Lishoo Opublikowano 17 Października 2011 Autor Opublikowano 17 Października 2011 podczas rozruchu dawka paliwa jest duża wiec rozruch to co innego a praca na biegu jałowym też co innego jak na zimnym silniku nie drży a na ciepłym drży no to faktycznie może pompa słaba, no bo jak pompa się rozgrzeje to ciśnienie w sekcji tłoczącej robi się słabsze niestety nie, na zimnym jest gorzej niż na dogrzanym, co do dawki rozruchowej to racja że jest dużo większa, w każdym razie zaraz po odpaleniu na około 1-2s jest ok, to znaczy silnik pracuje równo i drgan nie ma, po tym czasie zaczynają się drgania i dopóki nie doda się trochę gazu to drgania nie znikają. zupelnie zapomnialem, dopisac przyczyna moze byc zuzyty walek rozrzadu, trzeba obejrzec powierzchnie krzywek i pomierzyc wysokosc wzniosow. Ostatnio jak zaglądaliśmy na wałek rozrządu (było to zanim pojawiły się drgania) to wałek wyglądał praktycznie jak nówka, żadnych przebarwien, zarysowan, uszczerbien itp. po prostu wyglądał jakby był nowy nie mierzyliśmy wniosów ani nic, później jednak auto było oddane do mechanika, który wymieniał simering na wałku rozrządu bo trochę przeciekał, po wymianie nie zaglądaliśmy pod klawiaturę, może faktycznie mechanik coś źle zamocował wałek albo coś? ale drgania pojawiły się dużo później po tej wymianie. ja od siebie dodam ze tloczek w pompie moze byc przytarty tzn.nie porusza sie plynnie i stad moga byc drgania,ja bym sprobowal zmienic dawke na nastawniku na min ile sie da,i wtedy sprawdzic Też zastanawiałem się czy coś takiego nie ma miejsca, po wyciągnięciu zaworku n108 był na nim taki rdzawy nalot, po ściągnięciu nastawnika, na tym wałku co jest otworek na palec nastawnika, po prawej jego stronie też taki rdzawy nalot jest, może gdzieś w pompie coś przyrdzewiało i faktycznie nie porusza się płynnie, a po dodaniu gazu ciśnienie w pompie odblokowuje ten element? Co do dawki to ustawialiśmy ją bliską 0,5mg w grupie 001 i w granicach 15mg i praktycznie bez różnicy jeżeli chodzi o drgania. PS.Po co kto podwyzszyl obroty? i te dziwnie male napiecie na nastawniku 1,1v nie bardzo rozumiem pytanie, jeżeli chodzi o obroty jałowe 945obr/min to takie powinny być gdyż silnik ułożony jest poprzecznie i powinny być od 900-960 czy jakoś tak. A EGR jest sprawny ? nie jest sprawny jest całkowicie usunięty od dawien dawna nie udało mi się niestety w ten weekend nagrać tych drgan z powodu braku czasu, ale w następny na 100% nagram. Aha w ogóle to sam silnik pracuje bardzo równo, nie jest to tak jakby nie palił jeden gar czy coś, po odgłosie też wszystko jest ok, chodzi cichutko i raczej miękko, tylko mam takie dziwne wrażenie jakby chodził calutki czas na przyśpieszonym zapołonie czy coś, ale to pewnie takie widzimisię
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się