Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Za dużo oleju a turbina...

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie. Jak już pisałem jestem zupełnie "zielony" więc proszę o wyrozumiałość... :)

Wymieniałem olej silnikowy i pupasy przelali mi co nieco za dużo (w cholere za dużo, chyba pijani byli :( ). W tym samym czasie (może to zbieg okoliczności) zaczęło mi się "pocić" turbo - dokładnie przewód od spodu (musiałem wleżć do kanału żeby mechanik mi to pokazał).

Pytanie: Czy "przelanie" może mieć coś wspólnego z tym "poceniem" czy po prostu zbieg okoliczności i nie ma nic wspólnego a "tylko" turbinka do roboty? ;(

Dodam, że nie zauważyłem ubytku oleju.

Jeśli moje pytanie wydaje Ci się idiotyczne to proszę przeczytać pierwszą linijkę tego postu. :)

Modyfikacja 1:

Przelano ok 1,5 cm ponad stan maxymalny z bagnetu (czy to jest w cholere? bo dla mnie tak :) ).

Teraz stan ok (wypłynęło siemeringiem :(, ale rura upaćkana i nie wiem czy dalej "smarka" :-).

Modyfikacja 2: Zamknięcie tematu z mojej strony.

Mija właśnie 2 miesiące od powstania problemu. Problem samoistnie znikł! No nie do końca samoistnie bo wlałem 2 uszczelniacze

do silnika (za namową mechanika). Mogło to być spowodowane wymianą oleju - nowy olej wypłukał stary (słowa mechanika).

Wywaliło nadmiar oleju (bardzo powolny ubytek, tak, że przez dłuższy czas wogóle go nie zauważałem) wszystkimi możliwymi

miejscami i się uspokoiło (siemering, turbina ...). Stan oleju utrzymuje się na prawidłowym poziomie od 1,5 miesiąca (2000 km).

Po umyciu turbiny zmywaczem do hamulców (nikt nie wymyślił chyba bardziej smaro/olejożernego środka :) ) wszystko czyste!

zero wycieku!

Tak więc (nie chcąc wyciągać zbyt daleko idących wniosków) widzę, że jednak poziom i typ oleju może mieć wpływ na

"pocenie się" turbiny.

Opublikowano
w cholere za dużo

tzn. ile ?

czy to znaczy do pełna po korek :polew: