Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Poduszka silnika


LISTONOSZ112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy objaw uszkodzonej poduszki pod silnikiem powinien byc wyczuwalny zarowno na zimnym silniku jak i na cieplym? Powstaja drgania silnika ktore przenosza sie do srodka auta lecz tylko i wylacznie na biegu jalowym w momecie gdy auto sie rozgrzeje. komputer pokazal blad czujnika na poduszce z tad moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno może być to spowodowane innymi przypadłościami poszukaj na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnikiem poduszki ja bym się nie przejmował, może tylko kabelek nie styka

poduszki jak są zużyte to podczas gaszenia silnika bardziej trzęsie całym autem, całą reszta innych objawów po wymienia poduszek może nie ustąpić, poduszki mają za zadanie trzymać silnik sztywno by ten nie latał jak głupi i nie drżał za bardzo bo to mu szkodzi, drgania przenoszone na karoserie to sprawa drugorzędna, sprawdź poduszkę strony kierowcy bo ona pada zawsze pierwsza, po wyjęciu zabełtaj nią, jak nie usłyszysz przelewającego się oleju to znak że już wyciekł i można pomyśleć o zakupie nowej, pomyśl nad wymianą plecionki, jak ci drży dodaj gazu do 1100obr i przy tych obr jak drżenie ustąpi to raczej pewne że plecionka do wymiany, zrób też logi bo drżenie może powodować układ wtryskowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dlugim czasie!

Wyjołem poduszki w celu djagnozy. Okazalo sie ze w poduszce z czujnikiem czyli z od strony kierowcy byl slyszalny przelewajacy sie olej rowniez byla ona bardziej podatna na nacisk aczkolwiek w drugiej od strony pasazera tego oleju juz nie slyszalem i byla ona zdecydowanie twarda prawie nie szlo jej ruszyc. Pytanie brzmi ktora jest uszkodzona? jedna i druga nie jest peknieta rowniez nie widac zadnych wyciekow. Czy nalezy wymienic obie? Koszt jednej to prawie 500 zl :( Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt jednej to prawie 500zł a najlepiej wymienić komplet od razu więc cena robi się nie wesoła. U mnie od momentu kupienia mam błąd poduchy i ostatnio dokucza co raz bardziej. Na jałowym biegu potrafi telepać budą i przy hamowaniu silnikiem słychać czasami stuk i to chyba przez wadliwą poduchę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej ma być w lewej poduszczę, a w prawej poduszce nie ma oleju(no ale doczytaj bo 100% pewności nie mam tylko 99,9%), vat poszedł w górę czy co, nie dawno pytałem o te poduszki i ceny był o 100zł niższe.. no właśnie to ze lewa bardziej się poddaje na nacisk oznacza że jest bardziej zużyta, prawa nie ma takich obciążeń, co do stukania przy hamowaniu silnikiem ewidentnie któraś poduszka jest do wymiany no ale zacznij od poduszek skrzyni :) i sprawdź grzybek gumowy-odbijak z przodu silnika, on jest osadzony w takim kielichu i jak ten kielich jest źle wyregulowany to też będzie stukać

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punkt obserwatora to siedzący kierowca za kierownicą czyli poduszka lewa z czujnikiem to ta po stronie co masz zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy, a prawa to ta po stronie co jest turbina i wydech

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje![br]Dopisany: 05 Październik 2011, 16:00_________________________________________________Czy mozna wymienic jedna poduszke czy nalezy wymienic obie? Odpowiedzi na wczesniej zadane pytanie niestety nie uzyskalem chodzi mi o to jak rozpoznac uszkodzona i czy obie poduszki powinny wykazywac te same wlasciwosci poniewaz w poduszce lewej z czujnikiem slyszalem jak olej sie przelewal a w prawej nic takiego sie nie dzialo i byla znacznie sztywniejsza. Nie wiem jak na to patrzec. Ktora jest popsuta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak olej jest w lewej to i tak bardzo możliwe że jest do wymiany, to nie koła że trzeba wymieniać parami, ciężko rozpoznać uszkodzoną poduszkę, u mnie wyglądało to tak że najpierw wsadziłem używane wadliwe od innego AWX i było lepiej, po jakimś czasie jednak doszedłem do wniosku że jest tak samo a nawet gorzej niż na fabrycznych bo bardzo delikatne wibracje przenosiły się przy pewnych obr podczas przyspieszania, no więc nastawiony że na nowych będzie super kupiłem nowe i powiem co zaobserwowałem, na biegu jałowym zero poprawy, podczas przyspieszania silnik mniej skacze do góry i nie ma wibracji(na ori też nie było wibracji), zaciągałem ręczny i ruszanie z otwarta maską, na nowych silnik mniej się podnosił, na nowych silnik mniej drżał, mniej latał i minimalnie zrobił się cichszy, no i teraz najważniejsza i jedyna dobrze zauważalna poprawa na nowych poduszkach, podczas gaszenia zdecydowanie mniej zatelepie lub zatrzęsie budą i tyle poprawy dzięki nowym poduszkom-suma summarum u mnie kasa wywalono w błoto, poduszki kupiłem z nastawieniem że zmniejszą się luzy podczas zmiany biegów no bo mam duże luzy i ciężko zmieniać biegi żeby nie czuć szarpania, na to nowe poduszki nic nie pomogły, bo to wina układu napędowego..

co do poduszek skrzyni, na starych przy gwałtownym ruszaniu(zrywie) do tyłu można było usłyszeć stuknięcie, silnik ze skrzynią się przemieszcza no i stukał o coś co jest oznaką że któraś poducha wadliwa, po wymianie poduszek skrzyni stukanie znikło i to jedyna poprawa po wymianie poduszek skrzyni, ale ja opisuje przypadłości w silniku AFN który poduszki silnika ma takie same jak AWX, tylko bez czujnika, za to poduszki skrzyni są całkiem inne, u kolegi w AWX po wymianie wszystkich(silnika i skrzyni) drążek zmiany biegów przestał latać, auto zdecydowanie przestało trzęś buda przy gaszeniu czy zapalaniu-duża poprawa, a czy na jałowym mniej drżało tu chyba była nie dużo lepiej no ale jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u kolegi w AWX po wymianie wszystkich(silnika i skrzyni) drążek zmiany biegów przestał latać

wyrobione poduchy mogą mieć wpływ na luzy drążka ? :mysli: bo u mnie właśnie pojawił się luz, lata drążek w przód i w tył w zakresie 2-3cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzybek-odbój i poduszki silnika zakupiłem ori, a te pod skrzynią Lemforder ze szlifowanym znaczkiem oooo w zwykłym sklepie, było o połowę taniej, porównywałem do starych ori i to jest to samo tylko boschem zeszlifowany znaczek oooo, ale mowa o poduszkach skrzyni do silnika AFN 110 konnego, w AWX/AWF poduszki skrzyni są inne, możliwe że nigdzie poza aso nie kupi się takich samych

wyrobione poduchy mają wpływ na luzy drążka a przede wszystkim na drżenie i latanie drążka gdy dodajemy gazu lub zdejmiemy nogę z gazu, kolega tez zakupił zestaw regeneracyjny do tej kulki plastikowej za 56zł w aso i to tez wymienił, tez była poprawa, ale co najważniejsze latający drążek w przód i tył nadal lata i drży tylko mniej

2-3cm to strasznie dużo, u kolegi było max 1cm, a u mnie przed wymianą latało 5mm, po wymianie to samo..czyli wina leży po stronie całe mechanizmu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów,

Wymienilem poduszki obie pod silnikiem na oryginalne z serwisu FIRMY AVON made in GB a drgania nie ustały!!! Jedyne co na plus to został skasowany bląd vagiem.

Samochod to audi A4 Avant 1.9 tdi AWX. Problemem sa lekkie chwilowe drgania na biegu jałowym. A podczas jazdy na biegu 3-4-5 podczas zwiekszania obrotów nasilają sie moocniej drgania, gdy predkość sie ustabilazuje drgania maleją, na luzie nie ma drgań.

Podlaczyłem vaga pokazało mi blad, numeru nie pamietam :bląd poduszki 1 i 2.(problem z napieciem czy sterowaniem)

Z góry dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów,

Wymienilem poduszki obie pod silnikiem na oryginalne z serwisu FIRMY AVON made in GB a drgania nie ustały!!! Jedyne co plus to został skasowany bląd vagiem.

Samochod to audi A4 Avant 1.9 tdi AWX. Problemem sa lekkie chwilowe drgania na biegu jałowym. A podczas jazdy na biegu 3-4-5 podczas zwiekszania obrotów nasilają sie moocniej drgania, gdy predkość sie ustabilazuje drgania maleją, na luzie nie ma drgań.

Podlaczyłem vaga pokazałom numeru nie pamietam :bląd poduszki 1 i 2.(problem z napieciem czy sterowaniem)

Witaj kolego Shakall...

A co Ty wyprawiasz na forum....

Dajesz swojego posta z ta samą wiadomosci do kazdego wątku... Tak niestety nie moze byc....

Jezeli masz problem zaloz swoj watek daj mu tytuł, zaznacz jaki to silnik i wtedy napisz o co Tobie chodzi....

Mysle ze zrozumiales....

Wiem ze jestes nowy dlatego Tobie doradzam...

Poczytaj sobie rowniez Regulamin Forum A4

http://a4-klub.pl/newbie-11/regulamin-forum-14839/

Pozdrawiam

Dana

PS. I przywitaj sie tam gdzie nalezy, bo bez tego nie bedziesz mogl zakładac swoich watkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki:)

---------- Post dopisany 22-08-2012 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 14-08-2012 at 16:26 ----------

Sprawa rozwiązana:

Drgania na postoju są przyczyną zużycia wtrysków, narazie zalewam srodek liqly moly do czyszczenia wtrysków itd.

Wibracje podczas przyspieszania to był rozwalny przegób na półosi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...