylo to ponad rok temu) ze jak ja wymienilam napinacz to mechanik wczesniej zaproponowal mi ori z ASO. Ale bylo bardzo drogo.

Wiec powiedzial ze zalatwi mi tanszy z Febi. Zadzwonil i po godzienie przyjechal kurier i przywiozl.

Mechanik pokazywal mi ze to Febi bo opakowanie bylo firmowe. A w srodku napinacz byl taki jak na twoich zdjeciach tylko mial zeszlifowane to logo vw i oooo. I tylko pod spodem bylo CZ.

Mechanik powiedzial mi ze to wszystko robia Czesi i tylko jak idzie do ASO to zostaje logo oooo i dostaje originalne opakowanie VW. A jak bierze to inna forma np. Febi to logo zeszlifowuja i pakuja do opakowania z Febi.

Jak jest na naprawde to nie wiem. A na to czy bylo na kole tak jak na zdjeciu FAG to tego nie wiem.

Pozdrawiam Dana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aso to jest napinacz firmy FAG a nie Febi

zdjęcia ori napinacza:

http://img62.imageshack.us/img62/8126/img9376m.jpg

http://img109.imageshack.us/img109/2238/img9380g.jpg

w rękach mam Febi i porównuje z ori, rożni się wszystkim, na febi nigdzie nie ma napisu CZ, jest tylko napis "febi Germany 23758" i nic innego nigdzie nie pisze, przynajmniej na moim zakupionym w belgi 8 lat temu, napinacze się różnią w każdym calu, od podkładki pod śrubą, formę z jakiej jest odlewany korpus po grubość sprężyny

Czyli mam oryginalny napinacz, bo oznaczenia są takie same jak u kolegi czyli FAG na tym plastiku i znaczki oooo na części aluminiowej za 304 zł :hi:

Natomiast rolka napinająca była w pudełku Ina, ale na rolce napis Litens (Made In Canada), ale Ina pakuje do pudełek również produkty Litens, Febi i SKF.

Na necie mnóstwo informacji, że podczas wymiany nigdy nie ruszanego rozrządu rolki napinające były z Litensa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...