Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pomiar kompresji / ciśnienia sprężania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znalazłem dokładnego opisu więc postanowiłem opisać co i jak robiłem u siebie. Jeśli ktoś ma coś sensownego do dodania to proszę o wpisy.

- odłączyłem pompę wtryskową na kostkach

- wykręciłem wszystkie świece

- pomiar robiłem na zimnym silniku

- kręciłem rozrusznikiem do czasu gdy ciśnienie już nie rosło - przeważnie 8-9 ruchów tłoka

Nie robiłem próby olejowej bo ciśnienie mam równe i całkiem niezłe jak na zimnym silniku.

Podobno na rozgrzanym - w wyniku rozszerzalności termicznej metalu oraz lepszemu smarowaniu kompresja będzie lepsza :mysli:

wyniki otrzymałem następujące:

- 1 cylinder - 28 bar

- 2 cylinder - 27 bar

- 3 cylinder - 27 bar

- 4 cylinder - 28 bar

DSC00270.JPGDSC00271.JPG

DSC00272.JPGDSC00273.JPG

Opublikowano

wynik bardzo dobry (25-31), dopuszczalne roznice miedzy cylindrami to max 5bar(diesel),a minimalne to 19bar, jedynie co to pomiar powinno robic sie na cieplym silniku nie na goracym ale cieplym

Opublikowano

co do silnika ciepłego to powiem tak, widziałem różne opisy (jedni grzeją inni nie)

jednak tam gdzie jest że silnik ma być rozgrzany, to podają temp 80-90st wiec sam nie wiem :mysli:

Opublikowano

tyle to za duzo mozna swiece z gwintem wykrecic,tak zeby filter oleju był ciepły w dłoni

Opublikowano

zawsze sprawdza sie na zimny silnik

nie ma wówczas oleju który uszczelnia

mozna jeszcze po takiej "suchej" próbie wlac 10ml oleju i sprawdzic jeszcze raz

jak silnik jest szczelny wartosci nie powinny wzrastac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...