drarek Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Witam. Mam następujący problem. Jechałem dzisiaj ul. Grójecką w Warszawie. Ruszyłem ze świateł i w momencie gdy skrzynia zmieniała mi bieg (mam automat) wjechałem w jakąś dziurę . Zapaliła mi się kontrolka akumulatora, ABS-u i ESP oraz wykrzyknik. Wydaje mi się, że koło samochodu mogło w wyniku tej dziury lekko stracić kontakt z podłożem. Po zatrzymaniu się miałem taki objaw, że wrzucając bieg czuć jest mocne szarpnięcie i samochód rusza ale dużo wolniej niż normalnie. W momencie dodawania gazu zapala się ABS i ESP i wykrzyknik, jak hamuje to gasną te kontrolki. Samochód jedzie ale nie przerzuca biegu (coś jakby tryb awaryjny????). Gdy zgasiłem silnik zdjąłem klemę z akumulatora i po założeniu jej odpaliłem. Biegi wchodziły normalnie i po puszczeniu hamulca ruszał normalnie jak dawniej, ale po chwili zaczyna się znowu palić kontrolka akumulatora ABS i ESP. Proszę pomóżcie!! Co może by tego przyczyną i co mam zrobić?? Pozdrawiam.
mateogda Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 Podłącz vag-a, zrób autoscan i będziesz wiedziałgdzie leży problem, jak nie działa ABS to niebędzie działać też ESP, ciekawy jest tylko ten akumulator do tego. Może jakieś zwarcie?!
drarek Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Opublikowano 1 Marca 2008 Dzisiaj chciałem odpalić samochód i okazało się że "nie ma akumulatora". Centralny nie działa i po przekręceniu kluczyka nie palą się kontrolki. Czy akumulator mógł tak nagle nawalić?? i czy to mogło być przyczyną powyższej awarii??
drarek Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Opublikowano 1 Marca 2008 chodzi o pasek klinowy?? jak podniosę maskę to są widoczne jakieś paski ale wyglądają na całe chyba że może się jakoś poluzował :?: Ale czy w takiej sytuacji jest możliwe że skrzynia biegów wchodzi w tryb awaryjny??
lukaszek13ns Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 chodzi o pasek klinowy?? jak podniosę maskę to są widoczne jakieś paski ale wyglądają na całe Tak chodzi o pasek klinowy napedza on alternator i wiskoze , a moze jak wpadles w dziure to zrobilo zwarcie i rozladowal sie akumulator. Sprawdz pasek i ladowanie ile wynosi. Rownie dobrze mogl pasc alternator.
drarek Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Opublikowano 1 Marca 2008 Zauważyłem jeszcze że gdy stałem przy zapalonym świetle w kabinie to przy dodaniu gazu światło się rozjaśniało a po puszczeniu gazu ściemniało się. Czy to też może świadczyć o padniętym alternatorze??
drarek Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Opublikowano 2 Marca 2008 Naładowałem dzisiaj akumulator jutro sprawdzę miernikiem co z tym ładowaniem i jadę na komputer sprawdzić co się dzieje. Mam tylko nadzieję, że wszystko będzie dobrze ze skrzynią biegów ;( i że przyczyna leży gdzie indziej. Odnośnie ładowania to jakie powinno być??
drarek Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Opublikowano 2 Marca 2008 OK dzięki. A jeśli padnięty jest regulator napięcia to będzie większe czy mniejsze??
drarek Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Opublikowano 2 Marca 2008 czyli rozumiem że przy padniętym regulatorze napięcie będzie większe?? ale czy jest to możliwe że w takiej sytuacji występują takie objawy o których pisałem na samym początku (pali się kontrolka abs, esp, akumulatora i skrzynia w trybie awaryjnym) ??
drarek Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Opublikowano 3 Marca 2008 OK dzięki. Jutro mam zamiar wszystko sprawdzić. Jak już będzie jakaś diagnoza to napiszę. Pozdrawiam [br]Dopisany: 02 Marzec 2008, 23:52 _________________________________________________okazuje się że jest brak ładowania i alternator do wymiany. Jutro odbieram samochód z warsztatu i zobaczymy jak będzie. Mam nadzieję że :th:
drarek Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Opublikowano 4 Marca 2008 po wymianie alternatora wszystko wróciło do normy. co do tych kontrolek, które się przyciemniały i rozjaśniały to wydaje mi się, że alternator jeszcze ładował ale coś było z regulatorem napięcia (po dodaniu gazu ładowanie rosło do ponad 18V). Następnego dnia alternator padł zupełnie i wcale nie było ładowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się