Placek007 0 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Witam mam takie pytanie tak jak w temacie , jak przyspieszam to dymi mi na czarno co jest przyczyna ? z góry dzięki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiekkbc 0 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Wtryski, dziura w dolocie, przepływomierz itp z tego co mi fusy pokazały w szklance przed momentem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Placek007 0 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 a gdzie ten dolot się znajduje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aju 3 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 zaczyna się przy turbinie a kończy się przy kolektorze dolotowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Zrób logi. Nagle zaczęło Ci dymić z komina czy już tak miałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel 6 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 zaczyna się przy turbinie a kończy się przy kolektorze dolotowym mały niuans - dolot (czyli układ dostarczania powietrza do silnika) zaczyna się od łapacza powietrza zaraz za grilem a nie przy turbosprężarce i kończy w głowicy gdyż kolektor ssący jest również elementem układu dolotowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koper84444 2 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Znaczy się - cały kawał rur i złączek, którędy płynie powietrze niezbędne do spalania paliwa w komorach cylindrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aju 3 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 zaczyna się przy turbinie a kończy się przy kolektorze dolotowym mały niuans - dolot (czyli układ dostarczania powietrza do silnika) zaczyna się od łapacza powietrza zaraz za grilem a nie przy turbosprężarce i kończy w głowicy gdyż kolektor ssący jest również elementem układu dolotowego. tylko że łapacz powietrza nie będzie miał wpływu na czarny dym a jak widać kolega nie jest chyba super mechanikiem kolektor fakt ale z praktyki wiemy że najczęściej dolot nieszczelność łapie na drodze między turbiną a EGR nawet bym powiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel 6 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Owszem, to najczęstsze przyczyny nieszczelności w dolocie ale są jeszcze nieszczelności pomiędzy przepływką a turbo a te objawiają się zupełnie innymi odczytami z grup 003 i 008 oraz 010 statycznie i dynamicznie i świadczą o nieszczelności pomiędzy przepływką a turbosprężarką i też mają swoje odzwierciedlenie w logach. MAFactual jest wtedy konkretnie mniejszy od MAFspecified w grupie 003 a odbija się to od razu na reszcie wskazań w ww. grupach bo wtedy przepływka mierzy rzeczywistą masę zasysanego powietrza znacznie poniżej wartości dopuszczalnej - to taki skrót w porównaniu z grupą 011 - w 011 jest OK a w np. 003 jest dużo poniżej 250 mg/skok w statycznych i dynamicznych itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aju 3 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Sztomel Twoja wiedza i sposób jej przekazywania mnie powala o cierpliwości nie wspomnę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkOs 1 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Sztomel zawsze spoko sprawdz dolot jak mowia koledzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel 6 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 aju jest prosty sposób na sprawdzenie czy dolot jest szczelny czy dziurawy i czy za przepływką czy przed : zawsze bierz za wskaźnik logi z turbodoładowania czyli logi dynamiczne z grupy 011 - te zawsze muszą być OK (bez względu na odczyt z przepływki - poza pewnymi zmianami, których na dzień dobry nie jestem w stanie Ci wyjaśnić). Jeśli logi w 011 dynamicznie będą zawsze w miarę poprawne a mimo to logi z 003 dynamicznie będą odbiegać to : jeśli wskazania w 003 będą zawyżone (tu musisz znać wartości nominalne dla każdego z diagnozowanych silników - te wartości albo trzeba mieć albo trzeba je poznać) - to świadczyć to będzie o nieszczelności w dolocie jeśli wartość będzie świadczyć powyżej 1270 mg/skok dla turbo GT 15 lub jeśli będzie to wartość powyżej 1275 mg/skok powyżej wartości dla GT 17. Jeśli te wartości będą poniżej oczekiwanej przy logu statycznym i logu dynamicznym to wiadomo, że MAF zaniża wskazania dlatego, że logi mają być zaniżone - to tylko takie moje drobne spostrzeżenia - czyli logi mają być zafałszowane - ot taka drobna różnica pomiędzy tym co podaję a co ma być podane - to nie moja wina -ktoś kto się włącza ma swoje problemy a ja na to leję i mam to w d..pie. Wiem, że ktoś te logi obserwował ale teraz mnie to nie obchodzi - no ja Cię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się