Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARG] Nierówna praca silnika i dosyć wysokie spalanie [ROZWIĄZANY]


gratak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, niedawno zakupiłem moje pierwsze Audi i pojawił się problem, auto zaczęło palić więcej (około 15 litrów benzyny (20 litrów gazu) - silnik 1.8 bez turbo). Wcześniej spalanie po mieście zamykało się w 11 litrach (14 gazu) jak miałem ciężką nogę. Dodatkowo na wolnych obrotach silnik pracuje jakby nierówno, ciężko to opisać, obroty wahają się w niewielkim zakresie. Podpinałem do VAG, wyskakuje błąd sondy lamba (17513 Sonda lambda czujnik 1 strona 2 grzejnik zwarcie do B+) Po szukaniu na forum znalazłem odpowiedzi sugerujące awarię samej sondy, przepływomierza, gdzieś nawet ktoś wspomniał o zatkanym katalizatorze. Zrobiłem dzisiaj diagnostykę VAG dla samego przepływomierza i sondy i tutaj prośba do was, czy te wartości są w porządku, jeśli tak (zwłaszcza sonda lambda) co może być przyczyną wysokiego spalania i nierównej pracy silnika na niskich obrotach, no i oczywiście co powoduje błąd lambdy jeśli działa?

Oto log:

TIME STAMP RPM/min Load % Inj. On Time ms Mass Flow g/s

0.00 840 22.6 7.79 3.72

0.99 840 22.6 7.79 3.78

1.92 840 22.6 8.20 3.81

2.92 1560 36.8 12.71 15.67

3.72 4320 63.2 18.45 51.72

4.64 6440 18.8 0.00 8.28

5.44 4760 10.5 4.10 9.11

6.45 5520 18.0 0.00 9.39

7.35 3880 12.0 0.00 9.53

8.15 2680 12.8 0.00 7.31

9.16 1480 13.5 6.15 4.08

10.08 1080 14.3 5.33 3.47

11.13 840 17.3 6.15 3.14

12.02 1720 63.2 17.63 23.06

12.92 6160 60.2 15.58 70.97

13.84 4880 9.8 0.00 9.08

14.72 3360 11.3 0.00 8.11

15.71 2000 12.8 0.00 4.64

16.54 1280 12.8 4.92 3.69

17.53 960 15.8 5.33 3.19

18.36 840 18.0 6.15 3.25

19.27 840 23.3 7.38 3.72

20.18 840 21.8 6.97 3.58

21.18 880 22.6 9.43 7.08

22.20 5200 77.4 20.50 76.33

23.20 5320 9.8 0.00 10.14

24.00 3880 10.5 0.00 9.47

24.90 2520 12.8 0.00 6.56

25.71 1560 12.8 0.00 4.08

26.52 1200 13.5 4.92 3.36

27.31 1000 18.8 7.38 8.53

28.12 4520 80.5 20.50 70.47

29.03 6400 11.3 0.00 10.19

29.94 4600 9.0 0.00 9.08

30.75 3280 11.3 0.00 8.03

31.56 2160 12.8 0.00 5.72

41.31 800 21.1 6.97 3.53

42.24 840 21.1 6.97 3.47

43.02 840 21.8 7.38 3.58

43.82 800 21.8 7.38 3.61

44.77 1360 61.7 19.68 18.17

45.68 5960 81.2 22.96 93.69

46.48 5600 9.8 0.00 10.97

47.38 3880 10.5 0.00 7.94

48.28 2520 12.8 0.00 6.42

49.21 1440 12.8 5.74 3.83

50.10 1120 13.5 4.92 3.19

51.09 840 16.5 5.74 3.28

52.13 800 19.5 6.56 3.14

52.93 800 21.8 7.38 3.72

53.94 840 21.1 6.97 3.53

54.76 840 21.1 7.38 3.47

55.76 840 22.6 7.38 3.67

56.67 840 21.8 7.79 3.64

57.58 840 22.6 7.79 3.69

58.60 800 23.3 8.20 3.83

59.40 840 24.1 8.61 4.08

60.19 800 24.1 8.61 4.00

i dla lambdy:

TIME STAMP Lambda % Voltage V

0.50 14.8 0.270

1.42 17.2 0.270

2.40 19.5 0.275

3.32 25.0 0.265

4.24 25.0 0.270

5.02 0.0 0.000

5.94 0.8 0.280

6.85 0.0 0.000

7.75 0.0 0.000

8.65 0.0 0.000

9.58 0.0 0.330

10.58 0.0 0.290

11.59 1.6 0.285

12.43 8.6 0.280

13.41 0.0 0.000

14.31 0.0 0.000

15.19 0.0 0.000

16.13 0.0 0.000

17.04 0.0 0.320

17.93 0.0 0.310

18.86 1.6 0.310

19.66 3.9 0.315

20.69 5.5 0.320

21.69 10.9 0.290

22.69 0.0 0.315

23.59 0.0 0.000

24.50 0.0 0.000

25.31 0.0 0.000

26.11 0.0 0.140

26.91 0.0 0.315

27.72 3.1 0.295

28.54 15.6 0.310

29.43 0.0 0.000

30.35 0.0 0.000

31.15 0.0 0.000

32.05 0.0 0.000

41.73 5.5 0.360

42.62 7.0 0.365

43.43 9.4 0.360

44.36 10.9 0.360

45.27 18.0 0.355

46.08 0.0 0.230

46.88 0.0 0.000

47.89 0.0 0.000

48.77 0.0 0.000

49.61 0.0 0.350

50.60 0.0 0.335

51.62 1.6 0.330

52.52 3.1 0.330

53.42 5.5 0.335

54.35 7.0 0.335

55.26 8.6 0.330

56.27 10.9 0.335

57.08 12.5 0.330

58.09 14.8 0.325

58.99 17.2 0.320

59.80 18.8 0.325

60.59 21.1 0.315

lub tutaj w przejrzystej formie: http://tinyurl.com/gratak

Odczyty wykonywane na gorącym silniku (90 stopni)

Dziękuję za doczytanie do końca :) Jeśli umiecie pomóżcie... zbankrutuje na paliwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj co pokazuje vag w blokach pomiarowych 032 i 033, podejrzewam że lpg namieszało ci w korektach.

Jak już zapiszesz te wartości to skasuj błędy ( wtedy w tych kanałach będziesz miał same zera ) i zrób 50km na samej benzynie aby ecu się zaadoptował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

devastation mogłbyś rozwinąć wypowiedź :)

Czytałem gdzieś (nie wiem czy to do końca prawda), że w przypadku silnika 125 konnego, idealna dawka to 112 g/s (125*0,9), przy 100% obciążeniu. U mnie przy 82% obciążenia daje prawie 94 g/s (kolejne wartości to odpuszczenie pedału gazu), czyli przy 100% poda około 114 g/s

Jak powinny wyglądać te wartości na sprawnym przepływomierzu? Co do sondy lambda to właśnie tak myślałem, że jej się padło...

grzemo jutro w drodze do pracy zrobię to co napisałeś. Rano wykasuję wszystko, zrobię około 100km i podam oba odczyty na forum.[br]Dopisany: 10 Październik 2011, 22:03_________________________________________________Ok zrobiłem jak kazałeś, od razu poprawa, spalanie paliwa po przejechaniu 100km po mieście to około 10l/100km Oczywiście to wskazanie komputera, ale powinno się zgadzać widzę ile mogę jeszcze przejechać.

Odczyt z rana zaginął... generalnie źle go zapisałem, ale mam odczyty z wieczoru (btw odczyt ranny grupy 33 był identyczny jak tez który wrzuciłem wyżej)

Odczyt z teraz na wyłączonym silniku

Group A: '032

TIME STAMP Lambda Lambda Bin. Bits

% %

0.40 9.9 25.0

1.41 9.9 25.0

2.22 9.9 25.0

2.99 9.9 25.0

10.53 9.9 25.0

11.46 9.9 25.0

Group B: '033

TIME Lambda % Voltage Bin. Bits

0.00 0.0 0.435

0.89 0.0 0.435

1.82 0.0 0.435

2.61 0.0 0.435

3.39 0.0 0.435

11.05 0.0 0.435

A tutaj włączony silnik i lekkie deptanie na gaz (3 razy dopchnąłem do około 5.5k obrotów, ostatni chwilę trzymałem) :)

Group A: '032

TIME Lambda % Lambda % Bin. Bits Bin. Bits

0.00 -0.6 1.6

0.90 -0.6 1.6

1.80 -0.6 1.6

2.63 -0.6 1.6

3.52 -0.6 1.6

4.43 -0.6 1.6

5.34 -0.6 1.6

6.33 -0.6 1.6

7.12 -0.6 1.6

7.93 -0.6 1.6

8.82 -0.6 1.6

9.75 -0.6 1.6

10.62 -0.6 1.6

11.51 -0.6 1.6

12.32 -0.6 1.6

13.36 -0.6 1.6

14.36 -0.6 1.6

15.34 -0.6 1.6

16.27 -0.6 1.6

17.25 -0.6 1.6

Group B: '033

TIME Lambda % Voltage

0.51 -5.5 0.575

1.32 -4.7 0.380

2.20 -4.7 0.420

3.03 0.8 0.815

4.03 0.0 0.100

4.85 0.0 0.070

5.84 0.0 0.100

6.72 0.0 0.100

7.53 0.0 0.890

8.42 0.0 0.335

9.22 0.0 0.070

10.23 0.0 0.100

11.04 0.0 0.855

11.93 -0.8 0.800

12.84 -1.6 0.690

13.85 -3.1 0.710

14.85 -4.7 0.615

15.76 -6.3 0.440

16.74 -3.9 0.340

17.65 -2.3 0.380

Niestety pojawił się też błąd lambdy informujący o braku zmian napięcia z info że był sporadyczny.

Domyślam się ze zawyżone spalanie i wahania obrotów są winą gazu, skoro na benzynie wszystko było ok po skasowaniu tych błędów. Gaz rozstraja to co sobie komputer ustawi na benzynie (mam rację?)

Zrobiłem dodatkowy test, a mianowicie na gazie sprawdziłem ilość gazu na wydechu... było go stanowczo za dużo. Mechanik powiedział, że to prawdopodobnie reduktor puszcza gaz i jest za bogata mieszanka. Nie jest jednak gaziarzem więc muszę skoczyć do jakichś magików na diagnostykę.

Jeśli ktoś może jeszcze jakieś info rzucić będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływkowym potworom mówię stanowcze nie :)

Rozwiązanie problemu: Wymiana centralki od gazu.

Dzięki kolego grzemo za podsunięcie rozwiązania problemu!!

Generalnie centralka od gazu uległa uszkodzeniu, nie da się jej podpiąć pod diagnostykę (interfejs nie odpowiada) spalanie gazu, nierówna praca silnika to błędnie dobrana mieszanka/czasy wtrysków i cholera wie co jeszcze. Założyłem inna centralkę i wszelkie problemy zniknęły. Teraz spalanie benzyny to około 10l/100km po mieście a spalanie gazu około 12l/100km po mieście. Jest nawet lepiej niż wcześniej :)

Inaczej rzecz ujmując gaz psuł ustawienia dla benzyny, komputer wariował, zagubił się chłopak.

Inna sprawa to sonda lambda, która czasami nie wysyła odczytów, nie będę się z nią męczył, wymieniam na nową.

Dziękuję wszystkim (nawet przepływkowym potworom ;)) za poświęcony czas, za pomysły i propozycje, grzemo jak będzie w Krakowie daj znać bo czeka na ciebie flacha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...