Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Dump sterownika


chesterman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy mozliwe jest wykonanie kopii zapasowej (backup) mojego sterownika?

O co mi chodzi. Mam teraz sterownik, który byl grzebany, ma wylaczone immo i brak dostepu do ECU przez VAG - ale auto chodzi ladnie wszystko ok.

Chcialbym sprobowac wgrac nowy software, ale czy jest mozliwosc ze po wgraniu jak cos bedzie nie dzialac to moge wrocic do tego co mialem na poczatku - moj backup ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowisz, ze mozna to zrobic. Czy jest to prosta czynnosc?

co masz na mysli "lutowac" ? mozesz to rozwinac ? chodzi Ci o emulator immo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sterowniku z twojego rocznika nie przejdzie lutowanie kości immo. Jeżeli chcesz mieć immo a masz uwalony sterownik/kość to zapraszam na PW- mam 2 do twojego rocznika. Jeżeli ktoś wyłącza immo nie robi tego dla hecy albo uwalony black box albo ecu ; pętla ; brak pastylki lub cokolwiek inne posprawdzaj czy wszystko masz. Sprawdz co wywala vag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Vag wywala blad 16989 - pamiec ROM sterownika silnika uszkodzona

2) Co to jest black box ?

3) Pastylki w kluczykach mam, widze ze petla jest.

4) Elektryk mi powiedzial, ze sterownik mam sprawny ale zostal wpisany w niego program, ktory jest uszkodzony (cos mowil o jakiejs sumie kontrolnej) dlatego nie ma dostepu do ECU przez VAGa. Dodatkowo rzekl ze nie wie ile ta zabawa bedzie kosztowac. bo jak wgra dobry soft z wlaczonym immo to moze nie dzialac a on nie ma kodu mojego immo i moze byc d*pa. rozumiem ze kluczyki maja swoj kod zapisany. ale czy majac kluczyki nie mozna ich przeprogramowac na nowy kod zupelnie inny ? nierozumiem goscia.. czuje ze chca mnie ostro naciagnac.

czy jest mozliwe ze mam ten emulator immo po tych objawach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie, ja rowniez nie mogłem połaczyc sie z ECU dokladnie z silnikiem.. poniewaz, do podlaczenia do silnika potrzebne jest immo. U mnie byla zastosowana petla, ale dla wprawionego elektryka, ktory ma schematy podlaczenia lini diagnostycznej zrobil ze jest i petla i polaczenie z VAG-iem do ECU --> silnik. U mnie petla jest zastosowana poniewaz siedzi inna kosc (virus). Mysle ze w ADR moze byc podobnie.. ADR-a mysle ze rowniez mozna cos tam podkrecac, nie patrzac tu na aspekt oplacalnosci czy wielkich przyrostów mocy. Poszukaj innego elektryka ktory rowniez zna sie na takich przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki poszukam innego elektryka niech obada temat. tam gwarantuja ze zrobia wszystko cacy, ale drooogo. a co to ten black box ?

czy to jest mozliwe w moim przypadku ze ten soft jest uszkodzony dlatego nie mam dostepu przez vaga do silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

black box to sterownik immo pod zegarami. Softu nie da się uszkodzić. Można uszkodzić nośnik. Wolnossaka nikt nie chipuje więc uwalenie przy przewalaniu mapy odpada. Podłuż inne ECU zaadoptuj immo i będziesz miał pogląd co jest uwalone. Podaj mi swój nr ECU. u mnie palę leży może coś się podpasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtrudniej poprawiać cudze błędy, więc jak ktoś coś faktycznie pokombinował z immo to troochę zabawy( i/lub kasy) z tym może być związane.

A skąd wiesz że masz masz wyłączone immo ?

Może pomoże Ci to co u mnie:

U mnie jest tak, że nie połączę się z ECU jak linia K jest wpięta na radio( concert I) .Radio działa O.K. ale wprowadza

jakieś zakłócenia na linię K i uniemożliwia połączenie z ECU. Z samym radiem też VAG się nie łączy .

Dlatego K odłączyłem od radia na stałe i wszystko VAG-im mogę diagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche odgrzeje kotleta - nie mialem czasu.

@motor144

nie mam VAG'a w domu, jak bylem ostatnio u mechanika to mi powiedzial o tym, ze nie mozna sie polaczyc do ECU -radia nie sprawdzalismy szczerze mowiac.

Hipoteze, ze mam wylaczone immo uslyszalem od elektryka. powiedzial ze moze wgrac nowy soft do komputera ale wiaze sie to z tym ze nie mamy wzorca kodowania immo i kluczyki nie beda wspolgraly z autem.

@szczuraz

dzieki za wyjasnienie pojecia blackbox :) paradoksalnie u mnie jest biala obudowa sterownika immo :D

musialbym dostac sie do komputera a z otworzeniem tej obudowy to widze ze bedzie troche klopot (duzo elementow przy szybie do zdemontowania),takze nie wiem kiedy znajde czas na to.

ostatnio zdjalem obudowe pod kiera i na pierwszy rzut oka wszystko jest - immo podpiete, pastylki w kluczykach rowniez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zagladałes do tego bialego pudeleczka ? U mnie pudełeczko bylo ale w srodku zastosowana petla :P ( plytka z polutowanymi kabelkami ) A zdjecie pokrywy ECU jest banalnie proste jesli ma sie podstawowe klucze. Klucz 8, i jest ich chyba tam z 6, nic nie musisz demontowac ( zalezy jakie masz klucze ) Najtrudniej w tej czynnosci to wykrecenie z tylu pod podszybiem srubki, ale majac klucz z grzechotka :decayed: praca wydaje sie banalna.

Musisz znalesc kto bedzie umial/mial schematy podlaczenia lini K (czy jakos tak) Wszystko da sie zrobic, tylko trzeba miec kumatego do tego. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...