Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Dogrzanie silnika


Mariusz96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem teraz zrobiło się zimno już i mam problem z dogrzaniem silnika. Jadac teraz rano do pracy to silnik mi osiąga 90stopni po Okolo 25km jak przysłonilem chlodnice to okolo 12km .Czemu tak się dzieje co muszę wymienić i jak Panowie sprawdzic termostat ?dodam że włączając ocenach nadmuch to już całkiem ma ciężko osiągnąć . . . proszę o rady i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat ewidentnie do wymiany :hi:

co do sprawdzenia;

uruchom zimny silnik najlepiej po nocy i po sprawdzaj przewód dolny od chłodnicy. na początku powinien być zimny (tak jak i górny) w momencie kiedy termostat zacznie się otwierać to zaczną się ogrzewać. Termostat powinien się otwierać przy około 86 stopniach (zależy od producenta).

lub wymontować termostat, włożyć go do garnka z wodą i ogrzewać, zmierzyć temp. przy której zacznie się otwierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura otwierania termostatu w przypadku ADRa to dokladnie 87 stopni. Mój z rana łapie "90" po max 3km przy dzisiejszych temperaturach, a noc stoi na polu. Tak jak pisal kolega wyżej, można zrobić mu próbę w garnku z gorącą wodą, ale chyba bez sensu się w to bawić - 29,90PLN termostat VERNET na allegro. Zmieniłem dokładnie rok temu i ostatnim czasem sprawdzalem na VAGu temperature silnika i nadal trzyma równo 87. Polecam bez dwoch zdan ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki za zainteresowanie tematem jutro zamówie ten co kolega napisał wyżej Werneta i dam Odpowiedz co i jak.pozd.[br]Dopisany: 09 Październik 2011, 20:02_________________________________________________Witam ponownie. Wymieniłem termostat na WERNETA...dzis ale pojawił sie teraz problem z osiagnieciem temperatury...jak wskaznik wchodzi na 70 stopni to dolny przewód od chłodnicy jest zimny to chyba dobrze...tylko jest problem z tym że cieżko ma osiagnac te 90stopni co jest nie tak :Zapowietrzony: jest ale przeciesz one sie same odpowietrzaja...

Jeszcze jedna prośba do forumowiczów mógł by mi ktos pokaza[FOTO} jak idzie termostat w tym modelu silnika bo mi wypadł a złożyłem tak jak mi sie wydawało że bedzie dobrze POZD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat musisz wsadzić tak, żeby sprężyna wchodziła do pompy wody, czyli tą igiełką do dołu.

A ściągałeś (tzn. luzowałeś) ten przewód z dziurką (żeby dziurka nie była zakryta) co jest przy aku jak wlewałeś płyn? [br]Dopisany: 11 Październik 2011, 22:58_________________________________________________

v15_99_2002_1.jpg

w ten sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie luzowałem poprostu złożyłem skreciłem wlałem z 3litry płynu odpaliłem wciagnoł płyn trochę dolałem zakreciłem zborniczek i tyle...sory ale nie wiem o jaki przewód Ci chodzi z dziurka..ps ten od zbiorniczka wyrównawczego ten taki maly?

Dzieki za foto ....termostat dobrze włożyłem..Po wyciągnieciu wniosów z Twojej rady za co dzieki wielki..

Ogulnie z kad bede wiedział że samochód jest dobrze odpowietrzony?

Jeszcze jedno pytanie czy u Ciebie na nogi to powietrze leci intensywnie czy nie?bo u mnie prawie wcale. [br]Dopisany: 11 Październik 2011, 23:26_________________________________________________Witam.Własnie jestem w trakcie odpowietrzania układu że tak powiem...i zauważyłem że jak silnik łapie temperature(70c)to górny przewód jest twardy przy około 85c robi sie miekki ...jak osiagnie 90c to dolny przewód jest znacznie zimny...dopiero po jakims czasie robi sie cieply...samochód chodzi już 20min i teraz jest znacznie cieplejszy ale nie tak jak górny..Pytanie moje brzmi czy to jest dobrze czy żle?prosze o odpowiedz i rady bo mam wyjazd a niewiem czy jest z tym wszystko ok.pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dmucha aż miło :naughty:

sory ale nie wiem o jaki przewód Ci chodzi z dziurka..ps ten od zbiorniczka wyrównawczego ten taki maly?

To nie ten. Przy samym akumulatorze masz 2 węże gumowe. Chodzi o ten po lewej.

Co do wlewania płynu to robi się to tak:

1. Odkręcasz zbiorniczek wyrównawczy i podwieszasz go na jakimś sznurku(np. do zaczepu maski) tak żeby otwór wlewowy był podniesiony o około 10 cm od pozycji pierwotnej

2. Ściągasz trochę przewód (rurę), który jest po prawo od aku (są tam 2 koło siebie, chodzi o ten z lewej). Nie ściągasz całego, tylko do momentu, aż dziurka która jest od góry nie będzie zasłonięta tzn, będzie można wsadzić przez nią np. wykałaczkę :)

3. Przekręcasz pokrętło od ogrzewania na HOT, lub jak masz klimatronik to ustawiasz na HI

4. Wlewasz płyn do momentu, aż zacznie wypływać przez tamtą dziurkę w przewodzie. Powinno wejść około 6 litrów.

5. Wsuwasz przewód z dziurką na swoje miejsce i zbiorniczek też przykręcasz na swoje miejsce, wkręcasz korek od zbiorniczka.

6. Odpalasz samochód i czekasz aż osiągnie 90 stopni (możesz go przytrzymać na 2000 obrotów)

7. Gasisz i dolewasz płynu do poziomu MAX (uwaga przy odkręcaniu, bo gorące i można się poparzyć)

8. Koniec

Dolny wąż będzie łapał temperaturę dopiero po rozgrzaniu silnika do 90. Przy 87 stopniach termostat się otwiera i puszcza płyn przez chłodnice dolnym wężem. Temperatura na obu wężach moim zdaniem powinna być podobna.

Jak odpowietrzyłeś układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz...Juz czaje ktory to przewod .Jak odpowietrzylem?po skreceniu wszystkiego poprostu wlalem plyn okolo 4 litrów zakrecilem zbiorniczek rozgrzalem samochod do 90 stopni otworzyl sie termostat .Przed otwarciem zbiorniczka po osiagnieciu 90 stopni gorny przewod byl twardy bo zapowietrzony byl wiec jak samochod chodzil po woli go odkrecalem bo plyn pod cisnieniem wylatywal jak odkrecilem dolalem plynu zakrecilem. Zagrzalem go jeszcze raz.Niewiem czy to dobry sposob ale wiem ze troche taki wlasnej mysli.

Co moze byc ze nie dmucha na nogi? a co do termostatu to dolny przewod jest tak samo goracy jak gorny gdy sie otworzy termostat dobrze mysle?a co do odpowietrzenia dobrze ukladu to po czym to poznac? [br]Dopisany: 12 Październik 2011, 23:17_________________________________________________Dzis jechalem do grójca.jak dojechalem to otworzylem maske i moje zdziwienie gorny przewod twardy dolny lekko zimniejszy od gornego. Kurcze czemu twardy?

nie mam juz sily do tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem u siebie i mi też lekko dmucha na nogi ale jak dla mnie wystarczająco.

A jaką temperaturę miałeś w czasie jazdy do Grójca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 90c po około 9km. Ale dziś rano jadąc do dziewczyny to po Okolo 15km ale ciężko ma się nagrzac cos .dzis zrobilem probe i zapalilem silnik jak osiagnol 90stopni to dolny przewod wyrownal sie z gornym po okolo 15 min chodzenia silnika na wolnych obrotach czy tak ma być? ! !

Kurcze chyba zaprowadze samochod do mechanika nie mam sily do tego już naprawdę. Co do uszczelki to moim zdaniem by woda do gory wylatywala .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacze jutro kolego jak będę jechal i napisze . . . A jak powinien łapać po ilu km? a powiedz mi po ilu km u Ciebie Jest 90c? [br]Dopisany: 14 Październik 2011, 23:05_________________________________________________Co do czujnika niewiem jutro sprawdze bledy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy będziesz miał już rozgrzany silnik zsuń wąż odpowietrzający układ ( ale nie całkowicie :cool1: ) , czekaj aż poleci płyn :cool1:

A tak podsumowując , tyle razy było już na forum o tym , że termostat kupuje się tylko ORI w ASO :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem verneta bo kolega się wypowiadał że mu chodzi już rok teraz już wiem że te samochody chodzą tylko na ori termostatach. . . dobrze ZROBIE tak jutro.i dam znac co i jak.Jak to mówia Mądry polak po szkodzie.Dzięki za podpowiedz.Przewód odpowietrzajacy jest to lewy od nagrzewnicy ten z dziurka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90 łapie mi po kilku kilometrach, ok 3-4. Z tym, ze ogrzewanie wnętrza włączam dopiero jak wskazówka podniesie się troche ponad 60 stopni

Termostaty verneta zakladalem do wielu różnych aut i jeżdżą na prawdę juz dlugi czas trzymając swoje 90 stopni, nigdy mi się trefny nie zdarzył. U mnie też NIGDY nie było żadnych problemów, więc nie wiem o co Wam chodzi, a zrobiłem na nim już jakieś 25 tyś km.. Sprawdzałem na komputerze temperature cieczy chłodzącej i nadal caly czas jest 87 st, choć swoje już przejezdził..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi w jaki sposób odpowietrzyles i czy dolny przewód Jest gorący po otwarciu się go. bo u mnie nie Jest.Kurcze w tym tyg nie mam kiedy usiąść do niego bo pracuje.dzięki za zainteresowanie tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowietrzyłem przy wlewaniu płynu ściągając troche ten przewód przy aku. Jak u mnie się otworzy termostat to dolny przewód szybko się nagrzewa.

Może rzeczywiście jest coś nie tak z tym Twoim termostatem. A przy szybkiej jeździe temperatura nie spada?

U mnie jak miałem walnięty termostat to przy szybkiej jeździe temperatura spadała mi do 70 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...