tommy-cichy Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Witam, w moim nowym nabytku mam piękne 18 calowe felgi S-line, jednak założone są tam fabryczne oponki 235/40. Chcę zmienić te opony na trochę węższe i o większym profilu, gdyż te są mi za twarde. Audi ma zawieszenie S-line o oznaczeniu 1BV i jest strasznie twardo jak na Polskie warunki. Mam na oku oponki o rozmiarze 215/55 i stąd moje pytanie czy podejdą na te felgi takie opony, oznaczenie moich felg:8J*18 ET43 . Według niemieckiego TUV na te felgi mogę założyć oponki od 205 do 245. Boję się jednak czy profil 55 nie będzie za wysoki i nie będzie tarł o nadkola jak siądzie 5 ludzi. Prosiłbym o wasze opinie na ten temat.
pioteros Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 profil 55 na 18stkach? to nie jest dobry pomysl, to jest rozmiar raczej dla SUVow, czy bedzie tarło... nie wiem czy w ogóle uda ci się zamontować takie koło w aucie
MAGIC87 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 kupowac 18 dla profilu 55 rozbój w biały dzien... 225/40 albo 235/40
miron78 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 ten rozmiar wykracza po za widełki rozmiarów audi - zakładając taką oponę zmieniasz średnicę całego koła i to o dość sporo
tommy-cichy Opublikowano 16 Września 2011 Autor Opublikowano 16 Września 2011 No właśnie chodzi o to że są strasznie szerokie i chciałbym zmienić na 215 i zwiększyć profil bo jadąc nim czuje się jakbym jechał bryczką z koniem a nie komfortowym Audi. Szwagier w swojej B7 też ma zawieszenie 1BV tylko że koła 17" i 225/55 i zupłnie inaczej to tłumi niż mój profil 40 Myślałem że jak założę wąską oponę o wyższym profilu na tak szeroką fele to jakoś się ta opona rozejdzie i nie będzie taka wysoka. Czyli skoro tak uważacie że nie warto próbować to będę musiał na wiosnę pomyśleć o jakichś 17" i profilu 55.
miron78 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 to powiedz szwagrowi że ma z tyłka rozmiar kół na aucie bo takich nie powinno sie zakładać do B7 - zrobił dokładnie to o co Ty pytasz - czyli znacznie zmienił średnicę koła od tego co zaleca audi[br]Dopisany: 16 Wrzesień 2011, 13:56_________________________________________________nie wiem jak tak ludzie mogą robić i kto im w tym doradza. Ciekawe czy olej wlewa mineralny czy taki jaki zaleca producent
tommy-cichy Opublikowano 16 Września 2011 Autor Opublikowano 16 Września 2011 Miron78 a w czym to przeszkadza oprócz tego że o parę na godzinę będzie mu okłamywał licznik? Nic mu nie obciera więc w czym problem? Nie każdy z nas jest taki jak połowa wieś tuningowców, że obojętnie czy słychać go w następnej wsi czy coś trzaska ale ważne że wygląda. Zależy mi na tym żeby w miarę fajnie wyglądało a i komfort jazdy był dobry.
miron78 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Tomku rozumiem Cię - ale jeżeli masz to zrobić prawidłowo to po prostu zmień kółka na 205/55/16 i będzie GIT
tommy-cichy Opublikowano 16 Września 2011 Autor Opublikowano 16 Września 2011 Nie mówiąc już o zawieszeniu, na profilu 40 po naszych drogach wymiany zawieszenia nie będą należeć do rzadkości.
miron78 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 i z drugiej strony po coś te normy są
tommy-cichy Opublikowano 16 Września 2011 Autor Opublikowano 16 Września 2011 Miron po prostu chodzi mi o to żeby nie popadać w skrajność. Tak jak maniacy marki BMW: "BMW i gaz boże toż to grzech" . Pytałem o rade czy będzie to tarło, czy w ogóle jest możliwość założenia takich oponek. A że licznik będzie okłamywał, nie dbam o to bo i tak już okłamuje na fabrycznych laćkach. [br]Dopisany: 16 Wrzesień 2011, 14:15_________________________________________________Sporo się naszukałem mojej niuni żeby trafić taki egzemplarz. Felgi 18" wyglądają niesamowicie w tym aucie, ale chciałbym oszczędzić sobie tego żeby za rok każdy plastik we wnętrzu trzeszczał jak we fiacie a na teraźniejszych oponkach mam to jak w banku.
aju Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Sporo się naszukałem mojej niuni żeby trafić taki egzemplarz. Felgi 18" wyglądają niesamowicie w tym aucie, ale chciałbym oszczędzić sobie tego żeby za rok każdy plastik we wnętrzu trzeszczał jak we fiacie a na teraźniejszych oponkach mam to jak w banku. lubię czytać takie bzdury, to jak dobra komedia tyle że czytana
miron78 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 tommy - z kółkami zrobisz jak zechcesz ja w B6 śmigałem na alu 18 w B7 śmigałem na 19 teraz śmigam na 20 nigdy nic w zawieszeniu nie wymieniałem w żadnym z A4 i nigdy żaden plasticzek mi nie zapiszczał moje zdanie jest takie albo 18 i nie martwię się o plastiki czy komfort ( który wcale nie jest taki zły ) albo 16 i mam w nosie wszystko a komfort na najwyższym poziomie
tommy-cichy Opublikowano 16 Września 2011 Autor Opublikowano 16 Września 2011 Arek bez obrazy ale dzięki takim jak ty lepiej doświadczyć na własnych błędach niż pytać czy ktoś już przerabiał taki problem. Twoja wypowiedź żenada- pytałem o coś a ty mi tu z takim hasłem. Widać że typowi maniacy BMW są i na naszych forach. Temat uważam za zamknięty.
aju Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Widać że typowi maniacy BMW są i na naszych forach no widać po TOBIE skoro gadasz o BMW.... Po prostu gadasz głupoty o rozmiarze kół i komforcie, o plastikach nie wspomnę ja w B6 śmigałem na alu 18w B7 śmigałem na 19 teraz śmigam na 20 nigdy nic w zawieszeniu nie wymieniałem w żadnym z A4 i nigdy żaden plasticzek mi nie zapiszczał czytałeś? A Ty gadasz o tym że plastiki będą Ci hałasować... dlaczego zawsze najwięcej hałasu robią ludzie którzy uważają że 17-19 cali to duże koło.... masakra. Pozdrawiam
tommy-cichy Opublikowano 16 Września 2011 Autor Opublikowano 16 Września 2011 Po co ty w ogóle wypisujesz swoje teorie? Czy ja pytałem w temacie: Jak uważacie czy koła 18" cali to duże koła? Pytałem czy opona o rozmiarze 215/55 podejdzie na podaną wyżej felgę i czy nie będzie tarła. Każdy jeździ czym lubi, ja po prostu lubię jak auto ma komfortowe zawieszenie a przy tym fajnie wygląda, dlatego chciałem pogodzić te 2 cechy.
aju Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 ma komfortowe zawieszenie a przy tym fajnie wygląda, dlatego chciałem pogodzić te 2 cechy. no na profilu 55 to 18 na pewno nie będzie dobrze wyglądało Poza tym profil 40 na 18 w b6 to pełen komfort, jeśli dla Ciebie nie jest to komfort to chyba musisz zejść na 205/55/16 Czy będzie przycierać opona którą chcesz zamontować, myślę że tak... poza tym są pewne kalkulatory i zobacz jak zmienisz średnicę koła
pioteros Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 przeciez to auto na profilu 55 i felgach 18 bedzie wygladalo jak... maluch przerobiony na monster truck, takie kolo jest olbrzymie, a sam rozmiar felgi to nie wszystko, felga ladnie wyglada tylko w polaczeniu z niskim profilem oponki, nawet jakbys upchal to kolo pod samochod to przekonasz sie ze te twoje felgi straca caly swoj urok
uciniak Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Sprzedaj te koła kup 16'' i będzie ok a przy okazji parę groszy w kieszeni.Niestety masz niekomfortowe zawieszenie s-line .Ja u siebie jak zmieniam 225/40/18''letnie na zimowe 205/55/16'' to jakiejś olbrzymiej różnicy nie odczuwam , mam springi eibacha -30 i jest naprawdę twardo.Nie wiem jak eibach -30 ma się do zawieszenia 1bv. A tak przy okazji różnica między rozmiarem 225/40/18 a 215/55/18 to jest prawie 6cm i moim zdaniem takich kół to nawet za pomocą siekiery nie upchniesz .
marcin_o23 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 zrób jak radzą ci koledzy, kup sobie 16, bo nawet na 17 będziesz narzekał że niby twardo , bo te gumy co chcesz tam wcisnąć to
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się