Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Bardzo proszę o analizę logów - sprawia wrażenie mulącego


soltmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dopiero zaczynam przygodę z diagnostyką, niedawno zakupiłem kabelek i z pomocą kolegi zlogowałem swojego AFNa (mam nadzieję,że poprawnie).

Ostatnio sporo w układzie zasilania było robione - wymiana końcówek wtrysków (Boshowskie), nowa turbosprężarka (4max ze sklepu, nieregenerowana). Kiedy odebrałem autko od mechanika, nie wierzyłem, że ten motor może się tak pięknie zbierać :) samochodzik miał ducha, jazda sprawiała olbrzymią frajdę. Niestety po kilku dniach troszkę osłabł - jest sporo lepiej niż przed naprawami (wtedy autko co chwile wchodziło w tryb awaryjny, wtryski lały, połamane łopatki w turbo...), ale mam wrażenie, że potrafi dużo więcej... Dlatego prosiłbym o ocenę logów, być może niewielkim kosztem uda się przywrócić życie mojej a4 :) Będębardzo wdzięczny za każdą pomoc, pozdrawiam i dziękuje :)

VAG nie wykazał żadnych błędów silnika, więc nie zamieszczam loga z tą informacją.

logi statyczne:

logistatyczne.jpg

logi basic settings:

logibasicsettings.jpg

logi dynamiczne:

logidynamiczne.jpg[br]Dopisany: 22 Sierpień 2011, 23:23_________________________________________________żeby zdjęcia były wyraźniejsze, trzeba kliknąć na nie prawym przyciskiem i otworzyć w nowym oknie/zakładce (przynajmniej w mojej przeglądarce) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mozilli kopiujesz adres obrazka i w nowym oknie jest ok

Logi dynamiczne robi się do 4200obr :shocked: wyższe obroty są zbędne

Statyczny kąt wtrysku ustaw 49-54 http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t10913.0.html;highlight=k%C4%85ta+wtrysku

Wyczyść kolektor ssący, najlepiej po odkręceniu wypalić go ropą w środku, potem nową uszczelkę trzeba

W przepływce umyj same siateczki te na końcach rury, układu w środku nie ruszaj bo on delikatny i możesz popsuć

Wymień filtr powietrza jak dawno był nie wymieniany

Poszukaj spocenia na rurach od filtra powietrza-turbo-ic-na kolektorze ssącym kończąc, miejsce spocone olejem to nie szczelność do zlikwidowania, poza wysoka temp w dolocie nie masz nic poważnego, a to co wymieniłem to wskazane jest zrobić no ale nie jest konieczne bo w tych logach fura zbiera się ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemik, pod spodem dopisałem,że trzeba otworzyć obrazki w nowym oknie i wtedy są czytelne :)

ciahciah, dzięki wielkie za odpowiedź, gdzieś na forum wyczytałem,żeby logować do odcięcia, więc robiłem do ~4700rpm :)

Sam wolę nie grzebać w autku, bo jestem zbyt zielony, żeby czegoś nie popsuć, ale na pewno przekażę Twoje wskazówki komu trzeba :) mam tylko pytanie w związku z czyszczeniem przepływki - mam w garażu nowy przepływomierz Boscha - czy uważasz, że jest sens go wsadzać? Czy po prostu wyczyścić boki tego, który mam, a ten nowy sprzedać? Jeśli jest szansa,że coś się poprawi, to może bym wsadził nowy, ale jeśli odczyty tego zamontowanego są w porządku, to zawsze byłbym te 200zł do przodu ;)[br]Dopisany: 23 Sierpień 2011, 14:05_________________________________________________powiedz mi jeszcze tylko, co masz na myśli pisząc o wysokiej temperaturze w dolocie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rozgrzebuj przy aucie. A juz na pewno nie dotykaj przeplywomierza. Pracuje prawidlowo.

Szkoda kasy na takie rzeczy.

Mozna podregulowac statyczny kąt wtrysku... ale to kosmetyka.

Wysoka temperatura w dolocie to norma przy logowaniu w tych warunkach pogodowych. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie z tą pogodą jest tak, że przy 10 stopniach na dworze autko zbiera sięw miare ok, natomiast powyżej 25 stopni robi się z niego diesel wolnossący albo i gorzej... wiem, że generalnie jest taka zależność, ale czy powinno być aż tak, że podczas upału muszę ruszać z prawego pasa, żeby nie blokować ruchu na lewym? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemik naucz się oceniać stan przepływki i drożność dolotu na podstawie 003 basic setting...

przepływke nową jeszcze potrzymaj, żeby "nie rozgrzebywać auta" zacznij od sprawdzenia czy dolot szczelny bo jak znajdziesz spocone łączenie na rurach to je zlikwiduj i potem zrób ponownie loga dynamicznego 008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemik naucz się oceniać stan przepływki i drożność dolotu na podstawie 003 basic setting...

wow, jestem pod wrazeniem.... postaram sie troche podciagnąc :)

Cokolwiek bedzie robione przy dolocie, przeplywomierzu, kolektorach itp - bedzie stratą czasu i pieniędzy.

Decyzja należy do wlasciciela. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha, Panowie, spokojnie :) w przyszłym tygodniu oddaję autko do mechanika na dłużej - wymiana rozrządu, hamulce itd, więc przekażę mu Wasze spostrzeżenia i zobaczymy, co z tego wyniknie :) z moich laickich spostrzeżeń wynika jedynie, że po odebraniu autka (wtedy, kiedy jeździł pięknie) turbosprężarka inaczej się "odzywała" - mam wrażenie, że mocniej świszczała - teraz właściwie ciężko ją usłyszeć spod maski. Czy tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze po czyszczeniu czy wymianie turbo jest więcej mocy a po kilkuset km auto trochę traci wigoru, to jest normalne, tubo im ciszej działa tym lepiej, tym dłużej podziała, twoje turbo pracuje prawidłowo, jest jeszcze coś takiego jak subiektywne odczucia, teraz przyzwyczaiłeś się do tej żwawości i wydaje ci się że jest gorzej a w rzeczywistości auto zbiera się tak samo pięknie jak po odebraniu od mechanika, może czas pomyśleć o czipie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tego, że po wymianie turbo jest lepiej na początku, nie wiedziałem :) w takim razie, skoro mówicie, że wszystko jest w normie, to chyba dam sobie spokój i niech jest, jak jest...

o czipie myślałem, ale nie wiem, czy to dobry pomysł - autkiem przejeżdżę jeszcze ten sezon a potem mam nadzieję będe zmieniał na coś nowszego :) druga sprawa, to czy nie za stary ten motor na czipowanie? Kupowałem w zeszłym roku z wątpliwym przebiegiem 185 000 (99 rok), teraz ma licznikowe 255kkm najechane - czytałem wiele opinii, że czipowanie aut z dużym przebiegiem może sięźle skończyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...