Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Dogrzanie silnika


Mariusz96

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie za wcześnie ,jak kupiłem vahlera i zalałem go wrzątkiem co by się na darmo nie napracować to wogule się nie otworzył, już miałem jechać na reklamcaję ale podgrzałem trochę garnek na gazie i jak woda zaczęła lekko ,,chodzić'' to dopiero zaczął się otwierać, i okazał się dobry. Teraz mam 90stopni po max 3 kilometrach i trzyma wyśmienicie, polecam Ci wahlera wydasz trochę więcej bo 70 zł ale będziesz miał spokój. jak sie interesowałem termostatami to te varnety czy jak im tam to tak 50/50. pozdrawiam.

Jutro kupuje termostat teraz nie wiem jaki...jedni chwala verneta inni wahlera....i badz tu mądry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro kupuje termostat teraz nie wiem jaki...jedni chwala verneta inni wahlera....i badz tu mądry :)

Tylko i wyłącznie ORI , 95% Wahler'ów ( tych co niby mają otwierać się przy 87oC otwiera się przy 84oC ) ... milion razy już było na forum , że m.in. termostat kupujemy tylko i wyłącznie oryginalny w ASO

Dziś dzwoniłem do aso koszt Termostatu to 135zł plus wysyłka 18 zł...

Z tego co wiem w ASO kosztuje ~ 120 zł + oring ( 5 zł ) :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie powiem tylko wam tyle, że dolny wąż po otwarciu termostatu zawsze będzie chłodniejszy, ponieważ płyn przechodzi przez chłodnicę (chłodnicę jak sama nazwa wskazuje), żeby dolny był tak samo ciepły jak górny to musi chwilę potrwać aż nagrzeje się chłodnica, czasem nawet kilka minut. Co do problemu Mariusz96 to wszystko wskazuje na uszkodzony termostat.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek za Odpowiedz też już postanowiłem że kupie Termostat ori i będę mial spokoj bo mam już serdeczne dosyć tego samochodu.

Jadąc dziś do pracy 12 km to temperaturę mialem 70stopni było tak że nie rosła wogule a za chwilę jak głupia szła. . złapie trochę grosza i kupuje odrazu ori.

Narazie się martwie o coś innego bo po wymianie teraz oleju na castrola SLYCHAC mi coraz GORZEJ silnik tzn łancuch w głowicy.z dnia na dzien coraz GORZEJ i muszę w SOBOTE JECHAC do mechanika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie czytałem o castrolu, że to nie jest za dobry olej. Tu możesz coś nie coś poczytać, akurat o czystości silnika, ale gdzieś też czytałem, ze po zmianie silnik zaczął hałasować, n9ie tyle sam łańcuch jak szklanki http://www.racingforum.pl/Syf-w-silniku-jak-usunAeAe-odchamianie-18T-20V-AEB-t65273.html

Co do tej temperatury, napisałeś

Jadąc dziś do pracy 12 km to temperaturę mialem 70stopni było tak że nie rosła wogule a za chwilę jak głupia szła. . złapie trochę grosza i kupuje odrazu ori.
, dzieje się tak, że lata Ci ten wskaźnik, raz na 90 stopni, a za chwilę znów spada?

Jeśli tak to albo czujnik temperatury szwankuje, albo kabelek dobrze nie łączy. Najlepiej podepnij Vaga i sprawdź jaką masz temperaturę na vagu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Kupilem Termostat ori dziś jutro będę działał dam znac [br]Dopisany: 28 Październik 2011, 18:16_________________________________________________Termostat wymieniłem po Okolo 8km łapie te 90stopni tylko teraz Jest inny problem wskazówka stoi tak jeden milimetr przed 90stopni czy tak ma być koledzy Proszę pomóżcie bo ją mam już dość naprawdę Termostat ori dalem za niego 135zł.

Założyłem w ten sposób tzn sprężyna do bloku silnika czy tak ma isc? czy inaczej ? może jeszcze czujnik wymienić bo ta wskazówka ma tak że nie idzie i tak przez 5km a później rusza i idzie po woli. Proszę o rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, że nie stoi idealnie na środku to może być wina samego wskaźnika, ale ja bym się tym nie przejmował. Jak po ok. 5km zaczyna iść i potem trzyma równo (prawie równo) 90 stopni to jest wszystko ok. Ważne, żeby podczas jazdy temperatura nie spadała tylko, żeby trzymała się na te plus minus 90 stopni (odchyłka 1mm jest dozwolona).

Założyłem w ten sposób tzn sprężyna do bloku silnika czy tak ma isc?
tak ma iść.

Jaką temperaturę otwarcia miał termostat (jest na nim napisane)???

Ja dziś wymieniłem u brata na wahler-a, temperatura otwarcia to 87stopnji i też po ok. 5km zaczyna iść do góry i tak po następnych 2,5-3km łapie 90stopni i trzyma cały czas, nawet jadąc szybciej z prędkościami ponad 100km/h, wcześniej spadało nawet do 80 stopni.

Mariusz96 u Ciebie jest wszystko ok.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Odpowiedz.U mnie temperatura otwarcia Jest 87stopni.Ost jechałem Okolo 20km nawiem na siebie ogrzewanie na full i wiatrak też temperatura ani drgnela a wcześniej jak tak ZROBILEM na vernecie to Odrazu spadła więc teraz Jest ok Dziękuje za Odpowiedz pozdrawiam mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc dziś do pracy 12 km to temperaturę mialem 70stopni

Diesle wolno się nagrzewają. Ja jadę rano na krótkim odcinku dokładnie 10km. Benzyna (golf 1.8) dawała ciepłe powietrze w połowie, bus na dieslu pod sam koniec, teraz 1,9TDI ma 60stop na końcu. Uważam ze twoje nagrzewanie jest w normie diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc dziś do pracy 12 km to temperaturę mialem 70stopni

Diesle wolno się nagrzewają. Ja jadę rano na krótkim odcinku dokładnie 10km. Benzyna (golf 1.8) dawała ciepłe powietrze w połowie, bus na dieslu pod sam koniec, teraz 1,9TDI ma 60stop na końcu. Uważam ze twoje nagrzewanie jest w normie diesla.

Przecież Mariusz96 nie ma diesela. :cool1:

Mariusz96 gratuluje pozbycia się usterki po tylu mękach... :wink4:

Według mnie powinien nagrzewać się delikatnie szybciej, tak po 5 km (u mnie tak jest)

Być może miałeś rozkręcane zegary i dlatego wskazówka nie stoi równo. Zrób test zegarów vagiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZROBIE jutro ją mam już naprawdę dosyć tego Termostat już mi sie nawet śnił.Temperaturę 90stopni łapie mi do 8km nie mam zamiaru ingerowac w niego.zmieniałem już go tyle razy że mam dość.I WERNETA I JAKIS INNY BYŁO TAK ŻE ŁAPAŁ 90STOPNI PO 15KM A JAK WŁĄCZYŁYLEM nawiew na full i ogrzewanie na full to temp spadala teraz jeśt ok ZAŁOŹYLEM ORI ost sprawdziłem jechałem Okolo 30km wszystko na full temp nawiew temp nie spadła milimetr nawet więc nie mam już zamiaru się do niego dotykać.Temat uważam za zakończony.

Ale jeszcze sprawdze bledy jutro napisze może dlatego tak stoi przed 90 ten milimetr bo coś Jest albo z zegarami albo z czujnikiem jutro napisze. pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokladnie tylko jeszcze muszę powalczyć z wskazówka bo temperatura w środku ok że rękę muszę zabierać a dopiero się podnosi.[br]Dopisany: 31 Październik 2011, 12:18_________________________________________________Bylem sprawdzic bledy wyskoczyło mi blad czujnik G62 CZYLI TEN z tylu głowicy.Już Kupilem wieczorem zakładam dam wam zna.

Powód wymiany blad czujnika i mam tak ŻE nie idzie wogule temp do gory przez jakiś czas później rusza i stoi i rusza a dodam że jak dotykam reka to Jest gorace powietrze. więc stwierdzilem że wymienię. Dam znam pozd. [br]Dopisany: 31 Październik 2011, 16:19_________________________________________________Więc jestem jak obiecalem czujnik wymieniłem i co d....blada 100zł poszło na marne.Temperatura stoi przed 90stopni jak stała.Bylem bledy sprawdzic wyskoczylo mi blad czujnika G62Więc wymieniłem nic nie dalo.Test zegarów zrobiony ok wszystko Jest.

Powiedzcie mi jeszcze czy ori Termostat te 87 stopni to ma pełne otwarcie czy on dopiero się zaczyna otwierać.Bo ZAUWAZYLEM że chłodnica robi mi sie Troszke cieplejsza przy 80 stopniach?

Mam jeszcze jedno pytanie czy mógł by ktoś zobaczec w swoim samochodzie jak leci mu płyn z tego malutkiego przewodu który idzie do zbiorniczka wyrównawczego? ? bo u mnie leci jak dodam gazu dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju ( silnik pracuje na wolnych obrotach ) jak włączysz ogrzewanie na maksa albo równie mocno to temp. spadnie b. szybko , to normalne ... zagrzej silnik do 90oC podczas jazdy ( obserwuj wskazania G62 i G2 VAGiem ) dopiero później podkręć ogrzewanie na maka , założę się , że temp. też będzie opadać ale dużo wolniej a wskazówka ani nie drgnie z "pionu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

bo u mnie leci jak dodam gazu dopiero.
jest ok.
Powiedzcie mi jeszcze czy ori Termostat te 87 stopni to ma pełne otwarcie czy on dopiero się zaczyna otwierać
zaczyna się otwierać, a pełne otwarcie ma chyba przy 100 lub 102 stopnie, przynajmniej termostaty do 1,9TDI tak mają. Dotknij ręką dolny wąż powinien być cały czas chłodny, dopiero jak termostat zacznie się otwierać to pomału powinien robić się ciepły, ale na początku, tzn. przed otwarciem im dalej od obudowy termostatu, a bliżej chłodnicy powinien być chłodniejszy, ale skoro trzyma ładnie prawie 90siąt to na pewno tak jest.

Jeszcze znalazłem na innym forum coś takiego:

sprawdziłem dokładnie w książce i jest tak:

silnik; początek otwarcia; pełne otwarcie;

1,4; 84; 98;

1,6; 84; 98;

1,8; 87; 102;

2,0; 87; 102;

1,9 d,td,tdi; 85; 105;

skok popychacza zaworu 7 mm w każdym przypadku.

Na postoju ( silnik pracuje na wolnych obrotach ) jak włączysz ogrzewanie na maksa albo równie mocno to temp. spadnie b. szybko , to normalne ... zagrzej silnik do 90oC podczas jazdy ( obserwuj wskazania G62 i G2 VAGiem ) dopiero później podkręć ogrzewanie na maka , założę się , że temp. też będzie opadać ale dużo wolniej a wskazówka ani nie drgnie z "pionu"

Zgadzam się, tak jest napisany wsad w liczniku, że czy 80, czy 90 stopni na Vagu, to wskaźnik cały czas pokazuje 90 stopni, ale to nie jest usterka, tak ma być!!!

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, tak jest napisany wsad w liczniku, że czy 80, czy 90 stopni na Vagu, to wskaźnik cały czas pokazuje 90 stopni, ale to nie jest usterka, tak ma być!!!

Pozdrawiam.

Wskaźnik temp. w liczniku wskaże 90oC gdy sekcja G2 dwu sekcyjnego czujnika temp. G2/G62 będzie miała oporność odpowiadającą temp. od ~ 80oC do ~ 105/108oC :wink4:

Zastosowano taką tolerancję aby nie odwracać niepotrzebnie uwagi kierującego "nieistotnymi/mało istotnymi" wahaniami temp. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co mam takie pytanie do was jeszcze bo tak sobie teraz myślę..

Reduktor od gazu mam podłączony tak ŻE jeden przewód Jest wciety w przewód od chłodnicy oleju drugi Jest wciety w przewod od zbiornika wyrównawczego ten gruby przeciesz moim zdaniem to może blokować przepływ płynu.I dlatego nagrzewa się do tych powiedzmy 10km? czy się mylę.

jedni mówią że do tych 8- 10km Jest ok drudzy znowu nie.Ją już nie wiem sam...Jest tak ŻE wskaźnik idzie do 60stopni staje potem po chwili rusza i staje przy 80stopni potem za parę chwil znowu rusza i idzie i staje przed 90stopni.Ja pier....mam już go dość..wydałem 250zł i h...z tego wyszlo.poprawilo się to tylko że nie traci temperatury gdy Jade nie spada Poprostu jak włacze nadmuch na full nawet.Czyzby Termostat org padl nam nadzieję że nie mam takiego pecha.Może pompą.Jak ją sprawdzic?dziękuje koledzy za zaangażowanie pewnie macie już mnie dość.szczerze ją tego też nam dość.Zdrowie na tym już zmarnowałem mam zapalenie gardła.. . i muszę wziascw L4.pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Zdrowie na tym już zmarnowałem mam zapalenie gardła.. . i muszę wziascw L4.pozd.

ło matko , to odpuść sobie jak takie głupi problemik z temp. Cię tak załatwił

Z tego co wnioskuję termostat masz OK

Robiłeś tak jak Ci wyżej napisałem ?

... zagrzej silnik do 90oC podczas jazdy ( obserwuj wskazania G62 i G2 VAGiem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...