jasam Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Nie znalazłem dokładnego opisu więc postanowiłem opisać co i jak robiłem u siebie. Jeśli ktoś ma coś sensownego do dodania to proszę o wpisy. - odłączyłem pompę wtryskową na kostkach - wykręciłem wszystkie świece - pomiar robiłem na zimnym silniku - kręciłem rozrusznikiem do czasu gdy ciśnienie już nie rosło - przeważnie 8-9 ruchów tłoka Nie robiłem próby olejowej bo ciśnienie mam równe i całkiem niezłe jak na zimnym silniku. Podobno na rozgrzanym - w wyniku rozszerzalności termicznej metalu oraz lepszemu smarowaniu kompresja będzie lepsza wyniki otrzymałem następujące: - 1 cylinder - 28 bar - 2 cylinder - 27 bar - 3 cylinder - 27 bar - 4 cylinder - 28 bar
damian81Z Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 wynik bardzo dobry (25-31), dopuszczalne roznice miedzy cylindrami to max 5bar(diesel),a minimalne to 19bar, jedynie co to pomiar powinno robic sie na cieplym silniku nie na goracym ale cieplym
jasam Opublikowano 4 Września 2011 Autor Opublikowano 4 Września 2011 co do silnika ciepłego to powiem tak, widziałem różne opisy (jedni grzeją inni nie) jednak tam gdzie jest że silnik ma być rozgrzany, to podają temp 80-90st wiec sam nie wiem
damian81Z Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 tyle to za duzo mozna swiece z gwintem wykrecic,tak zeby filter oleju był ciepły w dłoni
Dev Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 zawsze sprawdza sie na zimny silnik nie ma wówczas oleju który uszczelnia mozna jeszcze po takiej "suchej" próbie wlac 10ml oleju i sprawdzic jeszcze raz jak silnik jest szczelny wartosci nie powinny wzrastac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się