Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Rozrząd-wymiana


danu44

Rekomendowane odpowiedzi

części ze szlifowanym oooo to części które nie zostały dopuszczone do sprzedaży w aso na skutek jakiejś tam wady, ja tak słyszałem od osób pracujących w aso i według mnie to prawda, wiec potem taka cześć zamiast trafić na złom zostaje sprzedana za pół ceny, czasem wada jest bez znaczenia a czasem ..., jak bym miał kupować za 304zł napinacz bez gwarancji bo kupowanie na allegro na pewno jest obarczone takim ryzykiem, wolał bym kupić najtańszy jaki można, ja kupiłem ze względu na gwarancje, takie oszczędności czasami kończą się dramatycznie, napinacz pada i przy okazji szlak trafia rozrząd i cały silnik, i co wtedy skoro ewidentnie napinacz zabił silnik, nie sadze by sprzedawca z allegro zwróciła kasę za silnik, w aso pewnie by próbowali się wymigać ale sprawa jest do wygrania.

Dopiero teraz zauważyłem że na tym moim starym napinaczu Febi na kółku pisze FAG, widocznie taki szedł na pieszy montaż w 97roku, różni się od ori co teraz się kupuje, na napinaczu klimy pisze 97r, pisze na nim INA oooo, pompa wody też ori była, wszystko zostało wymienione profilaktycznie przy realnym przebiegu 245tys km i co ważne mogło by jeszcze jeździć, co do napinaczy tego jestem pewny że ten co szedł na pierwszy montaż na 250tys km starczy :>

tak wyglądają ori paski z napinaczami po 14 latach i 245tys :)

http://img696.imageshack.us/img696/9011/img9557e.jpg

http://img836.imageshack.us/img836/3082/img9570v.jpg

Do rozrządu czy to w aso czy w zwykłym sklepie kupujesz Litensa i śpisz spokojnie, ale jak coś się stanie z tym rozrządem ze sklepu i przy okazji rozrząd uszkodzi silnik to w zwykłym sklepie poza wymianą wadliwego rozrządu na zwrot kosztów remontu silnika nie ma co liczyć, porównałem Litensa ori z takim kupionym w zwykłym sklepie bo taki miałem poprzednio, różnicę są znikome, widać że robi to ta sama fabryka. Poprzedni pasek rozrządu po 50tys tak się rozciągnął ze po wymianie i nie dotykaniu pompy kąt wtrysku z 50 zrobił się 100, no ale ja jeżdżę bardzo ostro więc pasek ekstremalnie eksploatowany :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni pasek rozrządu po 50tys tak się rozciągnął ze po wymianie i nie dotykaniu pompy kąt wtrysku z 50 zrobił się 100

Za cholere tego nie rozumiem, wiec jesli moge prosic o wyjasnienie.

Stary pasek jak zalozyles , to sprawdziles kat wtrysku i bylo 50

Przejechalaes 50 tys i zmieniles pasek na nowy (dlaczego tak wczesnie), i sprawdziles kat wtrysku i bylo 100...? Nie ruszajac pompy. Jak to mozliwe? Przeciesz to regulujac pompa zmienia sie kat wtrysku.

Pozdrawiam Dana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

części ze szlifowanym oooo to części które nie zostały dopuszczone do sprzedaży w aso na skutek jakiejś tam wady, ja tak słyszałem od osób pracujących w aso i według mnie to prawda, wiec potem taka cześć zamiast trafić na złom zostaje sprzedana za pół ceny, czasem wada jest bez znaczenia a czasem ..., jak bym miał kupować za 304zł napinacz bez gwarancji bo kupowanie na allegro na pewno jest obarczone takim ryzykiem

Heh, ale ja nie mam nic zeszlifowane i mam rok gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, ale ja nie mam nic zeszlifowane i mam rok gwarancji.

Mysle ze to bardzo dobry zakup. Sama sie zastanawiam czy profilaktycznie nie kupic dla siebie u tego sprzedawcy cos na przyszlosc.

ps. dzieki Andrzej :)[br]Dopisany: 29 Sierpień 2011, 12:35_________________________________________________[br]Dopisany: 31 Sierpień 2011, 14:03_________________________________________________Witam :)

Bylam ostatnio na ustawieniu kata wtrysku czujnikiem zegarowym...

Musze powiedziec ze po tym autko zaczelo znacznie lepiej pracowac

Po ustawieniu rozrzadu mialam ok. 68 jednostek albo jak kto woli 1.3 stopnia.

Oczywiscie grupa 0000 i 0004.

Niestety nie zrobilam po tym ustawieniu czujnikiem kontroli Vagiem.

Z prostej przyczyny, ustawienie kata czujnikiem (45 min) 95 zl, a kontrola Vagiem 120 zl. :polew:

Naprawde tego nie rozumiem. :mysli:

Ale co, kupilam sobie wkoncu interfejs i malego laptopka.

Jesli chodzi o kabelek to taka sobie chinszczyzna, nie bardzo pasuje do koncowki w aucie. No ale za 25 zl trudno wymagac wiecej.

Wiec tak podlaczylam sie do autka, i narazie jedyne co sprawdzilam to ten cholerny kat wtrysku w grupie 0000.

I tu ciekawostka jest ok. 56-58 jednostek wiec juz lepiej niz bylo. ale do idealu to jeszcze daleko.

W TDI timing zobaczylam ze mam temp. paliwa 141 stopni przy tym ustawieniu (57) wychodzi prawie pod gorna czerwona linia...

Zeby bylo dokladnie na zielonej lini to powino byc ok. 43 jednostki.

Zadany kat wtrysku w pierwszej pozycji jest dalej 38.

Czyli czujnik zegarowy nie spisal sie najlepiej.

Mysle ze musze (oczywiscie juz nie sama) cofnac ten zaplon na jakies 43-45.

Czy mam racje? Moze ktos bedzie chcialby sie wypowiedziec.

Pozdrawiam Dana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadany kat wtrysku w pierwszej pozycji jest dalej 38.

Zacytowany wpis to nie kąt wtrysku 38 (ządany) lecz obroty silnika.

W pierwszej pozycji nie jest zadany kat wtrysku, ale obroty silnika w jednostkach. Tak to chyba sie nazywa.

Wiec u mnie jest 38 to ok. 820 obrotow na minute.

Wydaje sie ze troszke za malo.

Normalnie jest tam od 41 do 43 czyli 860 do 900.

Ale najwazniejsze ze doszlam do tego ze to nie kat wtrysku lecz obroty.

Wiekszosc kolegow wie o co chodzi, ale dla poczatkujacych to moze byc pomocna uwaga.

Pozdrawiam. :)

ps. W grupie 000 pierwszy wpisz jest na ogol 41-43. To nie kat wtrysku ządany, lecz obroty silnika. Nastepny wpis od lewej to cyfra (jesli jest dobrze) 49-51, to kat wtrysku.

Jesli ktos sprawdza w grupie 004 to pierwszy wpis (zadany) jest np. 1.3 a drugi (aktualny) jesli dobrze to rowniez 1.3.

I stad moze wyniknac nieporozumienie. Przynajmniej u mnie tak sie stalo. Teraz juz wiem jak ma byc prawidlowo.

ps. A wogole o grupie 004 mozna zapomniec. U mnie kat wtrysku zostal opózniony z 68 jednostek na 58.

A w grupie 004 jak bylo 1.3 (aktualny) tak dalej jest 1.3. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja to robię, po prostu mam wściekłe A4 :) jak się do wszystkiego samemu dochodzi to inaczej nie może być, logów się już naoglądałem sporo i nic w 110km silnikach mnie nie zaskoczy, no ale trzeba to lubić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, że odkopie temat ale chciałbym się konkretnie dowiedzieć ile jest uszczelniaczy o nr 068103085E - chodzi o przód silnika. Wiem, że na 100% są dwa na wale i wałku rozrządu a ten niby trzeci gdzie występuje bo go nie mogę w ETCE namierzyć. Mile widziane foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, że odkopie temat ale chciałbym się konkretnie dowiedzieć ile jest uszczelniaczy o nr 068103085E - chodzi o przód silnika. Wiem, że na 100% są dwa na wale i wałku rozrządu a ten niby trzeci gdzie występuje bo go nie mogę w ETCE namierzyć. Mile widziane foto.

Na wałku pośrednim jest trzeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...