sołtys85 Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 A po co kolego SZYNKAR zakłądasz 2 razy większy aku niż potrzeba??? Jak samochód sprawny to zapla od strzała i nie trzeba go kręcić w nieskończoność. W benzyniaku jest srosunkowo niewielka kompresja i rozrusznik ma lekko kręcić wiec prąd rozruchowy wystarczy taki jak producent przewidział. Nie wiem jak Ty użytkujesz samochód skoro zamierzasz kręcić samochód po poł godziny. Po co taki gigantyczny prąd rozruchowy jak rozrusznik takowego nie potrzebuje, no chyba że wkłądasz bieg i jeździsz na rozruszniku po podwórku, żeby nie marnować benzyny. A jak zakłądasz jakiś mega duzy aku to alternator zostawiasz oryginalny??? W benzyniaku montuje się altek przeważnie 70 i dedykuje sie aku około 45AH i 360 rozruchowego, a dieslu altek ma jakieś 120Ah i aku 85Ah. Z tego doskonale wynika, że alternator jest ściśle dopasowany do aku. Jak auto jest na wypasie to daje sie większy altek i tyle. Z tym prądem ładowania to też namieszałeś Mi regulator napięcia padł i aku ładowało pod 18V ,aż zarówki się paliły i aku jeszcze przeżył po tej operacji 4 lata (polski ZAP) A co ma sprzedawca do gadania idę do sklepu proszę określony aku i ekspedient ma obowiązek wypisać gwarancje i łaski nie robi. A ten swój katalog to niech dla siebie zatrzyma i ma w głebokim poważaniu. Producent samochodu na 1000% wie lepiej jaki aku jest do danego samochodu dedykowany. Jak ktoś nie jest świadomy i asertywny to da sobie wszystko wcisnąć.
devon00 Opublikowano 23 Października 2011 Autor Opublikowano 23 Października 2011 z niewielkiego pytania zrobila sie mega dyskusja i wyklady jak na studiach co do uzytkowania auta jezdze nim na codzien do pracy odcinek 12 km w jedna strone, ewentualnie poza praca lub w czasie weekendow jakies wieksze wypady. zobaczymy jesli temperatura spadnie sporo ponizej 0 i cos bedzie nie tak z aku to w tedy wymienie na wiekszy.
sołtys85 Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 zobaczymy jesli temperatura spadnie sporo ponizej 0 i cos bedzie nie tak z aku to w tedy wymienie na wiekszy. Jak nie będzie palił to najpierw alternator do sprawdzenia.
SZYNKAR Opublikowano 24 Października 2011 Opublikowano 24 Października 2011 Jest t próba stworzenia kompendium wiedzy o akumulatorach i podwieszenia na czołówce wątku. Proszę o konstruktywną krytykę i kolektywną wiedzę w wypełnianiu luk. To co napiszę pod spodem będzie dość kontrowersyjne stąd wstęp. Uczyłem 4 lata akumulatorów lotniczych, zacząłem z nich doktorat, teraz uczę aku do elektrowni wiatrowych. Zgłosiłem patent na urządzenie do ich optymalnego ładowania. DOBÓR AKUMULATORA Akumulator musi mieć POJEMNOŚĆ [Ah] równą lub większą od wymaganej dla danego typu silnika (patrz tabela). Trwałość dobrze dobranego akumulatora wynosi 5-8 lat. Stosowanie akumulatora o mniejszej pojemności skraca czas jego życia (??-?? lat), o zawyżonej wydłuża (7-?? lat). Nie ma przeciwwskazań elektrycznych do stosowania akumulatorów o większej pojemności. Tabela z wymaganą pojemnością akumulatora w zależności od typu silnika: (do opracowania, pomoc mile widziana) Maksymalną trwałość uzyskamy montując akumulator o największej pojemności przy spełnieniu warunku że zmieści się on w komorze akumulatora. Lepsze firmy uzyskują większą pojemność i prąd rozruchowy przy danej wielkości akumulatora, stąd odpadną akumulatory gorszego wykonania. Pojemność(dla danej objętości) jest lepszym wyznacznikiem jakości niż marka producenta. Wraz ze wzrostem pojemności następuje: szybsze gromadzenie/odbudowanie energii po rozruchu, poprawa rozruchu (wzrost obrotów rozrusznika, skrócenie czasu rozruchu - silnik szybciej zapala) i możliwość długiego rozruchu (zima) bez spadku obrotów rozrusznika oraz możliwość częstego powtarzania rozruchu (jazdy dostawcze). PRĄD ROZRUCHOWY nie jest zamiennikiem pojemności. Nie należy stosować mniejszego akumulatora (Ah) „bo ma dobry prąd rozruchowy (A)”. Przy zakupie nowego akumulatora powinien mieć NAPIĘCIE powyżej 12V (zwykle 12,5V). Mniejsze napięcie może świadczyć o długotrwałym przechowywaniu lub wcześniejszym użytkowaniu akumulatora. Każdy akumulator rozruchowy 12V posiada 6 wlewów do kontroli i uzupełniania elektrolitu. Czasem mogą być przykryte linijką zlicowaną z wierzchem i zaklejone nalepką. Najlepsze są KORKI wkręcane oddzielnie, pojedynczo z uszczelką (o-ring) bez odpowietrznika(centralny z boku). Muszą być dokręcone i zapewnić szczelność przed wodą np. u autora woda z przedniej szyby leje się na akumulator. OBSŁUGA USZKODZENIE: Jak nie pali, odkręcasz korki swego akumulatora (np. 1 raz po 5-7 latach od zakupu) i stwierdzasz że w jednej celi sucho (płyty są na wierzchu nie zakrywa ich elektrolit). Potem stosujesz różne metody by ratować trupa i w końcu idziesz kupić nowy. Aby do tego nie dopuścić należy stosować dolewki. DOLEWKI: Instrukcja podaje że raz na miesiąc należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi, jeśli dopuścisz do wynurzenia płyt utracisz akumulator i gwarancję. Dolewki wyłącznie wodą destylowaną lub demineralizowaną. ZAGROŻENIA zmniejszające trwałość: uszkodzony regulator napięcia (prawidłowo 13,8-14,5V), długotrwałe pobieranie dużej mocy elektrycznej (powyżej 60-100W) przy niepracującym silniku. ZABÓJCZE dla akumulatora jest: dolewanie wody z kranu, rozładowanie poniżej 10V i pozostawienie do rana, ładowanie długotrwałe z intensywnym gazowaniem FAQ: 1) „alternator ma swoje max i jego wydajność jest dobrana do rodzaju silnika i pojemności akumulatora”. ODP: Alternator jest dobrany do odbiorników w pojeździe. Akumulator może oddać do rozrusznika 2000W przez kilkadziesiąt sekund, z alternatora całkowicie rozładowany akumulator może pobierać tylko około 1W na 1Ah akumulatora (80W dla 80Ah), co stanowi mniej niż światła jazdy dziennej (140W). Stąd o bilansie mocy decydują inne odbiorniki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się