Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[C4 AEL] Bardzo mocno parujące szyby


wojciech007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kiedy kupiłem auto (listopad 2007) nie mogę pozbyć się problemu parujących szyb, jest to auto z klimatronikiem. Problem jest na tyle poważny, że jak jadę w trasie to mam tylko wielkość 2CD niezaparowanej szyby przedniej i bocznych i to przy włączonym nadmuchu na szybę (inne opcje też nic nie zmieniają).

Klimatyzacja nie działa, bo sprzęgło uszkodzone, ale to chyba mało istotne.

Wymieniłem filtr przeciwpyłkowy i dalej to samo.

Wysuszyłem autko więc wilgoci nie ma i to nie pomogło.

Płynu w chłodnicy trochę ubywalo, ale wsypałem do układu uszczelniacz i już jest OK.

I tutaj moje pytanie:

Czy wie ktoś może gdzie są w tym modelu otwory wentylacyjne?

Jak sprawdzić czy działa opcja włączania i wyłączania obiegu zamkniętego (jak przełączam to jakiś dźwięk słychać, tak jakby jakiś przekaźnik cykał)?

A może ma ktoś jeszcze jakis pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzacja nie działa, bo sprzęgło uszkodzone, ale to chyba mało istotne.

to bardzo istotne :wink4:

ps.moze faktycznie masz zawieszona klapke i masz wciaz obieg zamkniety i dlatego paruje... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps.moze faktycznie masz zawieszona klapke i masz wciaz obieg zamkniety i dlatego paruje...

Do tego to już sam doszedłem i dlatego pytam jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to do czego?

kodami klimatronica mozna sprawdzic bledy i wieszajace sie klapy

A to do czego?

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,13920.0.html

to poczytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz napisać jak sprawdzić tymi kodami recyrkulację?

Tak czytam czytam i nie mogę zrozumieć, wiem jak włączyć "Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c.", ale co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz napisać jak sprawdzić tymi kodami recyrkulację?

Tak czytam czytam i nie mogę zrozumieć, wiem jak włączyć "Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c.", ale co dalej?

to, że znowu naciskasz przycisk recyrkulacji i wyskakują błędy jeśli są

jak nie ma to wyswietla się .0 , a jak są to odczytujesz co oznaczają z podanej przez kolegę Hugo listy i wiesz co ją boli. Poniał?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniał. Ide do autka sprawdzić błędy.

Sprawdzałem te kody klimatronika i dla bloku 1c dostałem takie błędy:

03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1

18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne

29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie

Z tego wynika chyba, że włączanie i wyłączanie obiegu zamkniętego działa prawidłowo.

Nie rozumiem tylko jednego w tym opisie Hugo. Napisał tak:

Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu

Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.

Część warunkowa

a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury

b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)

c1 Zamknięty zawór ogrzewania

d1 Przewody dwukierunkowe

e1 Kompresor klimatyzacji ON

f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON

a2 Klapa przepływu powietrza otwarta

b2 Klapa przepływu powietrza otwarta

c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta

d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"

e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"

f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"

a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"

b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”

c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"

d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"

e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"

f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"

g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)

Jak to sprawdzić? Jak wziałem blok 53 to nie wyświetliło mi się 888 tylko jakieś "krzaczki", ale to chyba nieistotne w tym wątku i do tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no to nie to, błąd ten oznacza, że czasami do dmuchawy nie dochodzi prąd (napięcie).

wiesz, równie dobrze może oznaczać, że sporadycznie napięcie jest,

nie kłocę się bo nie wiem, ale ty jesteś pewny? ja nie, dlatego napisałem chyba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj trafiłem na Twoje pytanie o zaparowane szyby. masz zapchany filtr pyłkowy

Wymieniłem filtr przeciwpyłkowy i dalej to samo.

chyba trafiłeś w sedno :thumbdown:

nie szkodzi, może kolega z problemem rozwiązał go i podzieli się z użytkownikami co było przyczyną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne

chyba ten błąd jest przyczyną twojego problemu z rosieniem szyb, ale poczekajmy na wypowiedzi mądrzejszych :)

Nie iwem jak u CIEBIE.. ale u mnie pomogła wmymiana filtra przeciwpyłkowego.. odnośnie błędu 18.3 - to u mnie skończyło się tragicznie - dmuchawa dokończyła swojego żywota (kumutator silnika dmuchawy się po prosty wytarł - najpierw słabo dmuchać zaczęło - a teraz całkiem wysiadł - mamy lato a ja jestem za granicą - i teraz pozostaje mi aso - jutro tam jade).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...