Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TT 1.8T] Problemy z autkiem !!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kupiłem w listopadzie swoje wymarzone auditt z 2002 roku o przebiegu 120.000 km. Jeździłem nim przez pierwsze 4 dni w dodatniej temperaturze a gdy z nieba zaczoł sypać śnieg i temperatura nagle spadł postanowiłem sie przejechać moja torpeda ;-) Podczas odpalenia silnika wskazówki sie nie podniosły (tem.paliwa) po czym silnik pochodził jakieś 30 sec i auto zaczeło dziwnie pracowac, znaczy po dodaniu gazu do oporu nie reagowało a silnik był tak jakby przygaszony. Auto zostało ponownie zgaszone i odpalone i wszystko wróciło do normy i taki problem jest co jakiś czas. Po jakoś paru dniach zaświeciła sie pomarańczowa kontrolka w dolnym zakresie prędkościomierza i zaczełem odczuwać słabego doładowania autka ;-/ w dolnych zakresach obrotomierza agdy dodwałem gazu dusiło sie lekko. Postanowiłem pojechac do jednego z mechaników ,który podłączył autko do (kompa i przeskanował. W pierwszym razem wyszło że katalizator i przepływka jest z nimi coś nie tak, błędy zostały wykasowane ( Jakiś 2 tygonie wczesniej został wymieniony akumulator i sie szyby nie domykały a nawet czasem dzwi sie nie otwierały) i auto nawet cos zyskało na pracy po czym właściciel powiedział żebym pojeździł nim do ponownego za zaświecenia tej kontrolki. Na jednym z forum zaproponowano mi odłączenie na chwile przepływki i nie zauważyłem żadnej poprawy lub pogorszenia. Kontrolka sie zaświciła znowu i pojechałem do tego samego mechanika, znowu podpił i wyskoczyło defekt katalizatora ! Mechanik stwierdził że jest zapchany i trzeba go wyczyścić ze środka ;-) Pojechałem do gościa który zajmuje sie samymi wydechami i stewierdził że przy tym przebiegu jest to raczej nie możliwe. Postanowiłem dzisiaj podjechać gdzie indziej w celu potwierdzenia diagnozy. Na forum ktos mi napisał że może to być błąd 75 ale tego nie potwierdziła dignoza z 2 podpięć. Pozdrawiam

poprawiłem trochę temat, my w technicznych działach stosujemy prefix

pre_pl

Opublikowano

W pierwszym razem wyszło że katalizator i przepływka jest z nimi coś nie tak, błędy zostały wykasowane

no ale było to naprawić... A nie zostało usprawnione.

szyby i akumulator to poprawne działanie, musisz się trochę pobawić szybkami, żeby zaczęły ponownie dobrze działać.

Naprawa auta nie polega na odczycie błędów ttylko, ale również na diagnozie, której tutaj najwyraźniej nie przeprowadzono niestety...

Opublikowano

Czy jesteś w stanie podac dokładny kod tego błędu katalizatora?

Czy auto jeździ na seryjnym programie czy ma wgrany program?

Czy masz wskaźnik doładowania?

Czy potrafiłbyś zrobić logi tego auta ?

Opublikowano

Kolega jest z Sosnowca, to mysle moze podjechac na spocik do SK i porobimy logi.

Podczas odpalenia silnika wskazówki sie nie podniosły (tem.paliwa) po czym silnik pochodził jakieś 30 sec i auto zaczeło dziwnie pracowac, znaczy po dodaniu gazu do oporu nie reagowało a silnik był tak jakby przygaszony. Auto zostało ponownie zgaszone i odpalone i wszystko wróciło do normy i taki problem jest co jakiś czas

tutaj typowy objaw braku lacznosci z potencjometrem gazu czyli zawilgoconej kostki w obudowie ECU

Opublikowano

ja też jestem za potencjometrem...

Opublikowano

Tak numeru błędu nie pamiętam. łogów nie umiem robić jestem zielony ;( Wskaźnika nie mam doładownia i autko jest na seryjnym . Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc nawet dzisiaj to podjade. A co sądzicie żeby wypatroszyć katalizator i kupić tą nowa przepływek. Tylko odpinałem ja i nic nie zauważyłem !

Opublikowano

A wolne obroty się nie zmieniły jak odpiąłeś przepływkę ??

Opublikowano

Tak numeru błędu nie pamiętam. łogów nie umiem robić jestem zielony ;( Wskaźnika nie mam doładownia i autko jest na seryjnym . Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc nawet dzisiaj to podjade. A co sądzicie żeby wypatroszyć katalizator i kupić tą nowa przepływek. Tylko odpinałem ja i nic nie zauważyłem !

Kat wywalic zawsze mozna. Kupowac przeplywke - jak masz za duzo pieniedzy....

Dzis chlopaki maja mi oddac VAG'a to mozemy sie gdzies ustawic kolo 18 (katowice, albo droga SK-SO)

Opublikowano

To mój numer to sie ustawimy pod IKEA o 18.15 mój numer 602-475-768

p.s. wydaje mi sie ze po odpieciu przepływki autko smiga lepiej ale sam ktoś sie przekona[br]Dopisany: 05 Luty 2008, 14:46 _________________________________________________Panowie została wymieniona przepływka na zamiennik firmy Meat&Doria bo tamten sie przepalił. Ale to pomogło autku tylko został problem katalizatora. Katalizator został rozebarny i stwierdziliśmy z mechanikiem że widać pare dziurek trzeba go wy dłubać i wspawać rurke. Po tych wszystkich zabiegach po raz kolejny zaświeciła się kontrolka ChackEngine i zaczeło sie od komunikatu że za bogata mieszanka , mechanik stwierdził że Airbox Simota który założyłem może być powodem postanowiłem znowu sobie pojeździć i znowu zrobić diagnostyke i w trakcie (wskażnik temperatoru podskakiwał i malał, paliwo szybko ubywało,

podczas gwałtownego dodawania gazu bardzo ale to bardzo dusiło, autko podczas dłuższego postoju po ponownym zapaleniu wkęcało sie na 2 tysiące obratów przy czym bulgotało i mocno kopciło a na koniec to czasami jedzie fajnie ) Mechanik stwierdził że może być wina nie orginalanej przepływki!!!Dzisiaj auto zostało podpięte i napis ukazał "ukryte błędy" Co mam robić

Opublikowano

Przepływkę kupuje się tylko ORI. Jak oddajesz swoja to koszt około 400 złotych... Nie kupuj podróbek !

Po zamontowaniu Simoty - czy auto chodziło na wolnych obrotach przez dluzszy czas? 20-30 minut ? W ten sposób komp samadaptuje się do nowego przepływu - podejrzewam że nie zrobiłeś tego...

Dobra rada...nie ruszaj juz tego auta sam, wydaj te pare stówek i podjedź do firmy która ci ogarnie auto. Jetronik we Wrocku na ten przykład...bo szkoda silnika...

Jak wywalisz kata będzie wysakiwał błąd drugiej sondy lambda i będziesz miał check engine na desce.

Tyle z moich rad...

Opublikowano

Słuchaj to spróbuje zamontować stary filtr i zostawie go niech pochodzi troche zobaczymy co wtedy. Jest na allegro pare przepływek boscha za 199,00zł takich samych jak moja walnieta orginalna o numerze 06A 906 461L pewnie to te same co maja w ASO ;-)

Opublikowano

Bardzo możliwe że te same z zewnątrz...ale wkład czyli czujnik juz nie koniecznie musza miec nowy...to tylko allegro...

Wkładaj zwykły filtr i nowa ori przepływkę - na przepływce się nie oszczędza w 1.8T :th:

Opublikowano

Witam. Dzisiaj wogóle przełom auto chodzi jak marzenie nie szarpie, nie kopci, pali normalnie, i wreście można nim poszaleć a oto moje pytania :

1.Czy komputer poprzez sondy i przepływke sam sie mógł ustawić

2.Temperatura sie już uspokoiła ale przy wyłączonej klimie i tak jest ponad 90 stopni czasmi .Czy to normalne

3.Czy auto które nie posiada już sondy bedzie nas ciagle informowało mimo kasowanej kontrolki c.engine że jest cos nie tak i czy to ma wpływ na silnik

4. Czy warto podjechać jeszcze raz na kompa za tydzień np. żeby jeszcze raz przebadać wszystko

5. Od poczatku kupna tego auta raz na jakiś czas gaśnie mi lewy ksenon np.porzy duzej wilgotności i wertepach. Objawia sie to tym że migaja ksenony a potem gaśnie po czym zapalam od nowa . Czasami potrafi 2 tygodnie nie gasnąć po czym ciągle.

Mechanik myślał że styki przy dokręcaniu nie łacza ale to i tak nic nie zmieniło

Pozdrawima

Opublikowano

1. tak

2. tak

3. tak

4. tak

5. styki bardzo możliwe

Opublikowano

" 3.Czy auto które nie posiada już sondy bedzie nas ciagle informowało mimo kasowanej kontrolki c.engine że jest cos nie tak i czy to ma wpływ na silnik"

1.Czy ma to wpływ na trwałość i ogólnie podzespoły auta ?

Opublikowano

1. nie

Opublikowano

U mnie jeszcze jest problem zimnego silnika :-/ Gdy odpalam autko silnik bardzo głośny, obroty na 1,5 max 2 tysiące obrotów, kopci dosyć mocno i spalanie na rozruchu koło 11 litrów a do tego jeszcze potrafi go dusić dosyć mocno przy dodawaniu gazu. Gdy silnik pochodzi parę minut i sie rozgrzeje to w miarę sie to wszystko uspokaja ale czy to jest normalne ! Moje autko już nie posiada katalizatora hmmm

[br]Dopisany: 24 Marzec 2008, 15:18 _________________________________________________

U mnie jeszcze jest problem zimnego silnika :-/ Gdy odpalam autko silnik bardzo głośny, obroty na 1,5 max 2 tysiące obrotów, kopci dosyć mocno i spalanie na rozruchu koło 11 litrów a do tego jeszcze potrafi go dusić dosyć mocno przy dodawaniu gazu. Gdy silnik pochodzi parę minut i sie rozgrzeje to w miarę sie to wszystko uspokaja ale czy to jest normalne ! Moje autko już nie posiada katalizatora hmmm

p.s. samochód kopci na jasny (szary) dym po rozgrzaniu silnika nie ma żadnego dymu

[br]Dopisany: 24 Marzec 2008, 15:24 _________________________________________________Jeszcze jedna istotna informacja: Silnik sie tak zachowuje jak jest zimno tak około 0[br]Dopisany: 24 Marzec 2008, 17:58 _________________________________________________i jak odpala na zimnym to słychać jakby piszczenie delikatne tarcie paska od strony pasażera i sapanie. Może cos z rozrządem jest nie tak mam juz 126 tysiaków przejechane[br]Dopisany: 24 Marzec 2008, 20:50 _________________________________________________Wykryte błędy :

17 705 Spadek ciśnienia pomiędzy zaworem a przepustnicy

16 795 Nieprawidłowy przepływ w układzie dolotowym

17 545 Adaptacja dodatkowego paliwa.Mieszanka bogata.

Opublikowano

DV do wymiany

Opublikowano

DV czyli zawór spustowy

upustowy :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :polew: :polew: :polew: :polew:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...