Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Kawałek metalu zablokowal EGR - z czego to?


haczyk31

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich serdecznie. Zaczne moze od poczatu, jakis tydzien temu zauwazylem ze moj brd miedzy 1,2-1,5k obr. raz na jakis czas ma czkawke jakby brakowalu mu paliwa albo uklad byl zapowietrzony. olalem sytuacje do czasu jak auto przestalo jechac, praktycznie po przekroczeniu 1,2k obr. brak reakcji na pedal gazu tzn. byla reakcja taka ze silnik b. dziwnie pracowal, jakby nie chcial sie wkrecic, z wydechu wydostawaly sie spaliny w kolorze bialym o intensywnym zapachu nieprzepalonej ropy i jakby sie cos palilo. Zjechalem na pobocze i zabralem sie za ogledziny. VAG nie wykazal zadnych bledow, ale tu dziwne po sprawdzeniu koleracji jak zwykle na rozgrzanym mialem po max 0,2 tak przy tej sytuacji co chwila bujalo buda i pokazywaly sie chwilowe wartosci nawet do 4,15 na 2 i 4 cyl. Wygladalo to tak jakby auto dostawalo za malo powietrza albo zablokowala sie klapa gaszaca w pozycji min. Sprawdzilem przepustnice (kalpa dzialala ok) natomiast po wylaczeniu zaplonu slychac bylo jak EGR nie mogl sie ustawic w pozycji bazowej, caly czas cykal do momentu jak przekaznik odcial napiecie ok 15sek. po wylaczeniu zaplonu. Zaznaczam ze jakies 2mc temu wymienilem na nowy org. EGR, oraz oczyscilem caly kolektor ssacy + nowa gruszka podcisnienia od kolektora bo sie stara przedziurawila, oczywiscie nowe uszczelki etc. Wiec zabieram sie do zdemontowania calego egra i ku mojemu zdziwieniu grzybek od EGR byl blokowany przez kawalek metalu, hgw skad to, przypuszczam ze urwalo sie cos w chlodnicy spalin i zassalo do momentu grzybka zamykajacego egr. W sumie fart ze nie poszlo dalej bo jakby zassalo do kolektora to amen. Wyjalem ten kawalek metalu, poskladalem wszystko do kupy i ku mojemu zdziwieniu auto wrocilo do zywych, koleracje w normie 0,15 lub nawe 0,05. cicho i ladnie chodzil. dojechalem do domu jeszcze 15km i chodzi super. czy zablokowany egr w pozycji m. wiecej 40 % otwarte moglo miec taki wplyw na prace silnika przy rozgrzanym? i drugie pytanie z czego to sie urwalo? ponizej foto tego metalu. Narazie autko spoczywa do czasu rozebrania chlodnicy spalin i zalozenia nowej tak na wszelki wypadek

http://fotoshare.info/image.shtml?image=metal.jpg

dodatkowy link http://imageshack.us/photo/my-images/696/metalel.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie, ze zablokowany EGR to utrata mocy.

tracisz cisnienie doladowania.

zablokowany egr to niewlasciwy odczyt dla ECU to powoduje tryb awaryjny, powinna migac kontrolka check silnika.

fuks ze kawalek met. nie polecial dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem z czego to moglo sie urwac, tak czy siak wydaje mi sie na 99% ze tylko z tej nieszczesnej chlodniczki spalin moglo sie cos upier... Nowa w aso jakies 1,2k ale na alledrogo mozna dzieki bogu za jakies 300-400 wyrwac dobra sztuke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno to nie to, egr ma moze 2miechy wykrecilem go calego i jest w stanie idealnym poza lekkiem okopceniem[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 14:23_________________________________________________a czy ktos z was ma moze fotke chlodniczki egr do BRD ale wykonana w takiej pozycji aby wylo widac wlot i wylot spalin? moze to mnie nakierunkuje co tam moglo sie urwac, narazie nie mam czasu wykrecic chlodniczki i auto odpoczywa w garazu. Jak tylko wykrece to napewno wrzuce fotki jesli faktycznie to z niej cos wylecialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...